Nieuwe iMacs zonder iLife 09

Pagina: 1
Acties:

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:41

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Voor ons bedrijf hebben we anderhalve week geleden 2 iMacs aangeschaft. Natuurlijk is het een beetje zuur dat er net een nieuw model is gekomen echter konden we het niet langer uitstellen.

Wat mij dwars zit is dat er geen iLife 09 op geinstalleerd is. De iMac is bij een Apple store (reseller) gekocht .

Is de winkel verplicht om de mac met iLife 09 te verkopen?

Pura Vida

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-01 19:21

Zuurstok

Passionately curious

Nee, want Ilife09 is gewoon software dus dat mogen ze gewoon apart verkopen. Ze mogen je de Mac zelfs aanbieden zonder applicatie paneltje.. Of ze ermee geliefd worden is een ander verhaal....

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

• KneelZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-11-2025
Nu is het gelukkig wel zo dat als dit modellen zijn waar wel iLife 09 bij hoorde te zitten (lijkt me logisch, ze zijn van vorige week) dat je via deze link tegen alleen verzendkosten een setje kan bestellen. Misschien dat je daar wat mee kunt. Ik had mijne in ieder geval binnen een week binnen.

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Ghenzi schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 08:44:
Nee, want Ilife09 is gewoon software dus dat mogen ze gewoon apart verkopen. Ze mogen je de Mac zelfs aanbieden zonder applicatie paneltje.. Of ze ermee geliefd worden is een ander verhaal....
Ik denk eerder dat ook resellers gewoon de standaard iMacs binnenkrijgen waarop Leopard en iLife al standaard geïnstalleerd zijn — hetzelfde als wanneer je de iMac online zou bestellen in de Apple Store. Het zijn dichte dozen lijkt me; de mensen in de retail store gaan niet alle Macs die ze binnenkrijgen uitpakken om de software te moeten installeren, daar hebben ze PC-winkels voor uitgevonden.

Waarom iLife er dan niet op staat... misschien geformatteerd en enkel Leopard opnieuw geïnstalleerd? Of misschien zijn de iMacs een keer teruggekomen van een andere klant en hebben ze daarom alles opnieuw geïnstalleerd en ze daarna weer netjes ingepakt. Daarnaast biedt Apple een compleet pakket aan bij een nieuw systeem: Mac + Leopard + iLife. Ik zou zeggen dat Apple er niet blij mee zou zijn als hun resellers die combinatie naar eigen inzicht gaan veranderen en zo afdoen aan de kwaliteit/compleetheid van Apple's product.

Standaard is het gewoon geïnstalleerd en krijg je ook de dvd erbij. Ik zou dit in de winkel nog eens aankaarten. Tenzij duidelijk is aangegeven dat zijn géén standaard Macs verkopen met alle bijbehorende software, dient iLife er gewoon op te staan en moeten ze de dvd meegeven.

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:38
Gooi anders even de install disc in je imac en kies de optie "install bundled software only", normaal moet ilife nu geinstalleerd worden (hij vraagt ook om de 2de install disc).

Ivm ilife 09, het kan natuurlijk zijn dat de imac die jij hebt gekocht nog voor 27 januari (release datum ilife09) in de winkel stond waardoor er natuurlijk geen ilife 09 kan opstaan, voor die personen heeft apple dus de ilife up to date programma waar de vorige poster over sprak.

• LIMIT-AR
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik heb laatst nog bij een Apple reseller een Macbook gekocht. iLife 09 staat niet voorgeinstalleerd erop. Je krijgt er wel een aparte dvd van bij om het te installeren.

Het is het unibody model en wat me opviel is dat hij nu in een nog smallere doos zit dan eerst. Er staat ook een iLife 09 logo op.

Verwijderd

Gewoon voor 8.95 bestellen via die link van KneelZ. Klaar.

Verwijderd

Ik zit ook naar een 4 weken oude iMac te kijken die nu 300 euro goedkoper is.....

Bij mij zat iLife 09 er als een "inlay" bij. Een speciaal schijfje dat in de doos is geschoven.

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-02 14:06
Heb van de week de 'oude' iMac gekocht waar géén iLife '09 bijzat. Heb toen even de betreffende winkel gebeld en die wilden uit coulance wel even een schijfje '09 mijn kant op sturen. Dus je het er altijd even op wagen en de winkel even bellen. En anders kun je zoals gezegd via Apple voor 8,95 een exemplaar krijgen. Dit loopt geloof ik tot ergens eind maart, dus niet te lang mee wachten als je het op deze manier wilt doen.

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-02 09:32
Maverick2001 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 08:40:
Voor ons bedrijf hebben we anderhalve week geleden 2 iMacs aangeschaft. Natuurlijk is het een beetje zuur dat er net een nieuw model is gekomen echter konden we het niet langer uitstellen.

Wat mij dwars zit is dat er geen iLife 09 op geinstalleerd is. De iMac is bij een Apple store (reseller) gekocht .

Is de winkel verplicht om de mac met iLife 09 te verkopen?
Ik weet niet of het nog kan, maar je kan binnen 2 weken je geld terug vragen, no questions asked. Daarna kan je gewoon de nieuwe bestellen.

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-02 14:06
ajampaniki schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 15:51:
[...]

Ik weet niet of het nog kan, maar je kan binnen 2 weken je geld terug vragen, no questions asked. Daarna kan je gewoon de nieuwe bestellen.
Is dat zo? Ik dacht dat zoiets alleen online was? Maar los daarvan, lijkt me een beetje omslachtig voor een DVDtje wat 9 euro kost. Los van dat het niet erg netjes is.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb twee nieuwe macbooks binnen die allebei voorzien zijn van een los iLife 09 DVD'tje. Vroegah hetzelfde met m'n mac mini en iLife 05.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:31
ajampaniki schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 15:51:
[...]

Kom eens onder je steen vandaan.. ;) Het terugnemen van een geopend product in een winkel is altijd een gunst, en geen wettelijke verplichting!

Het verhaal is anders als je iets online of telefonisch hebt aangeschaft, je hebt dan namelijk te maken met "wet koop op afstand".

Voor wat betreft de vraag van de TS, nee, de winkel is niet verplicht om iLife 09 mee te leveren als ze dat zelf niet geadverteerd hebben! In de "oude" modellen zit vaak iLife 08, in de wat nieuwe modellen een iLife 09 drop-in-dvd. Adverteren ze netjes met iLife 08, of met iLife 09 via Apple voor slechts 9 euro, dan is er niets aan de hand.
Pagina: 1