Toon posts:

[Sabnzbd] Localhost en poort terug veranderen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem:

Na het installen van SABNZB heb ik de "localhost" en de "poort" per ongeluk veranderd waardoor ik nu niet meer via de link http://localhost:8080/sabnzb in SabNzB kom. Ik heb al meerdere malen geprobeerd het programma te verwijderen en opnieuw te installeren, maar ik blijf dezelfde foutpagina in safari krijgen. Heb tevens geprobeerd het te verwijderen met CleanApp, maar dat wil ook niet baten.

Ook al aardig wat ge-googled, maar hier staan alleen maar dingen van mensen die het zelfde hebben gedaan op een computer met Windows besturingssysteem. Hier wordt gezegd dat ze iets in een .INI bestand moeten wijzigen, maar dat heeft MAC natuurlijk niet.

Ik heb al gekeken in de package contents van het prog zelf, maar daar wordt ik ook niet heel wijs van. Heeft iemand hier dus een oplossing voor?

Alvast bedankt.

Greetz ;)

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-02 13:04

Halfkakkende

Vandring

Start een terminal sessie en typ "nano /Users/XXXX/.sabnzbd/SABnzbd.ini" (zonder quotes) waar de XXXX je username moet worden. Hier kan je zoeken naar de regels "host" en "port", wat je vervolgens kan wijzigen in de waarden die jij wilt. Opslaan doe je met ctrl+o en dan kan je als het goed is de terminal sessie sluiten en sabnzbd opnieuw starten.

Succes.

MUZIEK!

Verwijderd

Topicstarter
In terminal krijg ik het volgende (zie link) Echter ben ik niet zo technisch dat ik precies weet wat ik moet doen.

Kan je mij even op weg helpen?

Thnx

http://img8.imageshack.us/my.php?image=afbeelding1w.png

Verwijderd

Kijk eens of je verder kan scrollen naar beneden (met pijltjestoetsen) en daar "host" en "port" vindt. Die waardes dan veranderen ofwel zelf een regel aanmaken met "host" en een met "port".

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Het is makkelijker om bovengenoemde file te verwijderen via finder, ga, ga naar map.. Wanneer je dan sabnzbd opnieuw start wordt het bestand opnieuw aangemaakt met de standaardwaarden en kun je weer aan de slag :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Inderdaad, dat gaat ook :D Maar daar leer je toch niks van :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:07:
Kijk eens of je verder kan scrollen naar beneden (met pijltjestoetsen) en daar "host" en "port" vindt. Die waardes dan veranderen ofwel zelf een regel aanmaken met "host" en een met "port".
Het is inderdaad op deze manier gelukt. Ik kom nu in het scherm van username en paswoord. Kan ik die ook wijzigen? Want ik heb SabNZB namelijk teruggezet via Time Machine aangezien ik een clean install wilde. De username die ik destijds heb gebruikt weet ik niet meer.

In terminal heb ik bij username en password tussen de waardes "" geprobeerd iets "nieuws" in te vullen alleen werkt dat niet.

Bedankt voor de snelle hulp allemaal :*)

Verwijderd

SABnzbd al eens herstart nadat je die aanpassing hebt gedaan? Anders zou ik het ook niet weten. Misschien eerst eens user en pass blanco laten?

Verwijderd

Topicstarter
Het is me reeds gelukt. Ineens had ik de goede username & pasword te pakken :D

Thanx voor alle hulp!!! _/-\o_

*SLOTJE*
Pagina: 1