Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computercrash bij starten World of Warcraft

Pagina: 1
Acties:

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:17
Hey allen,

Ik heb de laatste tijd veel last van crashes bij het starten van World of Warcraft.

Eerst dacht ik, dat sinds een nieuwe patch, er een geheugenlek was en hij crashte, maar naarmate dit vaker gebeurde en buiten World of Warcraft (uiteindelijk ook in Windows zelf), kon dat niet.

Als ik het spel start gaat direct mijn hele PC uit, zonder BSOD. Als ik de PC weer aanzet krijg ik alleen de melding of ik in Safe Mode op wil starten, maar in Windows geen error.
Nu heb ik een beetje zitten kloten: Alle addons weggehaald (map hernoemd) en me WTF map hernoemd zodat ik opnieuw me instellingen in moet stellen.
Dit werkt soms, maar bijna nooit. Als ik 1 instelling van me video verander crasht ie meteen (als ik switch naar Windowed of van 1024x768 -> 1280x1024).

Ik ben nu aan't kijken of het spel het wel gewoon doet als ik niets aan me video instellingen verander.

Ik heb me videodriver al geupdate etc, geluidsdriver. Ik heb me PC uitgezogen, geheugenbanken geleegd en met 1 memorybank geprobeerd. Niks werkt.

Zal het aan mijn voeding liggen of eerder aan me videokaart ? (P.s. me PSU maakt ook een piep als ik de power switch aan heb)
Was binnenkort van plan om wat vrienden te vragen om een andere PSU te testen, maar als jullie tips hebben is't handig om dat ook te testen.

System:
AMD Athlon 64 X2 4200+
Asus A8n-SLI SE
Leadtek 7900GTX
2x 1GB Kingston DDR1 400mhz
Creative Audigy 4
SATA 300/320/320 GB HDD's (3 stuks, 1 met SMART waarschuwing)

PSN: Redrafted

• epTa
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-11 08:16
Check alles wat waarschuwingen geeft :)
Dus als videokaart piep geeft en videomodussen crashen je hele systeem lijkt het me obvious.
Probeer er nieuw kaartje in te prikken (ergens anders vandaan) en als dat geen problemen geeft weet je dat het zeer waarschijnlijk aan je kaart ligt. Same geld voor hardeschijf, maar ik ga voor je videokaart.
Vervanger van 7900 is zo gevonden, zeker met de nieuwe prijsverlagingen :)

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

• Xerox
epTa schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 18:40:
Check alles wat waarschuwingen geeft :)
Dus als videokaart piep geeft en videomodussen crashen je hele systeem lijkt het me obvious.
Probeer er nieuw kaartje in te prikken (ergens anders vandaan) en als dat geen problemen geeft weet je dat het zeer waarschijnlijk aan je kaart ligt. Same geld voor hardeschijf, maar ik ga voor je videokaart.
Vervanger van 7900 is zo gevonden, zeker met de nieuwe prijsverlagingen :)
Euh, ik maakte een fout. :D Me PSU geeft een rare piep. Hehe, my bad ;).
En hetzelfde gebeurd op een andere HDD waar ik Windows XP op draai.

[ Voor 5% gewijzigd door Xerox op 03-03-2009 19:18 ]

• roedi06
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10 22:15
Ik weet toevallig dat WOW in combinatie met het runnen van Lavalys Everest (systeem tooltje) het resultaat wat jij beschrijft in de hand werkt. Mocht je deze standaard runnen, dan moet je m ff uitzetten als je WOW speelt.

• Xerox
roedi06 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 18:48:
Ik weet toevallig dat WOW in combinatie met het runnen van Lavalys Everest (systeem tooltje) het resultaat wat jij beschrijft in de hand werkt. Mocht je deze standaard runnen, dan moet je m ff uitzetten als je WOW speelt.
Ik heb dit tooltje niet, ik heb via MSCONFIG alle startup modules uitgezet en probeer alles uit te testen op deze manier.

• Xerox
Hmm. Ik heb opnieuw me WTF verwijderd, Interface (addons) laten staan.
Ik heb me resolutie nu wel naar 1280 gekregen, verder niks gewijzigd, heb me addons opnieuw ingesteld en me UI scale kunnen wijzigen, verder durf ik niks. Natuurlijk vraag ik me wel af wat het kan zijn, suggesties zijn dus nog welkom ;).

Pagina: 1