Ik zou het niet doen. De laserunit is zwaarder, verplaatst zich moeilijker, is ook niet gebouwd om zo snel mogelijk gegevens te lezen.
Komt de duurzaamheid absoluut niet ten goede.
Komt de duurzaamheid absoluut niet ten goede.
NIET doen
slijtage, warmte.
Zonde van je brander
slijtage, warmte.
Zonde van je brander
met papier mache kun je alles maken!!
Verwijderd
...en, belangrijker, het is zo'n gekut met cd's kopiëren.
En ze zijn lang niet zo snel als CD-ROM's
En ze zijn lang niet zo snel als CD-ROM's
En zwaar hoge access times..
Gewoon goede cdrom of dvd speler kopen waarmee je on the fly kan branden.
soms wel handig, ik had mortyr en mijn asus 50x wilde hem niet installeren! Hup in de plextor 8432 en voila mortyr stond erop!
Waarom niet?? Ik heb in een van mijn PC's niet eens een normale CD-rom alleen een CD rewriter. Werk goed hoor.
Verwijderd
Kijk eens hoeveel een cd-rom speler kost en hoeveel een cdwriter kost.
Waarom zou je dan niet een extra cd speler kopen.
Waarom zou je dan niet een extra cd speler kopen.
hangt er vanaf hoeveel cd's je leest. ik heb een grote harddisk. en lees dus eigenlijk maar 1 of 2 cd's in de week hier. als ik een nieuwe brander heb lees ik daar mn 1 of 2 cdtjes in de week wel mee.
stop je er dagelijks cd's in? muziek luisteren enzow? koop dan een los cd-romspelertje.
stop je er dagelijks cd's in? muziek luisteren enzow? koop dan een los cd-romspelertje.
Gaat verder niet om het geld, maar ik was gewoon benieuwd of het kan. Stop er wel dagelijks cd-roms in, dus is het misschien beter om het niet te doen.
M'n AOpen 48X was nogal 'n kloteding, dus die heb ik 'n schop gegeven en lees nu alles met m'n brander.
Die lijkt het niet erg te vinden, bovendien is de DAE van deze zwaar beter, 10x foutloos. De A-Open deed 15x, met veel fouten, 10x met minder fouten, en rond de 2x foutloos
.
Ik wil wel weer 'n CD-ROM, maar die moet vooral erg stil zijn, wat mij betreft is 32x genoeg (kan m'n brander ook, en in stilte, dat vind ik toch wel erg prettig).
Ik heb wel 'n hele stille, maar die is 2x en daar heb ik toch te weinig geduld voor
.
Die lijkt het niet erg te vinden, bovendien is de DAE van deze zwaar beter, 10x foutloos. De A-Open deed 15x, met veel fouten, 10x met minder fouten, en rond de 2x foutloos
Ik wil wel weer 'n CD-ROM, maar die moet vooral erg stil zijn, wat mij betreft is 32x genoeg (kan m'n brander ook, en in stilte, dat vind ik toch wel erg prettig).
Ik heb wel 'n hele stille, maar die is 2x en daar heb ik toch te weinig geduld voor
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
als je al iets hebt om cd's mee in te lezen [een brander dus] en je hebt alleen geld voor een gewone cd-rom speler. lees dan eerst met je brander. en spaar nog even voor een dvd speler... die zijn over het algemeen heel stil met cd's, kunnen goed rippen en je kunt er wonder boven wonder ook nog eens dvd's op afspelen
Sommigen zeggen dus dat het wel kan, anderen weer niet. Kan iemand vertellen of hij er eerder door kapot gaat?
Pagina: 1