Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort met een eigen onderneming begonnen op het ICT gebied en zit toch wel met een belangrijk vraagstuk. Iedereen is op zoek naar een manier om zijn eigen bedrijf te gaan promoten en voor de één is dit lastiger dan voor de andere.

Ik sta binnenkort op een beurs voor ondernemers en daar staan ook een aantal con-collega's en zoals iedereen weet is de vraag: "Hoe zorg je ervoor dat jouw bedrijf eruit springt".

Ik heb wat diverse ideeën en ben terecht gekomen bij een goed filmpje / intro.
Iedereen kent de audi Q5 reclame.
Mocht je hem nog niet kennen: http://www.youtube.com/watch?v=N7ZsNieEUSY

Nu snap ik natuurlijk dat hier een enorme investering achter zit en vast ontzettend veel geld heeft gekost.

Maar zoiets lijkt mij ontzettend interessant voor aandacht trekken op een beurs en ook wel een aantrekkingspunt op je website.

Maar hoe stom het ook klinkt, echt nederlandse bedrijven / personen kan ik niet vinden die maar hier mee kunnen helpen. Dan bedoel ik wel in het maken van zo 'n filmpje.

Hebben jullie misschien een idee of desnoods een suggestie ?

Ja.... een paaldanseres zou ook kunnen en via via lukt dat vast ook wel, maar dat soort reclame wil ik niet maken :D

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:17
Met deze vraagstelling zie ik weinig discussiewaarde. Netwerken en de gouden gids, etc. zijn de manier om dit soort zaken aan te pakken :)

Het bredere aspect om je business op een beurs onder de aandacht te brengen geef ik iets meer potentie voor discussie en daarom zie ik het nog even aan :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Iedereen kent ook de KPN-reclame.

Stap naar een reclamebureau.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Rukapul schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 23:13:
Met deze vraagstelling zie ik weinig discussiewaarde. Netwerken en de gouden gids, etc. zijn de manier om dit soort zaken aan te pakken :)

Het bredere aspect om je business op een beurs onder de aandacht te brengen geef ik iets meer potentie voor discussie en daarom zie ik het nog even aan :)
Mijn insteek is ook juist de business onder de aandacht brengen met bijvoorbeeld een intro filmpje of iets anders.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:16
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 22:58:
Ik ben sinds kort met een eigen onderneming begonnen op het ICT gebied en zit toch wel met een belangrijk vraagstuk. Iedereen is op zoek naar een manier om zijn eigen bedrijf te gaan promoten en voor de één is dit lastiger dan voor de andere.

Ik sta binnenkort op een beurs voor ondernemers en daar staan ook een aantal con-collega's en zoals iedereen weet is de vraag: "Hoe zorg je ervoor dat jouw bedrijf eruit springt".

Ik heb wat diverse ideeën en ben terecht gekomen bij een goed filmpje / intro.
Iedereen kent de audi Q5 reclame.
Mocht je hem nog niet kennen: http://www.youtube.com/watch?v=N7ZsNieEUSY

Nu snap ik natuurlijk dat hier een enorme investering achter zit en vast ontzettend veel geld heeft gekost.

Maar zoiets lijkt mij ontzettend interessant voor aandacht trekken op een beurs en ook wel een aantrekkingspunt op je website.

Maar hoe stom het ook klinkt, echt nederlandse bedrijven / personen kan ik niet vinden die maar hier mee kunnen helpen. Dan bedoel ik wel in het maken van zo 'n filmpje.

Hebben jullie misschien een idee of desnoods een suggestie ?

Ja.... een paaldanseres zou ook kunnen en via via lukt dat vast ook wel, maar dat soort reclame wil ik niet maken :D
Zorg, dat als je op een beurs staat, dat je beschikt over (een aantal) goede elevator pitch.

wijze woorden

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:49

Eijkb

Zo.

Beurs -> filmpje. Zie het verband niet. Tenzij je een 25m2 projectie scherm op je stand hebt of alles drie dimensionaal boven de beurs laat projecteren. Je staat (zelf) op een beurs. Kleed je stand leuk in (al dan niet eenvoudig maar opvallend) en zorg dat je mensen naar je stand trekt. Dat werkt echt niet met een teeveetje en een filmpje.

