Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

draadloze touchscreen afstandsbediening

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Een tijdje geleden heb ik een draadloze touchscreen afstandsbediening gemaakt. Alle je kunt het beter een kleine xp computer noemen met touchscreen.
Begonnen ben ik met dit Afbeeldingslocatie: http://www.komm4buy.net/angebote/VE-XVT-8-B/p01.jpghttp://www.komm4buy.net/angebote/VE-XVT-8-B/p01.jpg, dit:Afbeeldingslocatie: http://www.dvhardware.net/news/zotac_geforce_9300_itx_wifi_final.jpghttp://www.dvhardware.net...e_9300_itx_wifi_final.jpg en een custom made behuizing in aluminium. Natuurlijk antenne heb ik eraf gehaald en verbonden met een kabel die naar de antenne onderaan de tafel loopt. (die afstandsbediening zakt als het ware in mijn tafel wanneer ik hem niet nodig heb.)
Nu dit werkt zeer goed, maar ik ben er niet helemaal tevreden over. Allereerst staat op dat kleine dingetje xp om te kunnen connecte met mijn htpc via vnc. Ten tweede is dit ding niet portable. En het is niet mogelijk om mijn andere apparaten mee te besturen.

Nu mijn vraag is: Is het mogelijk om iets te bouwen met batterij, touchscreen en software waarmee ik niet een heel os op die bak moet zetten? ik ben geen hoogbegaafde techneut, maar ik kan wel een beetje onder de voeten met electronica.

greetzz

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2009 22:59 ]

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Pics?

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik zie de pics toch staan? damned. zal de links zetten. Heb ze doorgelinkt van een site.

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Ja sorry, ik bedoel pics van je creatie :P

Verwijderd

Topicstarter
Martinator schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 23:00:
Ja sorry, ik bedoel pics van je creatie :P
sorry heb hier niks in huis waarmee ik fotos kan maken. Heb zelfs geen webcam ;( Zal morgen eens het fotoapparaat van men meisje vragen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

software, zonder os ...... moeilijk dat wordt een stevige cursus programeren denk ik

Iperf

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:48
Toevallig kwam ik vanmiddag V&A aangeboden: DesXcape Touchscreen 15" tegen. Misschien kun je daar wat mee?

Verwijderd

Topicstarter
-Paul- schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 23:08:
Toevallig kwam ik vanmiddag V&A aangeboden: DesXcape Touchscreen 15" tegen. Misschien kun je daar wat mee?
Ja mss wel, het is zoiets dat ik wil hebben. Mss iets kleiner. maar het zou een goede oefening zijn. Ok ik zal het anders stellen. Ik wil er een mini xp op kunnen draaien, moet een pak koeler zijn als mijn afstandsbediening nu, en portable dus met batterij.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

VNC? Dat kun je met een Nokia 770 of een N800 internet tablet prima doen! Kosten relatief weinig, zijn portable en kant en klaar!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Is het niet makkelijker om een 2e hands laptop te nemen en die van touchscreen te voorzien? Je hebt alvast mobiele onderdeel omdat laptop gemaakt is om op accu te laten lopen en je kan ook opladen. Bovendien is het al lichtgewicht. XP heeft niet zoveel nodig.

Anders is het bijna 2e wiel proberen uitvinden. Normale pc op accu laten lopen is geen goed idee omdat deze moederborden niet van zuinige onderdelen zijn voorzien en gebruiken dus veel energie. Met laptop heb je dat niet. Anders is het hele idee ineffectief en heb je weinig plezier in.
Er bestaan oudere 12 inch laptops, daar kun je mee proberen.

Als je echt klein wilt: ik heb hier nog Libretto 110CT liggen. Hij is te koop en is mooi klein, nog genoeg om met gestripte XP te werken, of anders Windows 2000.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Het is ook een beetje de vraag hoe geavanceerd (of hoe simpel) je het wil. Er zijn dingetjes te bedenken met een simpel zwart/wit GLCD met touchscreen, een µC (PIC of AVR), 433MHz draadloos zendertje + IR led voor het zenden en een batterijpack die je in een behuizing van 8*8*4 cm gepropt krijgt.
Daarmee kan je op zich evenveel als met een Logitech harmony, maar dan beter naar eigen wens te programmeren, en slechter qua uitzicht, grootte, gewicht.
De vraag stelt zich dan of een infrarood-ontvanger op je PC samen met een universele afstandsbediening niet beter aan je wensen voldoet.

Wil je geavanceerder werken, dan kijk je naar "zware" architecturen zoals de ARM, waar je een hoop programmeerwerk aan zult hebben, maar je kan er dan ook heel wat mee (kleurenscherm, erg geavanceerde visualisaties, en als je wil kan je er zelfs linux op gaan draaien). Ik haal uit je verhaal dat je zelf geen boards wil maken, ga dus even rondkijken (ideeën opdoen) op site's die development boards verkopen, op sparkfun kan je al een id krijgen van mogelijkheden en prijzen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
naftebakje schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:20:
Het is ook een beetje de vraag hoe geavanceerd (of hoe simpel) je het wil. Er zijn dingetjes te bedenken met een simpel zwart/wit GLCD met touchscreen, een µC (PIC of AVR), 433MHz draadloos zendertje + IR led voor het zenden en een batterijpack die je in een behuizing van 8*8*4 cm gepropt krijgt.
Daarmee kan je op zich evenveel als met een Logitech harmony, maar dan beter naar eigen wens te programmeren, en slechter qua uitzicht, grootte, gewicht.
De vraag stelt zich dan of een infrarood-ontvanger op je PC samen met een universele afstandsbediening niet beter aan je wensen voldoet.

Wil je geavanceerder werken, dan kijk je naar "zware" architecturen zoals de ARM, waar je een hoop programmeerwerk aan zult hebben, maar je kan er dan ook heel wat mee (kleurenscherm, erg geavanceerde visualisaties, en als je wil kan je er zelfs linux op gaan draaien). Ik haal uit je verhaal dat je zelf geen boards wil maken, ga dus even rondkijken (ideeën opdoen) op site's die development boards verkopen, op sparkfun kan je al een id krijgen van mogelijkheden en prijzen.
het einddoel van mijn project is eigenlijk dat ik vanuit mijn zetel mijn muis kan besturen van mijn htpc. dus eigenlijk gelijk een muis maar zonder de ondergrond nodig te hebben. wat perfect zou zijn. Zou een afstandsbediening zijn op basis van de wii. Dit bestaat niet(zal wel mogelijk zijn maar dit moet geprogrammeerd worden.) dus moet ik wel met touchscreen werken. Ik heb totaal geen idee van programmeren dus ben ik wel verplicht met touchscreen te werken. Vanaf xp ondersteund een pc da automatisch. En trouwens ik heb nu een railsysteem in mijn tafel zitten dus kan ik daar evengoed van gebruikmake he;)
Pagina: 1