Femme? vraagjes?

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Femme, een paar vragen betreffende modereren. Je bent ermee bezig en het is best veel/druk/moeilijk. Kun je aub een tipje van de sluier oplichten betreffende veranderingen en opleverdatum?

Ik ben eigenlijk benieuwd welke goede ideeen gaan worden uitgevoerd en wanneer?

bvd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
  • Laatst online: 15-05 20:56
ik ben ook benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
is beroepsgeheim wisten jullie dat?? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:12

Jaymz

Keep on moving !

Jaymz is ook nieuwsgierig van aard (maar dat was al duidelijk >:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me wil een tip van de sluier opgelicht zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

-hele interssante vraag idd.-

tipje ? sluier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Ik wil al je targets en plannen van aanpak openbaar op tweakers zien! (Als blijk van een open instelling naar de leden toe.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm, de meeste plannen zijn toch wel openbaar, zie tweakers.net (plan archieven), waar het "ons" hier om gaat is kunnen en mogen meedenken in het hele mod-gebeuren, daar hebben we Femme voor nodig, die zal vast al wel wat plannen hebben.

Wat jij doet is bijna eisen :)

Nuance verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Eisen? nee. gewoon vragen of er een lichtje aankan. Licht aanzetten of gewoon 'nee' zeggen zijn enkele van de vele mogelijke antwoorden die vrijblijvende vragen bieden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Op zaterdag 03 maart 2001 15:34 schreef ecteinascidin het volgende:
Eisen? nee. gewoon vragen of er een lichtje aankan. Licht aanzetten of gewoon 'nee' zeggen zijn enkele van de vele mogelijke antwoorden die vrijblijvende vragen bieden. :)
Ik denk dat TgF het eerder tegen osama had :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat pnieuwkamp wel eens gelijk kon hebben ;) en eigenlijk ging ik er vanuit dat ecteinascidin dat ook wel wist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Niet al te ingrijpende verandering zou ik eventueel een dezer dagen kunnen invoeren. Ligt eraan wat jullie willen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Ik weet niet eens welke kant jij opwilt met het modsysteem, dus een verandering die niet ingrijpend is (lees: moeilijk implementeren) kunnen we niet voorstellen. Geen flauw idee wat er in jouw straatje past.

vandaar dus deze vraag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 05 maart 2001 13:18 schreef Femme het volgende:
Niet al te ingrijpende verandering zou ik eventueel een dezer dagen kunnen invoeren. Ligt eraan wat jullie willen :).
Wat wij willen?

Status, macht, erkenning, hoog aanzien, flitsende MoLiCe Squad-cars, een eigen forum... >:)

Sorry, ik was even aan het doordraaien (zal de leeftijd wel zijn) ;)

Anywayz, mischien kun je een clubje welwillende meedenkende inzichtvolle modders om je heen vergaren en een vorm van discussie gaan starten.

Wij (de MoLiCe) zijn vast wel in staat om een aantal goede ideeën te lanceren, waar het ons om gaat is een paar richtlijnen van jullie kant, ergo: als jullie het kader kunnen scheppen waarbinnen één en ander uitgevoerd moet worden, kunnen wij wel wat gaan bedenken.

Kortom: geef aan welke richting we op moeten, waar we rekening mee moeten houden (eventueel aangevuld met zaken die jij absoluut niet ziet zitten) en dan gooien we wel een balletje op.

Probleem daarbij is hoe we die informatie gaan uitwisselen? We kunnen op TMF wel een topic starten, maar dan gaat de gemiddelde blaataap (met alle respect) weer een partij bagger posten en verzand de discussie wederom in niets, zonde van de tijd.

Kan er wellicht iets exclusiefs gestart worden op GoT? Een topic met selectieve toegang wellicht?

We horen het graag...

*wijsheid komt met de jaren, sinds mijn 35e denk ik ineens een nivo hoger :)*

edit:

*maar de typo's worden niet minder*
|:( (c) 2001 by Jaymz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anywayz, mischien kun je een clubje welwillende meedenkende inzichtvolle modders om je heen vergaren en een vorm van discussie gaan starten...

...Kan er wellicht iets exclusiefs gestart worden op GoT? Een topic met selectieve toegang wellicht?
Kun je misschien beter doen via de email/ICQ.
Anders hoor je namelijk de blaatapen weer zeuren dat ze er niet in worden betrokken...

Als je het zo stiekem doet weet ik er niets vanaf >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Als er met een kleinere groep overleg gaat komen, lijkt het mij dat de groep die pas in Den Bosch was groot genoeg. Deze mensen hebben prima inzicht en goede plannen, daarbij is het lastig om met 20 man te comminuceren, 6 (ofzo) is echt al genoeg.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris, ik ben het met je eens, als je het zo stelt: ik durf in dat geval mijn lot best in handen te leggen van de groep die jij noemt, ik ga er vanuit dat die genoeg expertise hebben om de goede dingen te doen.