.

Verwijderd

Ik kende de reclame nog niet, maar wat een schattig filmpje! :D Dat muziekje er achter doet het hem :D

Anyway.. Terug naar jouw bedrijf :p Ik ben het op zich wel eens met Eijkb.. Op een beurs trek je geen aandacht met een filmpje.. Je moet gewoon kijken hoe groot je standje is en daar wat mee gaan prutten.. Hang bijvoorbeeld de slogan van je bedrijf groot op en pas de huisstijl (als je die hebt) toe in de stand.. Eigenlijk moet je goed bij jezelf kijken wat JIJ belangrijk vind in een stand - en dan niet uit gaan van je eigen bedrijf, maar nadenken over wat jou is bijgebleven van een bepaald ander bedrijf van een beurs en waarom je dat is bij gebleven..

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Als je op een beurs staat met hoog plafond en je hebt een klein lullig standje vergeleken de grote spelers, bekijk dan de mogelijkheden om een reusachtige pijl naar beneden aan het plafond op te hangen. Heb ik eens eerder gezien en iedereen vroeg zich af waar die pijl naar wees :D
Bleek gewoon verder een klein standje met een simpele tv en sta-tafel met zoutjes te zijn, maar het was er druk, want iedereen liep op die pijl af ;)

Of overal gele stickers plakken met een groot vraagteken erop. Dan gaan mensen zich afvragen waarop dat vraagteken slaat. Tot ze langs je standje komen waar het allemaal in het groot is uitgewerkt.

Dit dus.

Verwijderd

Topicstarter
Eijkb schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:51:
Beurs -> filmpje. Zie het verband niet. Tenzij je een 25m2 projectie scherm op je stand hebt of alles drie dimensionaal boven de beurs laat projecteren. Je staat (zelf) op een beurs. Kleed je stand leuk in (al dan niet eenvoudig maar opvallend) en zorg dat je mensen naar je stand trekt. Dat werkt echt niet met een teeveetje en een filmpje.
Op een beurs waar iets unieks gebeurd, vergeleken met andere standhouders of lawaai. Dat trekt altijd mensen naar je toe en dat zie je op andere beurs ook gebeuren.

Ik ben op zoek naar iets unieks of creatief. De post FunkyTrip is best wel een goed idee m.b.t. die pijl.
FunkyTrip schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:45:
Als je op een beurs staat met hoog plafond en je hebt een klein lullig standje vergeleken de grote spelers, bekijk dan de mogelijkheden om een reusachtige pijl naar beneden aan het plafond op te hangen. Heb ik eens eerder gezien en iedereen vroeg zich af waar die pijl naar wees :D
Bleek gewoon verder een klein standje met een simpele tv en sta-tafel met zoutjes te zijn, maar het was er druk, want iedereen liep op die pijl af ;)

Of overal gele stickers plakken met een groot vraagteken erop. Dan gaan mensen zich afvragen waarop dat vraagteken slaat. Tot ze langs je standje komen waar het allemaal in het groot is uitgewerkt.
Dit vind ik opzich best wel een erg leuk idee en ga ik zeker het één en ander over uitzoeken.

Maar mensen zijn nieuwsgierig en zijn op zoek naar iets apart. Als het een rij is met stands, dan is de kunst om ze bij jou stand stil te laten staan. Dit doen ze alleen maar als je eruit springt met iets unieks of een bepaalde actie of iets wat mensen zoiets hebben van WOW!.

Althans dit zie ik op die paar beurzen waar ik ben geweest keer op keer terug komen.

Verwijderd

FunkyTrip schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:45:
Dat zal waarschijnlijk niet mogen, aangezien alle bedrijven dit anders zouden doen en alles helemaal volgeplakt is.

