Toon posts:

[Leopard Mail] Plots alle account settings weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Plotsklaps is mijn Leopard Mail al zijn account settings kwijt; als ik hem opstart krijg ik enkel de pop-up om een eerste account in te voeren.

De reden hiervoor is mijn onduidelijk.In /user/Library/Mail staan nog wel alle bekende account-namen. Misschien is er ergens een index file omgevallen?

Overigens draai ik Time Machine, dus ik zou een oudere versie terug moeten kunnen zetten. Welk bestand regelt de accounts?

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-02 19:20
Hier staat misschien wat info voor je:

http://discussions.apple....threadID=1914621&tstart=0

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de link. Heb eerst geprobeerd de hele folder te vervangen door een exemplaar van gisteren, maar dat hielp niet.

Heb daarna (net als in de link) handmatig de accounts overnieuw ingevoerd. Gezien ik op allen IMAP gebruik is dat geen man overboord.

Nu hopen dat het probleem niet vaker optreedt. Rond dat tijdstip had de Mac een zeldzame harde vastloper; heb hem met 7 seconden power-knop uit moeten zetten.

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:38
De instellingen van je accounts staan niet in de mail map maar staan in je preferences map in je bibliotheek (com.apple.mail.plist)

Misschien als je deze probeert te recoveren via time machine dat het wel werkt

Verwijderd

Topicstarter
1voud schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 15:52:
De instellingen van je accounts staan niet in de mail map maar staan in je preferences map in je bibliotheek (com.apple.mail.plist)

Misschien als je deze probeert te recoveren via time machine dat het wel werkt
Goede tip, bedankt. Mocht het probleem zich nogmaals voordoen, zal ik het zeker proberen!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
Opstarten van Mail met de alt-knop had je ook kunnen helpen, misschien zie je dan namelijk je oude library/instellingen terug.
Pagina: 1