Samsung R510 of R505?

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Beide laptops hebben hetzelfde uiterlijk, echter van binnen iets anders, ik heb even 2 laptops tegen elkaar gezet:

-R510
Intel Core Duo P7350 (2.0 GHz)
3GB DDR2
nVIDIA GeForce Go 9200M GS (256mb)
250gb hdd
webshop link
650 euro

-R505
AMD Turion X@ RM-72 (2.1GHz)
3GB DDR2
320gb hdd
webshop link
550 euro

Grote verschil is dus de CPU, is de AMD in verhouding erg veel minder met de Intel? (en in verhouding met de T5800, ook een cpu die redelijk voorkomt in het goedkopere sigment). Ik weet dat de Intel meer cache geheugen heeft, maar doet dit elkaar veel..?

Doel aankoop: Laptop voor mn zusje, haar Acer van 3 jaar oud geeft het echt helemaal op :P, wil er graag een dedicated videochip in, 3 gig geheugen en een redelijke CPU. Merk samsung bevalt zeer goed (hebben een R710 hier thuis en de bouwkwaliteit is 100x beter dan de Acer die ze nu heeft..)

Je ziet nu veel laptops in de aanbieding met een Pentium dual core (T3200); deze is volgensmij een stuk minder dan de 'echte' Core2duo's (minder cache en kleinere FSB)..

Grolsch Royce!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:09
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral Aanschafadvies eens door te nemen.

Je kan advies vragen in [NBBG] Basis Notebook - december 2008. Wat ik zo kan zeggen is dat de AMD variant een HD3470 heeft als ik me niet vergis. Die is echt een stuk sneller als de 9200M! Daarnaast is de AMD inderdaad iets trager. Het cache maakt het verschil niet overigens: Omdat AMD de geheugencontroller intern heeft is deze een stuk minder afhankelijk van cache. Mocht de AMD variant de HD3470 hebben, dan heeft deze als totaalplaatje betere specs, de gekozen Intel variant is overigens ook zeker geen slechte deal!

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.