Autoradio in willen bouwen >> Geen Iso kabels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:06
Tijdje geleden een Toyota Avensis gekocht.

Bij de aanschaf zat er geen autoradio in, ik had er verder niet echt veel haast mee en was laatst dus van plan om mijn JVC autoradio in te bouwen maar kwam toen dus tot de conclusie dat er helemaal geen ISO connectoren in het dashboard zaten, alleen de antenne zat er in.

Hier heb ik dus een aantal vragen over want ik ben niet zo'n audiofiel:

- Moet het hele dashboard eraf om deze ISO kabels erin te krijgen?
- Zijn er nog andere punten waar ik op moet letten?

Ik zit nu te twijfelen om even naar een car-audio zaak te rijden en de boel in te laten bouwen maar hoop tegelijkertijd dat het me niet al te veel gaat kosten. Als die kabels er eenmaal in zitten kom ik er zelf ook wel uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Vlassie1980 op 03-03-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Man, haal zo'n standaard kabel<>iso stekker. Soldeer (of met kroonsteentjes) de losse kabels aan de losse kabels in je auto, et voila, je heb je iso stekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:24

SeatRider

Hips don't lie

Of zit(ten) er helemaal geen connector(en) in? Kan ook zijn dat ie naar achteren gevallen is.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Helemaal niks? Dat kan bijna niet. Dan is het er in gedonderd idd. Heb je wel eens heel goed gevoeld? Je arm ff zo ver mogelijk in dat autoradio gat stoppen, en goed rond poken. Be prepared to get scratched :P

/edit
Overigens, een car hifi shop bouwt een radio ff in voor tussen de 20 en 50 euro, dus das ook de ramp niet ;)

[ Voor 22% gewijzigd door UltraSub op 03-03-2009 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Er zitten helemaal geen connectoren in, althans ik heb nog niet heel diep gevoeld en heb ook nog geen scratches. Ga het zo nog ff proberen dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Vanmorgen nog even lopen graven maar ik kon echt geen enkele ISO kabel vinden, of ze zijn eruit gevallen of de vorige eigenaar heeft zijn radio inclusief kabels in 1 keer er grondig uitgerukt.

Dan toch maar naar de car audio zaak om in ieder geval die kabels erin te laten prikken, solderen is niet mijn ding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 12:04

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Vreemd dat een avensis geen enkele aansluitingen zou hebben zitten. Dat is dan echt lomp gedaan. Zelfs met eruit knippen van bekabeling zou je nog iets van kabeltjes tegen moeten komen. Normaal zie je dat deze kabels meegebonden zitten aan de antenne kabel. Dus volg deze kabel om te kijken of er ergens een vertakking / verdikking zit.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
www.conrad.nl

Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MR_VIPER schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:33:
Vreemd dat een avensis geen enkele aansluitingen zou hebben zitten. Dat is dan echt lomp gedaan. Zelfs met eruit knippen van bekabeling zou je nog iets van kabeltjes tegen moeten komen. Normaal zie je dat deze kabels meegebonden zitten aan de antenne kabel. Dus volg deze kabel om te kijken of er ergens een vertakking / verdikking zit.
Inderdaad... Toyota heeft over het algemeen geen iso-kabels, maar ook daar zou je gewoon twee stekkers aan moeten treffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ik zou eerder even naar de Toyota dealer gaan om dit even na te kijken. Ik zou er met moderne elektronica in auto's heden ten dage (boordcomputer!) liever niet hebben dat een of andere car audio toko compleet nieuwe draden gaat verzinnen en aansluiten.

Edit: Een ISO kabel zul je inderdaad niet aantreffen, maar een andere kabel met een grote gekleurde connector verwachten wij echt allemaal. En daar kun je dan met een conrad-verloopje een ISO connector op zetten.

