• Lukosje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-01 14:02
Beste tweakers,

Situatie:

Ik heb sinds dat ik mijn oude e6600 vervangen met een Q9550 geen enkel beeld meer gezien. Er wordt constant vermeld dat er geen signaal doorkomt (alsof DVI kabel niet is aangesloten). Nou heb ik een aantal dingen geprobeerd maar tot dusver geen succes. Alle fans draaien, en videokaart blijft volop draaien (op zich normaal, maar hij gaat niet langzamer draaien...).

Setup:

Asus P5E (bios 0702)
Corsair TX750W voeding
MSI R3870X2 OC
Intel e6600/Q9550
Creative X-Fi Xtrememusic

Wat ik heb geprobeerd, zonder enkel succes:

CPU weer teruggezet
BIOS gereset
Geheugen en/of videokaart eruit getrokken
Troubleshooter op dit forum doorgenomen

Iemand misschien een idee wat het zou kunnen wezen?

Alvast bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door Lukosje op 03-03-2009 18:48 ]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
ik zeg begin eens met je e6600 erin een nieuwere bios op je mobo te flashen, check even op de asus site of jouw bios uberhaupt je nieuwe cpu wel ondersteund.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Lukosje
Mja, maar het punt is dat ik ook geen beeld meer krijg met die e6600 :< En ja, die CPU wordt ondersteund op mijn mobo

(ben bang dat er iets gesneuveld is...)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er bij pakken en aan de hand daarvan gaan testen.
Je zegt wel de BIOS gereset te hebben, maar heb je hem ook geüpdate om de nieuwste CPU's en steppingen te ondersteunen?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-05 22:43

Slapstick

Me, myself or I

er is voor de rest niets veranderd? alleen maar de processor vervangen en weer terug erin gedaan? dan ben ik bang dat er een pinnetje van de processor of socket verbogen is..
Lukosje schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 18:43:
Beste tweakers,

BlaBla
Troubleshooter op dit forum doorgenomen

Iemand misschien een idee wat het zou kunnen wezen?

Alvast bedankt.
Doornemen is wat anders als het doen!, als je alles hebt doorgenomen in de troubleshooter geef dan aan waar het precies fout gaat en wat er misschien wel goed gaat

[ Voor 54% gewijzigd door Slapstick op 03-03-2009 19:04 ]

:TweakBlog:

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-05 22:43

Slapstick

Me, myself or I

dubbelpost, excuse moi!

[ Voor 95% gewijzigd door Slapstick op 03-03-2009 19:03 ]

:TweakBlog:

• Lukosje
@ Wiethoofd: Hoe wil ik bios flashen/updaten als ik geen beeld meer krijg bij beide CPU's xD

@ Slapstick: Ik ga nu kijken...

EDIT: Zover ik kan zien zijn er geen pinnetjes gebogen. Heb troubleshooter doorgenomen, maar kan vrij weinig proberen als ik niet eens in bios kan komen :/ Meeste heb ik desondanks geprobeerd, maar zonder succes tot dusver.

[ Voor 47% gewijzigd door Lukosje op 03-03-2009 19:13 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Lukosje schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 19:03:
@ Wiethoofd: Hoe wil ik bios flashen/updaten als ik geen beeld meer krijg bij beide CPU's xD
Bouw alles eens uit je kast, zo kaal mogelijk opbouwen, liefst zonder harde schijf ook nog. Verwijder de PSU-powerkabel, haal het BIOS-batterijtje van je moederbord, reset je CMOS door het jumpertje om te zetten, wacht minimaal 20 minuten voordat je je batterijtje terugplaatst, nu is je BIOS echt gereset.

In de tussentijd op zoek gaan naar de nieuwste BIOS-versie en die op een lege USB-stick zetten en die via je BIOS (als je weer beeld hebt na voorgaande handelingen) er in flashen en minimaal 1x goed booten met je oude processor.

• Lukosje
@ Wiethoofd: Heb exact gedaan zoals je zegt, maar krijg weer geen beeld, dus kan bios ook niet updaten :(

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Dan zou je (ook volgens de troubleshooter) een andere processor op je moederbord moeten drukken, je huidige processoren op andere moederborden testen, kijken of het geheugen niet toevallig stuk is, ook op de onboard videokaart (als deze er is) proberen en anders een andere grafische kaart proberen.

• Lukosje
Probleem is opgelost...

Heb onderdelen uitgewisseld met een kennis, net zo lang tot ik een keer beeld kreeg (ander geheugen + videokaart..), vervolgens bios update, eigen onderdelen erin en het werkte weer... Heel vreemd iig, aangezien hij het de ene keer wel en de andere keer niet deed met 2 latjes geheugen... Gister avond alles werkende, ik blij. Vanochtend mijn Xtrememusic weer ingebouwd: zelde probleem als eerst :\ Xtrememusic er weer uit: Probleem opgelost...

Houdt dit in dat m'n Xtrememusic het loodje heeft gelegd?

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-05 21:10
Lukosje schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:38:
Probleem is opgelost...

Heb onderdelen uitgewisseld met een kennis, net zo lang tot ik een keer beeld kreeg (ander geheugen + videokaart..), vervolgens bios update, eigen onderdelen erin en het werkte weer... Heel vreemd iig, aangezien hij het de ene keer wel en de andere keer niet deed met 2 latjes geheugen... Gister avond alles werkende, ik blij. Vanochtend mijn Xtrememusic weer ingebouwd: zelde probleem als eerst :\ Xtrememusic er weer uit: Probleem opgelost...

Houdt dit in dat m'n Xtrememusic het loodje heeft gelegd?
Probeer eens te kijken naar IRQ's. Volgens mij zou het daarmee te maken kunnen hebben.

• Lukosje
Heb hem eruit gehaald, geboot, afgesloten en weer erin gestopt en vervolgens deed alles het weer... Het zal wel xD

In ieder geval bedankt iedereen voor de input/hulp :)

Topic kan op slot

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
het blijven soms rare dingen die computers.... fijn voor je dat alles weer werkt

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Pagina: 1