Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik zit nu al een aantal dagen met een profiel wat niet wil inloggen op win Vista, het probleem is dat een gebruiker die normaal altijd heeft ingelogd via het domein nu ineens niet meer in kan loggen en de meldingen kreeg dat het een tijdelijk profiel heeft geladen. Na het opnieuw installeren van Vista kreeg ik
de melding bij het inloggen "Group Policy Client heeft het aanmelden verhinderd.." .
Hij geeft deze melding bij elk werkstation!

Nu kijk ik bij de gebruikersprofielen en zie daar dat de gebruiker type: zwervend status:lokaal heeft staan, ik kan met andere gebruikers gewoon wel inloggen zonder problemen.

Hoe krijg ik in Vista het profiel terug naar type: zwervend en status: zwervend?

Ik heb al heel veel handelingen gedaan om het profiel te vernieuwen maar allemaal zonder succes in Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er precies gebeurt? Heeft de gebruiker zijn wachtwoord dienen te wijzigen? is zijn profiel "gereset"? (dus opnieuw aangemaakt)

Want het ziet ernaar uit dat de credentials lokaal op de computer niet meer overeenkomen met die op het domein geldend zijn. En hebben andere gebruiker accounts ook roaming profiles (zwerfende profielen) of local profielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een snelle uitleg:

Het begon toen de gebruiker veel last had van print spooler crashes.
Vervolgens hebben we zijn profiel in een tijdelijke map gezet, vanaf dat moment gaf vista de meldingen over tijdelijk profiel. De print crashes waren opgelost.

Zijn profiel heb ik inderdaad gereset ( in XP is dat zo gebeurt, in Vista krijg ik problemen).
zo staat het op de server:
gebruiker
gerbuiker.V2

Alle gebruikers hier hebben roaming profiles, ikzelf ben ook ingelogd op de vista PC met mijn XP account en dat zonder problemen. En in gebruikersprofielen staat ook keurig netjes bij mijn naam
type:zwervend status:zwervend.

Het probleem met de group policy was verholpen nadat ik deze account lokaal had verwijderd.

Kan je misschien uitleggen over die credentials want dat klinkt nogal logisch wat je daar zegt. Maar na een schone vista installatie moet je toch gewoon in kunnen loggen?
Het profiel mag helemaal opnieuw aangemaakt worden ( gegevens zijn al opgeslagen), ik wil alleen graag dat deze account weer kan werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2009 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 12:56:

Kan je misschien uitleggen over die credentials want dat klinkt nogal logisch wat je daar zegt. Maar na een schone vista installatie moet je toch gewoon in kunnen loggen?
Vista is wel opgeschoond maar als het account blijft bestaan lokaal en op de server (AD) is het profiel gereset dan zijn er nieuwe credentials onstaan die niet overeenkomen met de credentials van het profiel op de desbetreffende computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, dus als ik het goed begrijp zou ik nu systeemherstel kunnen doen , de profiel mappen op de server verwijderen ( andere naam geven ) en dan zou het wel moeten kunnen?

BTW ik ben niet de systeembeheerder maar de stagiar , en mijn conclusie is toch dat er iets op de server niet goed staat aangezien ik dezelfde handelingen heb gedaan bij een andere gebruiker en die werkt wel.

Ik snap dus alleen nog steeds niet waarom vista dit niet kan verwerken en op XP is het zo geregeld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou heel goed kunnen zijn dat het profiel op de server ook "fout" is, betrekking tot onjuistheden in rechten, wegschrijven van instellingen.

In zo'n geval maak ik een nieuw profiel op de server en lokaal hernoem ik het account zodat bij het inloggen een nieuw profiel gecreëerd word. Systeemherstel zou ik niet uitvoeren, dit doe je alleen als het goed fout loopt over het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm , ik ga het voorleggen aan de systeem beheerder om nieuw profiel aan te maken

Al hebben we nu wel al een gebruiker2 en gebruiker3 aangemaakt voor die persoon, wat mij bij de volgende vraag naar boven brengt; Kan ik bij gebruiker2 verwijzen naar zijn homedir gebruiker, dus hij logt in met gebruiker2 maar krijgt de home te zien van zijn oude profiel.

Als dat kan dan los ik het zo op want dit speelt nu al 4 weken en we krijgen het niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerder de oude homedir kopiëren naar de nieuwe home dir. Als in de oude home dir zijn profiel is opgeslagen dan deze voor de zekerheid hernoemen om problemen te voorkomen.
Pagina: 1