K7M + IDE RAID + MAXTOR

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 09:57
HEEELP!! Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

Ik heb een raar probleem. En kan er maar niet achter komen wat hier de oorzaak van is.

Ik heb een systeem met de volgende componenten.

- AOpen HX08 Full Tower (300W)
- ASUS K7M SlotA Mainboard
- AMD Athlon CPU (800MHz niet OC'd)
- 128MB PC100 SDRAM ECC (Dane-Elec)
- 3dfx/STB Voodoo3 3000 AGP
- Promise Fasttrak66 RAID Controller
- Creative SB Live Player
- Unex 10/100Mbit NIC (Realtek 8139AB)
- Creative 52X CDROM ATAPI
- SAMSUNG Floppy Drive

- 2x Maxtor DiamondMax 40+ 20GB
(40GB in RAID 0)

Nu heb ik heel vaak last van corrupted system files. Dit komt het vaakst (cq. snelst) voor met Windows 2000 (Engels). Nadat Windows 2000 geinstalleerd is gaat het vaak een tijdje goed. Soms 1 dag soms 2 weken. Maar ik kan er donder op zeggen dag ik vroeg of laat weer eens een melding krijg dat Windows 2000 niet op kan starten omdat ie of de system registry file of de software registry file niet kan vinden. Vaak helpt het wel als ik via de Recovery console CHKDSK /D draai. Alleen is dat natuurlijk niet de manier zoals het hoort te draaien. Ook met ander OS'en heb ik wel eens problemen. Win98 wil b.v. na een 2 uurtjes gedraaid te hebben niet starten (blijft hangen tijdens windows startup). Als ik de machine dan ff een tijdje uit laat staan en dan weer aanzet doet ie het plotselling wel weer. Raar genoeg crasht ie nooit, zelfs niet na urenlange zware belasting.

Uiteraard ben ik zelf al flink bezig geweest om dit probleem te verhelpen. Alleen zonder suc6.
Ik heb ander geheugen geprobeerd, een ander CPU haalde nix uit. Ook een andere RAID controller haalde niets uit. (Iwill Side RAID i.p.v. Promise FastTrak)

Zelf lijkt het me vrij sterk dat het aan de voeding ligt. Naar mijn idee zou ik dan toch ,zeker bij zware belasting, daar meer van moeten merken.
Zelf vermoed ik dat het een combi probleem is met RAID & de K7M..

Maar als iemand een ander idee/tip heeft, dan zou ik dat graag horen.

Bij voorbaat dank,
{CW}Lord Maximus

Verwijderd

Ik heb hoop veel problemen gehad met mijn K7M. Andere geheugen en de een BIOS update did the job. Nu draaitie stabiel.

Jou probleem klinkt echter als een temperatuur probleem. Misschien wordt je mobo plankje te warm en zet het uit. Bepaalde contactjes kunnen daardoor geen sluiting meer maken en problemen veroorzaken bij het booten.