Ik wacht rustig af op de eerste rapportage, succes aan de Den Bosch Groep :)

En het communiceert makkelijker in kleiner verband (6 man die jij noemt) dan een paar 100!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 14:42

GaMeOvEr

Is een hork.

* GaMeOvEr is ook wel benieuwd.

* GaMeOvEr wacht rustig de berichtgeving af.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Ik denk dat het geboden idee uiteindelijk wel goed gaat werken.

Dat er mensen zijn die deze discussie graag zouden willen volgen, maar niet kunnen volgen. Tja, jammer.

Laat iedereen die er niet bij zal zijn er vertrouwen in hebben dat de "chosen one's" niet achterlijk zijn. De mensen die vertrouwd moeten worden, zijn dit zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Had ik al gezegt dat ik Femme's tegemoetkomening ondanks tekortkomingen zeer op prijs stel?

Femme, toch bedankt dat je ideeen wilt horen en uitwerken. :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Femme is zo'n hufter nog niet. ;)

Hij is alleen heel druk en legt de prioriteiten soms anders als wij ze zouden willen zien. :)

Maar ja, daar is ook wel weer in te komen.

We zien wel weer wat het wordt.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op dinsdag 06 maart 2001 10:22 schreef ecteinascidin het volgende:
Had ik al gezegt dat ik Femme's tegemoetkomening ondanks tekortkomingen zeer op prijs stel?

Femme, toch bedankt dat je ideeen wilt horen en uitwerken. :Y).
YES, ik kan het nog ! ! ! ! ! ! !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Eigenlijk had hij "tegemoetkomeningen" en "tekortkomeningen" moeten zeggen, dan was het nog mooier geweest.

>:)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Ik geef niet alles aan.

D'r moet ook eigen energie in zitten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
Dit rammelt anders ook weer lekker ;) :
Laat iedereen die er niet bij zal zijn er vertrouwen in hebben dat de "chosen one's" niet achterlijk zijn. De mensen die vertouwd moeten worden, zijn dit zeker wel.
Hier staat dus; De "chosen ones" zijn niet achterlijk, maar die vertouwd moeten worden (lees: opgehangen?) zijn dit zeker wel. Dan hoor ik toch liever bij de "chosen ones". Dan wordt je én niet opgehangen én je bent niet achterlijk. :P

Ik kijk reikhalzend uit naar een volgende meeting van "The six-pack", of was het "The Magnificent 7"? 8-)

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Als je goed leest, leest je dat dus de "chosen one's" (sorry voor de term, net een nummer van Metallica in me kop) vertouwd moeten worden.

Maar goed, ik UnJaymz wel ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga er van uit dat ik tot de happy few behoor en ik ben te vertrouwen :)

No worries then :)

Maar goed de stelling van Floris, waar ik geheel achter sta, is simpel:

Wil je iets veranderen, dan zoek je een aantal mensen die best weten wat er moet gebeuren, die geef je het kader mee (als is: de regels waarbinnen hun concepten moeten vallen) en die laat je het denkwerk doen.

Dat aangevuld met het idee van (ik geloof) ecteinascidin dat je dergelijke discussies vooral niet op dit forum moet voeren, om te voorkomen dat er uiteindelijk een hoog blaataap gehalte ontstaat.

Ergeo:

Nodig mij maar uit voor de eerste vergadering, ik wil wel.

:)

Overigens, wordt het dan ook niet eens tijd om de happy few, de chosen one's, de modclan, de vertrouwelingen, of hoe je ze ook wilt noemen, te openbaren?

Of zijn de namen inmiddels bij iedereen bekend?

Zal ik anders een rijtje namen neerzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

TgF:

Dit is eigenlijk (een beetje) een dilemma; aan de ene kant heb je de mensen die graag zouden willen weten wie het zijn. Aan de andere kant heb je mensen die zich gepasseerd voelen als ze erachter komen dat ze er niet bijhoren. (hadden ze toevallig 2 maanden langer actief hier bezig geweest hadden ze er ook "bijgehoord")

Ik denk dat "duidelijkheid" uiteindelijk wint.

Misschien is het het verstandigst als Floris / een Adje de lijst openbaart.
Ander krijg je mensen die die groep "self-proclaimed" gaat noemen/vinden (flame-voer).

Misschien is een 'motivatie' per persoon/hele roep wel handig.

[zou ik dit zonder m'n naam eer aan te doen kunnen typen :)]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Staat dan al vast dat er een select groepje nodig is? En zo ja, wat moet dat groepje dan? praten? Praten is OK, maar dat kan IMHO ook en plain publique (voor grote lijnen).

* Delerium gaat tijdmachine bouwen en 2 maanden terug. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 06 maart 2001 17:10 schreef ecteinascidin het volgende:
Staat dan al vast dat er een select groepje nodig is? En zo ja, wat moet dat groepje dan? praten? Praten is OK, maar dat kan IMHO ook en plain publique (voor grote lijnen).

