Toon posts:

Firewall omzeilen

Pagina: 1
Acties:
  • 422 views

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is dus alsvolgt:

Ik woon in een flat naast een Hogeschool en we krijgen via een directe verbinding internet vanuit de servers op die school. Nu zijn ze daar zo bijdehand geweest om alle verbindingen die van buiten de firewall (dus elders op deze planeet) gestart worden te blokkeren. Dit houdt in dat ik geen gebruik kan maken van Remote Desktop, of bestanden op mijn gedeelde hardeschijf kan benaderen. Ik probeer een Mac Mini als server in te stellen, maar omdat er geen enkele externe verbinding tot stand komt heeft het tot nu toe vrij weinig nut.
Ik kan wel met Hamachi verbinding krijgen, maar wat ik eigenlijk wil is dat ook andere mensen na authenticatie die bestanden kunnen benaderen. (Eigenlijk vooral omdat ik de pest in heb dat de ICT-mensen op school weigeren die poorten open te zetten)/

Nu heb ik begrepen dat zoiets mogelijk moet zijn als de Mac Mini een permanente verbinding heeft met een externe server, maar hoe kom ik daaraan en hoe regel ik dan dat die server alle inkomende verbindingen doorspeelt naar de Mac?

Ik hoop dat hier iemand is die er zoveel verstand van heeft dat die persoon me de gouden tip kan geven.

Thanks in advance!

• eXop
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-01 22:16
Weet je, er zijn redenen waarom poorten dicht staan en deze dicht blijven.
Een schoolnetwerk is geen thuisnetwerk.

Maar iets wat je misschien wel kan doen is gebruik maken van vpn.
Maak een ptpp vpn verbinding naar jou thuis en surf via het thuisnetwerk.

exop.io

Verwijderd

Of gebruik log me in. www.logmein.com
gaat als het goed is over poort 80 dus door je firewall

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:58
Nu zijn ze daar zo bijdehand geweest om alle verbindingen die van buiten de firewall (dus elders op deze planeet) gestart worden te blokkeren.
(Eigenlijk vooral omdat ik de pest in heb dat de ICT-mensen op school weigeren die poorten open te zetten)/
Waarschijnlijk heeft dat een redenen, dat men dit niet wil. Het zal niet de eerste keer zijn, dat een warez, p2p, SMTP SPAM, FTP server in het netwerk van een universiteit staat.

Dus Waarschijnlijk hebben ze iets meer verstand van beveiliingen dan jij dat hebt, en daarom wordt waarschijnlijk de firewall niet opgezet.
Ik zou het zelf ook niet doen, en als ik merk dat iemand de veiliging omzeilt, dan is die snel van mijn netwerk af.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-03 15:24

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Eigenlijk vooral omdat ik de pest in heb dat de ICT-mensen op school weigeren die poorten open te zetten
Dat is dus met een reden gebeurt. Als je er problemen mee hebt, dan neem je dat op met de ICT mensen. Wij - GoT - gaan je niet helpen met het omzeilen van je netwerk policy.

Dit topic is gesloten.