Edit2: Namelijk deze: http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=375973

[ Voor 36% gewijzigd door SeatRider op 04-03-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
SeatRider schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 11:21:
Ik zou eerder even naar de Toyota dealer gaan om dit even na te kijken. Ik zou er met moderne elektronica in auto's heden ten dage (boordcomputer!) liever niet hebben dat een of andere car audio toko compleet nieuwe draden gaat verzinnen en aansluiten.
Mwoah, dat valt met de mijne nogal mee. Hij komt uit 2000 en dus niet hypermodern so to say..
Ik rijd gewoon even langs de audio boer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96160

Dus? Mijn golf uit 1998 had ook ISO, je avensis uit 2000 moet iig een voorziening hebben zodat je niet met een soldeerbout en kroonstenen aan de gang hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Inderdaad. Het kan gewoon niet zo zijn dat er helemaal geen stekkers in het ding zitten. Kan ik me écht niet voorstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:21

JT

VETAK y0

Mijn Civic uit 92 heeft zelfs ISO stekkers...het is niet meer dan normaal dat er kant en klare stekkers zitten.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:04

krietjur

Where am I?

JT schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 12:52:
Mijn Civic uit 92 heeft zelfs ISO stekkers...het is niet meer dan normaal dat er kant en klare stekkers zitten.
Stekkers ja.. maar ISO stekkers toch vast niet? Mijn Civic uit 1995 had dat in elk geval niet, daar had ik toch wel een converter naar ISO stekker bij nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:21

JT

VETAK y0

Mijnes had gewoon ISO stekkers.

[ Voor 90% gewijzigd door JT op 06-03-2009 12:58 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Sommige fabrikanten gebruiken de ISO-norm. Modellen waar standaard een fabrieks-radio in geïntegreerd zit hebben soms eigen stekkers.
Feit is dat de kabels er gewoon moeten zijn, en waarschijnlijk achter het dashboard zitten.
Een beetje audioboer is (als je het zelf niet helemaal vertrouwd) handig genoeg om ze op te vissen en er voor te zorgen dat de JVC aangesloten kan worden, al dan niet met een verloopje of kroonsteentjes.

Heerlijk is het ook om een oude auto te kopen waarin een of andere hobbyist zelf wat heeft gebrouwen. En dan het liefst met alle kabels in 1 kleur |:(

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:05
Hobbyauto's zijn idd nooit leuk met dat geknip in de bekabeling. Ik heb 1x geroepen dat ik de radio wel "even" voor een klant zou inbouwen, maar toen ik die dradenbende zag heb ik dat aanbod maar snel weer ingetrokken. De klant zei toen ook al dat haar broer er wel naar zou kijken.
Over het algemeen hoort een auto uit de jaren 90 of jonger gewoon een stekker te hebben voor audio. De een heeft ISO (al dan niet met een paar draden omgewisseld :X), de ander heeft een specifieke stekker waar verloopstekkers voor zijn te krijgen.

* _JGC_ is blij dat Peugeot gewoon ISO gebruikt en ik de carkit zo tussen de fabrieksradio kon klikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185039

Had zelf bij men vorige auto zo dat er enkel nog draadjes rondzwierven in de buurt van de radiovak

Na HEEL veel meetwerk en zoekwerk de ISO stekkers aan elkaar gesoldeerd, en toen deed het boeletje het weer zoals t moest

Normaal als er door de vorige eigenaar niet gekloot is zitten er OF ISO stekkers, OF 1/2 andere stekkers

Bij een Renault 19 die ik ff had zat er rechtsboven een stekkeraansluiting, daar moest je een stekker inproppen met de ISO stekkers aanvast, zoiets kan ook nog zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Er is iemand die je zo kan vertellen hoe het zit, waarschijnlijk zelf zonder dat het geld kost, en dat is de Toyota werkplaats. TS, ben toch wel benieuwd hoe het nu afgelopen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Nou de radio zit er inmiddels in. Was dus ff naar een audiozaak gereden, die verkoper hoefde maar 3 seconden te graaien voordat ie de kabels tevoorschijn had getoverd :X

Voelde knap lullig, maar hij zei dat ze wel goed verstopt zaten.

Moest er nog wel een verloopstekkertje bij aanschaffen maar heb nu dus eindelijk weer muziek in de waggie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

:Y) Ook weer geregeld, have fun!

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Pagina: 1