/me gaat tijdmachine bouwen en 2 maanden terug. ;)
Jouw voorstel lijkt wellicht eerlijker, maar is meestal minder effectief, reis gerust af naar het verleden en dan zie je een aantal voorbeelden van die stelling.

Uiteraard lopen er genoeg mensen rond die vol met goede ideeën zitten, maar er zijn er ook genoeg die zich moeilijk kunnen focussen op de discussie, gevolg: ellelange draden en daar moeten de Adjes dan maar wat mee doen?

Dat gaat IMHO niet werken dus, daarnaast heb je het nadeel van de geschreven discussie (op het Forum dus), probeer die maar eens zinvol te houden en to the point, de beste manier voor discussies van dit kaliber is altijd nog in levende lijven.

Jaymz, je hebt helemaal gelijk, ik was ook geenzins van plan om een lijstje mensen op te noemen die "het wel eens zouden kunnen zijn" ik kan er best een paar verzinnen, dan zet ik mijzelf erbij en moet dan als reactie lezen van bijvoorbeeld Floris, dat ik zelf niet eens op de officiële lijst sta?

Die zepert ga ik niet halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

D'r is er eentje zich nu flink aan het opwerken [nee, geen smiley, dat gun ik je niet >:)]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Volgens mij zou dit volgens het "combineer en profiteer" principe kunnen.

Overleg in levende lijve (evt. naar aanleiding van opmerkingen op het forum)

(Die groep wordt gevormd door de Adjes, vink best)

Deze 'rapporteren' met een voorstel op dit forum.

Trouwens, op het forum weet je meestal wel wat je aan de personen hebt die reageren. (You know who U are)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je op zich gelijk in, maar niets vervelender als van die >100 draden waar je steeds door heen moet scrollen om het te blijven volgen.

En ja, het You Know Who You Are principe is belangrijk.

We zien wel wat de te volgen aanpak wordt, ik stel mezelf in ieder geval wel beschikbaar voor wat meedenkwerk, IRL of via het Net (als het maar geen ICQ is :( ), mijn zegen hebben ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
* Delerium ook volledig en breed inzetbaar.

[edit], misschien wel handig als Femme een keer reageert. *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Laatst online: 15-09 18:24

dusty

Celebrate Life!

Op dinsdag 06 maart 2001 18:09 schreef TgF het volgende:
Daar heb je op zich gelijk in, maar niets vervelender als van die >100 draden waar je steeds door heen moet scrollen om het te blijven volgen.
Wordt erger als men een "trust related" schema gaat opzetten waar de "chosen ones" een hoofdrol in hebben. Immers iemand die meestal meer eens is met de "chosen ones" zou automatisch steeds meer "invloed" kunnen krijgen. Iemand die het altijd oneens is met de "chosen ones" steeds minder. Nadeel van zo'n systeem is dat elke reactie minimaal door een "chosen one" moet worden beoordeeld om een goed systeem te krijgen.

Het is allemaal nog niet zo makkelijk om een goed systeem op te zetten :)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Op woensdag 07 maart 2001 08:23 schreef dusty het volgende:

[..]

Wordt erger als men een "trust related" schema gaat opzetten waar de "chosen ones" een hoofdrol in hebben. Immers iemand die meestal meer eens is met de "chosen ones" zou automatisch steeds meer "invloed" kunnen krijgen. Iemand die het altijd oneens is met de "chosen ones" steeds minder. Nadeel van zo'n systeem is dat elke reactie minimaal door een "chosen one" moet worden beoordeeld om een goed systeem te krijgen.

Het is allemaal nog niet zo makkelijk om een goed systeem op te zetten :)
kweenie hoe het met de rest zit, maar zelfs tenenkrommende onzin wil ik wel 's naar +2 helpen als het er werkelijk interesant uitziet. Echte flippo's omhoog helpen, neuh.

De enige die automatisch omhoog zouden gaan zijn de mensen die laten zien dat ze inzicht hebben, en deze mensen wat hoger rkijgen kan geen kwaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me had het niet beter kunnen verwoorden dat hetgeen ecteinascidin zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Laatst online: 15-09 18:24

dusty

Celebrate Life!

Onzin is soms ook nuttig *D

Mensen die inzicht hebben of meelopers zouden automatisch omhoog gaan....

En precies de meelopers zijn hierbij het gevaar..

daar tegenover is het wel af te vangen dat nooit iedereen precies de waardering geeft die er al staat. (dus geeft een persoon altijd dezelfde waardering alleen maar om "gelijk" te zijn.. dan is dat weer af te vangen..)

*denkt aan de formules... *LOL*

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
LOL, als iemand precies weet hoe 'ie TMF'ers moet bespelen dan wordt 'ie zowiezo gepakt op napraterij. Ik herken herkauwen en napraten ook namelijk en gooi dat keihard naar beneden... :P

Alleen extra informatie gaat omhoog, en dan moet je toch echt nadenken. Ik ben echt niet makkelijk naar m'n lippen te praten hoor.
Pagina: 1