P4 Socket 478 verschil tussen 3.0 en 3.4Ghz

Pagina: 1
Acties:

• jos1142
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-01-2025
Even een vraag ik heb nu een P4 3.0Ghz en wil hem update naar 3,4 Ghz is dat een flink verschil of merk je dat nauwelijks?

We praten over een Prescott 3.0Ghz 1MB 800fsb naar Prescott 3,4 1MB 800fsb kostprijs +/- 80 euro

De rest van het systeem: Moederbord MS7037 Micro-star 865PEM3-ILS / Geheugen 2GB Geil DDR PC3200 / Videokaart Sapphire HD3850 512mb op AGP.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat zal je niet echt merken nee.

Heeft ook een computer!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:26
Zonde van de investering.

Probeer zolang je kan je systeem responsief te houden en doe als je wat meer budget hebt een upgrade van mobo, ram en mem, misschien zelfs een compleet systeem. Daar krijg je veel meer voor terug dan zo een minimale upgrade.

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:55
80 euro? Man, dan ben je al een aardig eind op weg voor een nieuw systeem, ik zou daar gelijk voor doorsparen!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Ik zou nog liever 75 euro het raam uit gooien en voor 5 euro een biertje kopen op een terras dan dat ik 80 euro uit zou geven aan de door jou voorgestelde 'upgrade'. Kortom, niet doen dus. Voor 120 euro haal je al een nieuw moederbord, RAM en CPU. En daarbij win je qua CPU-performance makkelijk 100% of meer in tegenstelling tot 5-10%.

Wat wel een rol speelt is denk ik je huidige grafische kaart, daarvoor zou ik kijken of je die kunt verkopen op de 2e hands markt en dan samen met die 80 euro en wat door sparen inderdaad wel hardware kunt kopen die weer fatsoenlijk te upgraden is en waarbij je niet vast zit aan AGP.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:38

Thandor

SilverStreak

Inderdaad, kalizec :).

Als ik kijk in [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht dan zie ik daar een basissysteem en high-end gamesysteem staan. Qua totaalprijs natuurlijk ver boven de 80 euro maar kijkende naar de onderdelen is het zeer zeker wel interessant. Een aardig AM2+ moederbord hoeft helemaal niet veel te kosten. In het gamesysteem zit een Foxconn A7DA-S met een prijskaartje van 85 euro. In het basissysteem een kleiner en goedkoper MSI bord van ongeveer 55 euro. Beide moederborden kunnen een AMD Phenom II X3 of X4 aan en dat zijn behoorlijk snelle processoren. Wil je echter upgraden maar niet teveel uitgeven dan is een goedkope processor (zoals in het basissysteem) zeker een optie. De X2 7750 is niet duur maar wel veel sneller dan de Pentium 4 die je nu hebt (en later kan er nog een Phenom II in uiteraard).

Al met al afkijken van de BBG's en even wat spelen met de onderdelen. Zet iets meer geld apart, verkoop de huidige CPU/Mobo/RAM/VGA combo en zet de nieuwe onderdelen in de kast :).

Ervan uitgaande dat je wilt upgraden in ieder geval ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1