Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Sinds een week ben ik in het bezit van een prachtige bluetooth stereo headset van Samsung met het type SBH500.
Het ding heeft super geluid en zit prima, helaas 1 groot probleem.
Ik krijg enorm veel drops in het geluid, zodra het geluid weer terugkomt is het enkele secondes voorzien van een veel te hoge pitch.
Ik heb een Nokia E71 maar kan geen verklaarbare reden vinden waarom dit zou gebeuren, op Nokia Support Discussion is alleen dit topic te vinden: http://discussions.europe...cessories&thread.id=10046
De telefoon is voorzien van de nieuwste update (Edit: 200.21.118).
Ik heb al vanalles geprobeerd maar het heeft niet mogen baten:
- UMTS uitzetten door deze op GSM te zetten, er wordt gesproken over mogelijke interferentie Bluetooth vs. UMTS/3G.
- De telefoon/bron dichtbij de headset dragen, borstzak ofzo.
- Alle bronnen, m4a, mp3, livestreams kennen het probleem.

Heeft iemand hier ervaring mee gehad of een suggestie.

[ Voor 0% gewijzigd door eXisTa op 04-03-2009 09:09 . Reden: Versienummer update vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UMTS uitzetten door deze op GSM te zetten, er wordt gesproken over mogelijke interferentie Bluetooth vs. UMTS/3G.
Telefoon op offline zetten en dan geforceerd BT weer aanzetten? Dan zendt hij ook geen gsm signaal uit. Niet dat dat zou mogen uitmaken, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Heb helaas nog niets kunnen vinden, ik vind het wel raar dat zelfs met een afstand tussen telefoon en headset van nog geen meter er storing kan optreden.
Ik reis veel in de trein dus er is wel veel interferentie, bovenleidingen mede bluetoothers in de trein e.d.

Misschien dat een nieuwe firmware van de telefoon een oplossing zal bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Wat wel grappig is, is dat als ik in een Intercity trein zit de haperingen zo irritant zijn dat ik de headset zelfs uitzet.
Bij stoptreinen heb ik geen probleem en kan ik gewoon luisteren, helaas kom ik dan wel later op mijn werk en later thuis.

Dat betekend dat wel weer dat ik langer naar de muziek kan luisteren.
Ik ben er nog niet aan uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:22
Ik heb een E71 met een BH-503 Nokia headset (A2DP) nekband en ik heb helemaal geen problemen. Door het hele huis bereik (veel meer dan 10m), goed geluid, ook in de trein nooit problemen.

Misschien kan je eens proberen om te kijken of je headset het doet op je pc? Mijn Nokia headset doet het namelijk ook heel goed op mijn laptop als draadloze hoofdtelefoon en bel-headset. (Ik weet niet of dat in Windows kan, maar in Linux heb je gewoon A2DP & AVRCP (modprobe uinput) connectivity).

[ Voor 49% gewijzigd door gertvdijk op 03-04-2009 11:29 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
gertvdijk schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 11:25:
Ik heb een E71 met een BH-503 Nokia headset (A2DP) nekband en ik heb helemaal geen problemen. Door het hele huis bereik (veel meer dan 10m), goed geluid, ook in de trein nooit problemen.

Misschien kan je eens proberen om te kijken of je headset het doet op je pc? Mijn Nokia headset doet het namelijk ook heel goed op mijn laptop als draadloze hoofdtelefoon en bel-headset. (Ik weet niet of dat in Windows kan, maar in Linux heb je gewoon A2DP & AVRCP (modprobe uinput) connectivity).
Had het wel eerder getest maar thuis werkt de verbinding prima, ook op een pc (geen 10 meter trouwens).

Zou het aan de headset liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Sinds deze firmware zou het opgelost moeten zijn, ben benieuwd zal het uittesten!
meuk: Nokia E71 300.21.012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:22
Waar blijkt dat uit dan? Staat volgens mij niets in over de A2DP connectivity, alleen van standaard headsets.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Ik heb een vergelijkbaar probleem.
Vorig toestel was een Nokia N73 met Jabra headset BT135. Altijd feilloos gewerkt.
Nieuw toestel is een E71 met dezelfde BT135.
Spontaan kan het gebeuren dat de BT135 uitvalt. Als ik dan BT op m'n telefoon een keer aan en uitzet en de BT135 opnieuw aanmeld gaat het een poos goed.
Bij het BT uitzetten vraagt Nokia of ik het zeker weet of ik een actieve verbinding wil beeindigen. Ja dus. Wat voor mij duidelijk maakt dat de telefoon wel de BT135 ziet.
Soms gebeurt het dat na een telefoongesprek de BT135 spontaan uit en enkele seconden later weer spontaan aan gaat. Dit blijft dan door gaan tot ik de BT helemaal uit zet.
Het gebeurt ook wel dat ik de BT135 om privacy redenen even een paar minuten uit zet, daarna weer aan en het probleem zich ook voor doet.
Heb de software van 02-03-2009 er op zitten. (210.21.006)
Graag hoor ik van jullie of de problemen verholpen zijn als de laatse firmware er op staat.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Heb nu de laatste software op mijn E71 staan en even leek het er op dat probleem verholpen was.
Helaas begon het vandaag weer, maar wel minder dan voorheen.
Geurt-kun schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 18:57:
Ik heb een vergelijkbaar probleem.
Bla, bla

[ Voor 59% gewijzigd door Geurt-kun op 24-07-2009 18:32 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Ik heb laatst de headset maar weer eens uit de kast getrokken en vanochtend tijdens het fietsen om mijn hoofd geslingerd.
Het heeft niet zo mogen zijn, de headset begon al na 200 meter weer met dezelfde problemen.
En dan draai ik nog wel de nieuwste firmware (300.21.012), waar een stevige bluetooth update in zou zitten.
Mijn gevoel zegt dat de phone de data gewoon niet weggestuurd krijgt.

Misschien binnenkort overstappen op de Nokia E72 8)
Pagina: 1