Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Standaard functionaliteiten bij behuizingen?

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:58
Hallo,

Ik ben een wat oudere tweaker die tegenwoordig weinig hardware meer tweakt, en zodoende is het ook alweer zeker een jaar of 5 geleden dat ik voor de laatste keer een behuizing heb gekocht. Dat was een Chieftec Dragon kast. Nou heeft de tijd ook niet stilgestaan en de laatste keer dat op mijn werk een pc kast openging kwam ik wat handige snufjes tegen.

Zo waren de pci insteekkaarten niet vastgeschroefd, maar zat daar een soort draaiklepje tegenaan wat je vast kon klikken. Geen schroefjes meer nodig. Daarnaast waren de harde schijven een kwartslag gedraaid, waardoor je dus aan de kant van de kast die open kan direct de voedings- en datakabel ziet zitten! Erg handige functionaliteit! :).

Nu is mijn vraag... is dit tegenwoordig standaard? Ik ben gewend een kast uit te zoeken die qua look niet al teveel opvalt, maar dit soort handige snufjes schelen een hoop geëmmer.

Ik hoop dat iemand me dit kan vertellen! :9.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Nee, is niet standaard, maar op de sites van de fabrikanten kan je een heleboel vinden tegenwoordig.

Houd gewoon je huidige behuizing, gooi er (eventueel) een nieuwe voeding in en je bent klaar :Y)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Zoeken naar website's waar ze kasten testen, dan zie je wat je koopt, en wat de voordelen en nadelen zijn.
Zoals hardes schijven dwars in de pc, lijkt zeer handig bij het wisselen van de hd.
Ingebouwde lucht filters, en die snel te wisselen zijn.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

dat (hdd's dwars, stoffilters) zijn dingen die je vooral bij de duurdere cases terugziet..
en dat met die plastic schijfjes voor de kaarten is van dell, dat heb ik ook in mn server zitten..

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:58
AlexanderB schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 21:41:
dat (hdd's dwars, stoffilters) zijn dingen die je vooral bij de duurdere cases terugziet..
en dat met die plastic schijfjes voor de kaarten is van dell, dat heb ik ook in mn server zitten..
In mijn geval was het een HP, maar ik zag het net toevallig ook bij een CoolerMaster kast.