virtual pc mac kopen

Pagina: 1
Acties:

• spork
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:19
ik heb een klein probleem: ik heb sinds een paar maanden een powerbook g4, maar een hoop progama's in ons huis zijn windows |:(

maar als ik virtual pc voor mac wil kopen/downloaden is het altijd een update :( misschien heeft een van jullie een link??

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01 08:07

Korakal

Up up up!

Het is niet gratis, en onderdeel van MS Office (2004)... daarom vind je alleen updates :)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Waarschijnlijk heb je er niks aan, maar ik heb dit in het verleden wel eens los kunnen verkrijgen via MSDNAA. werkt natuurlijk alleen als je student / medewerker van een deelnemende universiteit bent ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

je wil dus windows kunnen draaien in je mac os? (kan dat met een g4????) probeer virtualbox maar het lijkt me sterk dat het gaat werken aangezien powerpc niet wordt ondersteund door windows.

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 23:52:
je wil dus windows kunnen draaien in je mac os? (kan dat met een g4????) probeer virtualbox maar het lijkt me sterk dat het gaat werken aangezien powerpc niet wordt ondersteund door windows.
VirtualBox gaat niet werken, want die emuleert geen x86. VirtualPC doet dat wel en daarmee kun je inderdaad Windows draaien op een PowerPC. QEMU kan het geloof ik ook, misschien een handig alternatief.

micheljansen.org

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:28

Kettrick

Rantmeister!

Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 23:52:
Ja dat kan, maar dan echt als emulatie en niet zoals tegenwoordig dmv virtualisatie :). Het is overigens niet vooruit te branden :X

En zoals eerder genoemd niet gratis helaas.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Virtual Box is alleen voor Intel Macs, dus dat gaat niet werken. En ja, je kunt Windows draaien op een G4 (dat kan zelfs op een Macintosh Quadra 630 uit 1994). Snel is anders, maar het kan. Vroegâh had je VirtualPC van Connectix (later overgenomen door Microsoft) en SoftPC en SoftWindows van Insignia. Maar deze software is lang niet meer te koop. Eventueel kun je kijken naar Bochs of Q.

In ieder geval zal het niet snel zijn, omdat je te maken hebt met twee compleet verschillende processorarchitecturen (x86 en PowerPC). Voor simple programma's zal het wel werken, maar games kun je vergeten.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• spork
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:19
Korakal schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 22:15:
Het is niet gratis, en onderdeel van MS Office (2004)... daarom vind je alleen updates :)
maar kan je hier niet gratis aankomen als je wel office 2008 heb?? :? want lijkt zonde om 2004 te kopen als je 2008 heb

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Nee, je kunt hier niet aankomen als je Office 2008 hebt. Sowieso was Virtual PC alleen een onderdeel van de Professional edition van Office 2004 en niet van de Home & Student edition of de Standard edition. Virtual PC wordt gewoonweg niet meer gemaakt en ondersteund, omdat er ook geen PowerPC Mac's niet meer worden gemaakt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:49
Virtualbox is een gratis alternatief.

Zelf gebruik ik Vmware Fusion welke ik werkelijk geniaal vind werken. (Duidelijk sneller dan Virtualbox en meer mogelijkheden).

Paralels is ook zeker wel goed, maar vmware fusion is toch beter.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• dawuss

dawuss

gadgeteer

ZpAz schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:19:
Virtualbox is een gratis alternatief.

Zelf gebruik ik Vmware Fusion welke ik werkelijk geniaal vind werken. (Duidelijk sneller dan Virtualbox en meer mogelijkheden).

Paralels is ook zeker wel goed, maar vmware fusion is toch beter.
Lees eerst even het topic voor je post ;)
VirtualBox, Parallels en VMware Fusion doen zoals gezegd aan virtualisatie, wat alleen werkt op dezelfde (x86) hardware, dus niet op PowerPC.

micheljansen.org

Pagina: 1