Tsjah, wat springt er nou echt uit
Muziek: als je een van de weinigen bent... Alleen is een bepaald niveau nodig, wat waarschijnlijk niet zal mogen in verband met overlast voor anderen

Kleur: trek een felrood pak aan en maak je hele stand rood (of enige andere kleur): dan zullen mensen ook even snel een blik werpen. Een interessante uitspraak op je kleding+stand is dan wel nodig om de interesse vast te houden

Prijsvraag/Cadeau's: redelijke investering en ik heb geen idee of je iemand bij de ingang de hele dag mag neerzetten die foldertjes uitdeelt met prijsvragen, of gewoon iemand die op de beursvloer rondloopt met folders (en natuurlijk in opvallende kleding). Of allemaal t-shirts met een tekst en verwijzing naar beursplaats, met op achterkant de tekst 'T-shirt aan en gespot door onze spotter? Dan krijg je een gratis (cadeau)'

Genoeg mogelijk, maar het ligt aan het budget en aan de regels van de beursvloer.

Een filmpje is niet geheel effectief, aangezien mensen dan al eerst bij je stand moeten komen. Je moet zorgen dat je buiten je stand mensen naar je toe trekt: dan kun je vanzelf wel je visie duidelijk maken :)

(en overigens: stuk of 5 scholieren/studenten op een bepaalde manier aankleden met allemaal dezelfde kleding roept ook al de nodige vragen op ;) = en die zijn al blij met 10 euro per uur :P)

Enige beurs waar ik naartoe ben geweest was de NOT beurs: een grote onderwijsbeurs in Nederland. Dat is natuurlijk helemaal gericht op het onderwijs, wat ik mij nog kan herinneren:
- man in professorpak die prijsvraag formulieren uitdeelt. Mensen die hem ingevuld inleveren bij de stand kregen een laserpointer :)
- gratis pennen/tassen/etc: leuk om te krijgen, maar heb amper bij de standjes gekeken
- veel plaatsen waar je je gegevens moest achterlaten (email!) en waarbij onder de mensen die zich hebben opgegeven een prijs werd verloot (digitaal schoolbord)
- benader mensen actief! Blijf niet in je stand, mensen die voorbij lopen gewoon aanspreken. Voor sommige mensen niet echt prettig, maar voor anderen weer erg prettig

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2009 15:06 ]

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:11

Dentheman

Zie signature

Heb je ook een statement, een pakkende zin die mensen trekt

iedereen kent 'sense en simplicity' van philips bijvoorbeeld (hoewel het gewijzigd is geloof ik)

Zie ondertitel

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11 13:35

Stoffel

Engineering the impossible

Dentheman schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 15:04:
Heb je ook een statement, een pakkende zin die mensen trekt

iedereen kent 'sense en simplicity' van philips bijvoorbeeld (hoewel het gewijzigd is geloof ik)
Offtopic, maar dat vind ik wel een slecht voorbeeld. Philips heeft ladingen kritiek over zich heen gekregen voor die slogan. Beetje triest ook voor zo'n groot bedrijf om hun slogan als persiflage op een filmtitel te baseren. Dan vond ik de oude ("Let's make things better") stukken beter.

Verwijderd

Dentheman bedoelde dit waarschijnlijk (correct me if I'm wrong) als een voorbeeld van een bekende slagzin.. Of het een goede slagzin is, doet er even niet toe.. Het idee erachter is meer dan duidelijk..

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11 13:35

Stoffel

Engineering the impossible

Dat is waarschijnlijk waar ja. Daarbij is slechte aandacht ook aandacht als het gaat om merkherkenning.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Onderzoek in ieder geval welke stands er naast je staan en schat in welke bedrijfskleuren zij gebruiken. Als je dan met felle afwijkende kleuren komt (dat 'rood' idee hierboven) val je meer op.

Een Wii of iets waar mensen effe mee bezig kunnen zijn doet het ook altijd goed. Bij een test event had iemand een grote radiografisch bestuurbare zeppelin door de zaal vliegen en bij zijn stand landen.

Dit dus.

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:11

Dentheman

Zie signature

Stoffel schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 15:51:
[...]

Offtopic, maar dat vind ik wel een slecht voorbeeld. Philips heeft ladingen kritiek over zich heen gekregen voor die slogan. Beetje triest ook voor zo'n groot bedrijf om hun slogan als persiflage op een filmtitel te baseren. Dan vond ik de oude ("Let's make things better") stukken beter.
Je kan zeggen wat je wil, maar iedereen wist de slogan ;) En de oude was helemaal bekend

Zie ondertitel

Pagina: 1