Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Contract T-Mobile Internet annuleren voor ingang abonnement

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Over een maand loopt mijn huidige bel- en web'n'walk abonnement bij T-Mobile af. Daarom ben ik vanmiddag naar een T-Mobile shop gegaan om het contract te verlengen. Bij deze verlenging wilde ik er voor zorgen dat ik T-Mobile's internet ook op m'n laptop kon krijgen.

Ik had al eens gezien dat het mogelijk is om het internet van de T-Mobile G1 via wifi te versturen naar een laptop. Dus het aanschaffen van een T-Mobile G1 + 2-jarige Relax 300 abo + gratis Web'n'Walk Pro abonnement lag voor de hand. Op de T-Mobile site wordt deze combi voor € 28,50 aangeboden.

In de winkel kon ik me bovenstaande echter niet goed meer herinneren. Ik kon me wel herinneren dat de winkel dezelfde combi een aantal weken geleden ook voor € 28,50 aanbood. Nu verkocht de winkel de combi voor € 34,50, dus ik ging er van uit dat de prijzen bij T-Mobile waren verhoogd (ook online).

Daarnaast dacht ik dat er een Web'n'Walk webstick bijgeleverd zou worden zodat ik de SIM-kaart daar in kon stoppen en zo kon internetten op de laptop. Deze werd er niet bijgeleverd. Logisch eigenlijk, alleen ik had deze connectie gelegd omdat ik wist dat de G1 gebruikt kon worden voor mobiel laptop internet en vergeten was dat ik hiervoor geen stick nodig had...

Omdat ik € 34,50 p/m + € 100 eenmalig (web'n'walk stick) vrij duur vond en de G1 nog niet per se nodig heb, heb ik zojuist tegen sluitingstijd een overeenkomst getekend voor een eenjarig T-Mobile Data Only 'Laptop Economy' internetabonnement van € 20 per maand.

Omdat ik de web'n'walk stick er meteen bij kreeg en daarop nu kan internetten met m'n huidige (tragere) abo, heb ik het nieuwe abonnement uitgesteld tot m'n huidige bel- en web'n'walk abonnement afloopt (maand). Deze kan ook nog vier maanden uitgesteld worden.

Goed, nu ben ik er dus achter gekomen dat ik via t-mobile.nl voor slechts € 8,50 p/m boven m'n huidige overeenkomst (= € 28,50 p/m) EN een G1 kan krijgen, EN sneller internet kan krijgen EN deze telefoon kan gebruiken als wifi modem.

Ik heb dus een extreem slechte deal op dit moment. De vraag is of ik dit internetabonnement nu nog kan omzetten naar de G1 combi (het liefste de online deal), als T-mobile service of door contract/juridisch, om (een van) de volgende redenen:
  • De overeenkomst is tegen sluitingstijd getekend en dus (hopelijk) nog niet compleet verwerkt;
  • Het abonnement zelf gaat pas over ruim een maand in, dus er is nog niets aangesloten;
  • Ik heb de web'n'walk stick nog in originele verpakking zitten en heb het aankoopbewijs en de bon ("Ruilen met bon in originele verpakking binnen 8 dagen bij defect");
  • Naar herhaaldelijk vragen over de € 28,50 prijs is steeds gezegd dat het gewoon € 34,50 is;
  • Als trouw T-Mobile abonnee wil ik een duurder en een jaar langer abonnement afsluiten.
De enige reden die ik kan bedenken waarom ze het niet zouden doen:
  • Verkopersbonussen...
Hopelijk is er hier iemand die weet of dit mogelijk is. Zou ik erg waarderen. :)

Verwijderd

Wat staat er in de AV? Verder heb je al geprobeerd met T-Mobile zelf / de winkel wat te onderhandelen? Verder geef ik je weinig kans van slagen, dat je een slechte deal hebt gemaakt ligt in je eigen risicosfeer. En aangezien je vermoedelijk bij je volle verstand was toen je het contract tekende was er geen sprake van een wilsgebrek. Ook lijkt er in de Telecomwet geen relevant artikel te staan over een afkoelingsperiode.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2009 23:58 ]

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Nee, bij T-Mobile kun je na tekenen het abo niet meer annuleren. Jammer genoeg al helemaal niet na een poosje (en ja de NL wet mag B zeggen maar T-Mobile blijft gewoon bij A om een lange discussie te voorkomen ;) ).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

@Holoris: Nee ik heb het tegen sluitingstijd getekend. Denk je dat het zinnig is om T-Mobile te bellen?

Bij 'Betalingsinformatie Contractant' staat wel het volgende (iets wat ik niet helemaal begrijp): "Het is ondergetekende bekend dat hij/zij een verzoek tot terugboeking van uit hoofde van deze machtiging afgeschreven bedragen kan doen aanzijn/haar bank- of girokantoor tot 30 kalenderdagen na datum van afschrijving. De machtiging kan te allen tijde worden ingetrokken door schriftelijkemelding aan T-Mobile Netherlands."

Uit de AV: "De minimale contractperiode start op de datum van activering van de aansluiting op het T-Mobile Netwerk."

@DaannO: Maar in principe ligt de overeenkomst daar nu gewoon nog in de winkel. Om 18.00 uur is het getekend en als ik dan de volgende morgen bij opening binnen stap is het in 'openingstijd' (tijd dat de winkel open is) net een paar minuten geleden getekend. Als je begrijpt wat ik bedoel. :P

Verwijderd

Topicstarter
Hm ik bedenk me net dat ik het abonnement + de stick kan doorverkopen. Gewoon een kwestie van abonnementhouder en rekeningnummer (tegen kleine betaling) wijzigen lijkt me. Zie ik iets over het hoofd?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 07:05
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 02:20:
Hm ik bedenk me net dat ik het abonnement + de stick kan doorverkopen. Gewoon een kwestie van abonnementhouder en rekeningnummer (tegen kleine betaling) wijzigen lijkt me. Zie ik iets over het hoofd?
Gewoon contractovername dus. Is wel mogelijk, kost 15 euro als ik het goed heb.

Die tekst over de machtiging betekent dat je binnen 30 dagen na afschrijving van je bankrekening het geld terug kan laten storten, mocht je het er niet mee eens zijn. Je bent nog steeds gehouden aan je contract, dus je dient nog steeds te betalen.
Pagina: 1