Software deploy over AD werkt niet na klonen PC

Pagina: 1
Acties:

• demasterbaas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-02 15:09
We hebben hier net een paar nieuwe (identieke) PCtjes gekocht, maar zit met een probleem...

Hier is wat ik heb gedaan:
  1. In de Active Directory via GPO Adobe Flash Player, Reader en Office conversie ding (voor 2007 doc's) laten verspreiden naar alle gebruikers/computers. Dit werkt prima op de huidige PC's.
  2. Eén van de nieuwe PC's helemaal geinstalleerd (Office, Updates, Virus, etc...), maar nog NIET in het domein gezet.
  3. Klonen met Ghost naar andere nieuwe PC's.
  4. Elke PC eigen computer naam gegeven en in domein gezet.
De PC die het eerst aanzette begon keurig de drie software pakketjes te installeren bij opstarten, de rest niet :(

Het lijkt erop dat m'n server denkt dat de andere al zijn geinstalleerd... Kan dat met het klonen te maken hebben?? Waar kijkt de server naar (ik dacht alleen computernaam...)?

Tnx

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je wel een nieuwe SID laten genereren met bijvoorbeeld Sysprep ?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• demasterbaas
das wel een goeie ja... nee dus...

is dat een ramp? heb er nu vier met dezelfde SID...

• demasterbaas
overigens start ik er net weer eentje op en die begint wel vrolijk te installeren... :?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:06
Mocht je geen zin hebben of een goede reden hebben om een sysprep te draaien kun je overigens nog even proberen met http://technet.microsoft....ysinternals/bb897418.aspx :)

[ Voor 7% gewijzigd door asfaloth_arwen op 03-03-2009 20:07 ]

Specs

• demasterbaas
Haha, das een relaxed ding! En ook meteen de mogelijkheid je computernaam ff in te stellen! Hoop dat dat de oplossing is, tnx!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:33
demasterbaas schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:04:
is dat een ramp? heb er nu vier met dezelfde SID...
err ja. Het komende verhaal klopt niet helemaal, maar schetst misschien een beter beeld.
Elk object in AD heeft zijn eigen SID. Dat is de primaire identifier waar AD onderscheid maakt tussen de verschillende objecten. namen en andere poespas bij objecten is secundair. Als je vergelijkt met networking, is de SID het MAC adres. Duplicate MAC adressen krijg je ook problemen van in hetzelfde netwerk.
Duplicate SID's is dus vragen om problemen.
Asfaloth_arwen heeft je iig een goede tool gegeven waarmee je het makkelijk kan oplossen.
In de toekomst sysprep doen voordat je je image trekt. met setupmgr.exe kun je dan een answer file maken om het process te automatiseren.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Pagina: 1