Settings in mijn Bios, P5E Workstation Pro

Pagina: 1
Acties:

• twjdeboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09-2025
Goedenavond Tweakers,

Ik heb een klein vraagje over de settings in mijn Bios i.v.m. een kleine overclock. Ik heb namelijk een P5E WS Pro moederbord, en de settings verwarren mij een beetje. Ik heb een paar screenshots gemaakt van de settings zoals ik ze zou zetten. Daarna gewoon discard changes gedaan. Kunnen jullie alsjeblieft even kijken of er iets fout is? Ik ben ietwat huiverig geworden sinds mijn laatste overclock mijn windows-installatie verknoeid had. :+

Hier benne ze dan!

Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/ttfilms/DSC00201_thumb.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/ttfilms/DSC00202_thumb.JPG

Bij voorbaat dank! ;)
Thomas de Boer

System specs:
Asus P5E WS Pro
Intel Conroe E8400 @ stock
met Thermalright Ultra-120 Extreme koeler
4 GB OCZ Reaper HPC 800 MhZ
2 x PowerColor HD4870 512 GB
Samsung Spinpoint F1 750 GB
Be Quiet! DarkPower 850 W
Antec NineHundred
Samsung 2232 BW Monitor
Windows Vista 32-bit

[ Voor 16% gewijzigd door twjdeboer op 03-03-2009 21:58 . Reden: Specs vergeten ]

Verwijderd

Dit is een heel interessant artikel voor jou:

http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=3156&p=4

Lees dit eens op je gemak door, en doe het vooral stap voor stap, niet ineens proberen naar de max
te knallen omdat je op internet iemand hebt gezien waarbij het ook lukte.

Succes!

• twjdeboer
Van 333 MHz naar 340 MHz lijkt me niet al te groot :P

• twjdeboer
Ik heb het stukje even gelezen, en het meeste komt mij niet al te bekend voor. Ik weet ook niet of het verschil maakt dat ik een DDR2 bord heb en dit over een DDR3 bord gaat (waarschijnlijk niet veel).

Kan ik ook gewoon een nette overclock van tot de 3,5 ~ 4,0 GHz halen zonder al die performance settings te manipuleren... Of moet ik er maar gewoon met mijn pootjes vanaf blijven totdat ik precies weet waar ik het over heb. (ik moet wel ooit ergens beginnen )

For short: Ik wil graag weten of ik met de bovenstaande screens op de goede weg ben, of dat ik een cruciale stap vergeten ben. Ik zie bijvoorbeeld nu opeens dat ik mijn VCore nog op Auto heb laten staan. Watvoor voltage is standaard voor dit soort clocks?

Edit: Sorry voor de dubbele post :+

[ Voor 24% gewijzigd door twjdeboer op 03-03-2009 22:29 ]

Verwijderd

Dubbel posten wordt inderdaad niet gewaardeerd...

Maar om je vraag je beantwoorden:
Voor dit heel klein overclockje zal het zo wel goed gaan, maar zo kom je nooit aan de 3,5-4.0 Ghz.

Het beste is om alles wat op auto staat een vaste waarde te geven. Op Auto heb je de kans dat sommige
dingen gigantisch overvolten, dus heel heet worden, of undervolten, en dan krijg je die mooie blauwe schermpjes (BSOD).

Voor je snelheid nu kan je het beste je VID invullen bij VCore. Je clockt immers bijna niet over. Deze kun je uitlezen met Coretemp.

Verder doe je er goed aan het artikel waar ik naar gelinkt heb een paar keer goed door te lezen, en zoek op internet naar wat andere voor waardes invullen bij bepaalde clocksnelheden. Zoals ik je al gezegd had, neem deze waarde niet klakkeloos over, werk naar een bepaald punt toe. Geen enkele chip is hetzelfde, ook die van je moederbord niet.

Succes ermee, ik denk dat dit topic zo gesloten wordt namelijk.

• twjdeboer
Okee, heel erg bedankt. Ik ga vandaag wel even met een wat helderder hoofd naar die pagina kijken, dan kom ik er wel uit. Eventuele vragen post ik nog wel. Bedankt voor de goede uitleg!
Pagina: 1