MSI X58 Pro (intel i7) + ATX-voeding.

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Vermoedelijk kan het geen kwaad, maar vraag het toch even hier.
Mijn ATX voeding (V2.2) Heeft naast een 24-pin connector ook een 4-pin connector, maar mijn moederbord beschik over een 8-pin connector. De 4-pin past er mooi in en er is bij mijn moederbord zelfs een klein afdek plaatje meegeleverd voor de overige pinnetjes te bedekken. Ik vraag me echter wel af of dit mag. Na een kleine zoektocht (Google en Wikipedia) heb ik verstaan dat die 8-pin connector voor AMD-professors zijn en dus voor een AMD compatibele voeding?

Klopt dit of moet ik eerst een nieuwe voeding aanschaffen?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8 pins is niet noodzakelijk anders zat er geen kapje overheen om het te beschermen.

Het is eerder om het stroomverbruik, vooral bij océn te verdelen. Alles zou in feite over 4 pinnen moeten heengaan en daar kan een PCB wel eens niet zo geschikt voor zijn (140W+). Vandaar de 8 pins, als je gewoon stock draait is het niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Bedankt voor het snelle antwoord :-)

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit zijn zaken die zo in de handleiding staan. Kijk daar dus eerst eens in voordat je een topic opent. Dit topic gaat dan ook dicht.

Dit topic is gesloten.