Toon posts:

Welke utp doos oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een utp doos aanleggen met 2 poorten: ik sta voor de keus voor de volgende 2 oplossingen:

1) een systeem waarbij ik 2x een Modulaire jack outlet 8-p voor RJ45 gebruik
zie bv:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektrobert.nl/data/articles/images/b_931.jpg

of

2) een systeem met 2x 8 schroefjes met alles geintegreerd in de doos
zie bv:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektrobert.nl/data/articles/images/b_1519.jpg

Welk gereedschap heb ik voor elk van de oplossingen nodig?
Volgens mij alleen voor oplossing1 (zo'n punch-down-tool)?
Voor oplossing 2 kun je de aders gewoon knippen met een schaar en in de gleufjes prikken en vastschroeven en dan klaar?

Welke verbinding is kwalitatief beter? (stabieler)
En klopt het dat ik de modulaire jacks voor oplossing 1 niet kan hergebruiken?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-03 20:44

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Voor een LSA punch-down tool (die overigens ook <12 euro zal kosten doorgaans) kun je ook een simpel plastic alternatief van like 2 earo nemen. Punch down is wel een genot tov schroefjes is mijn ervaring en zeker als je geen full-core adres hebt zijn schroefjes een hell met veel slechtere verbindingskwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n modulaire jack kan wel hergebruikt worden?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-03 12:56
Die schroefdingetjes zijn leuk voor ISDN, maar het lijkt mij met CAT5E niet helemaal de bedoeling. Gewoon met een LSA-tool werken dus. Die kosten ook de hoofdprijs niet:
http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=7594
(ik heb geen banden met de toko, dus het is niet spammerig bedoeld)

[ Voor 12% gewijzigd door dreamscape op 04-03-2009 10:26 ]

Punctuality is the politeness of kings

• Neomess
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-03 11:19

Neomess

neomess.nl

Oplossing 2 is er ook in een punch down uitvoering.
Deze heb ik ook door heel mijn huis aangelegd, en voordeel is dat het een wallmount box is die dus een mooie vaste plek in iedere kamer heeft met de kabels mooi weggewerkt in de muren of onder het tapijt. Dit werkt super en geeft een goed signaal door heel het huis.

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-03 13:58
Heb laatst zelf een aantal van deze toolless Keystone connectors en deze inbouwframe/afdekplaat-combi's gekocht. Hier heb je geen speciaal gereedschap bij nodig, werkt erg fijn.

De toolless Keystone connectors passen trouwens ook in afdekramen van andere merken, mits zij zich aan de Keystone-maat hebben gehouden. Ik heb ze bijvoorbeeld ook gebruikt i.c.m. een inbouwframe en afdekplaat van Gira. Past prima!

Schroefverbindingen zou ik niet aan beginnen iig.

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
zijn de maten van de jacks van cat5e en cat6 identiek?

m.a.w. als ik een plaat koop die voor cat6 is gemaakt, zal een cat5e jack erin passen? of andersom?

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-03 13:58
Zolang 'ie aan de Keystone standaard voldoet wel. Veel fabrikanten hebben wel iets dat hieraan voldoet, let er wel even goed op.

Flickr

Verwijderd

cat 5 e of 6 solaat bij mijn weten op de kabel, niet de eindconnector. Dat is een rj-45 plug, (of sockect).
Pagina: 1