Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] EP45-DS3L Sata Drivers voor pre-install

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:29
Ik zit met de handen in het haar hier. Heb me al rot gezocht met google maar kan geen antwoord vinden wat mij ook daadwerkelijk helpt.

Ik moet WindowsXP Professional opnieuw installeren, het gaat hier om de pre-service pack 1 versie.
Het moederbord wat ik heb is een Gigabyte EP45-DS3L.

Probleem is dus dat die versie van Windows geen SATA drivers enzo bevat.

Ik heb op de site van Gigabyte gekeken, de chipset drivers gedownload en op een floppy gezet (alles wat in de chipset/infupdate/all folder staat) maar dan geeft Windows aan dat ie een bestand niet kan vinden 'oemsetup.inf' of .txt, nu alweer vergeten 8)7

Weet iemand welke bestanden ik precies op een diskette moet zetten om mijn Windows te kunnen installeren?
(En waar kan ik die bestanden vinden?)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Zoek op je moederbord site, zoek daar de 'sata-raid' driver en pak die uit naar de floppy.

Eventueel een paar oudere versies downloaden om zo meerdere opties tijdens je install te kunnen proberen.

Anders een slipstreamed versie maken met je drivers mbv nLite is natuurlijk ook nog een optie.

Waarom trouwens een pre-SP1 CD en niet een SP3 cd maken/lenen en zonder key installeren en binnen 30 dagen je eigen key invullen?

[ Voor 18% gewijzigd door Wiethoofd op 03-03-2009 18:15 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• NitroX infinity
De SATA drivers voor dit moederbord zijn onderdeel van de chipset drivers voor zover ik weet. Op de website staan ook alleen maar Audio, Chipset en Lan downloads. En daarin kan ik niets vinden wat mij verder helpt.

Voor een slipstreamed versie wordt toch de huidige installatie gebruikt? In dat geval is het geen optie.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Voor een slipstreamed versie gebruik je gewoon je originele Windows CD, eventuele updates, de uitgepakte drivers en .Net Framework 2.0 geïnstalleerd. Dit kun je op vrijwel elke computer voor elke andere computer doen.

Je zou je moederbord cd er bij kunnen pakken als je die nog hebt en die er in drukken tijdens het F6 driver zoeken. Eventueel die cd zelf afpluizen naar losse raid-drivers kan ook.

• NitroX infinity
Uhm, mijn windows installatie zoekt voor zover ik heb kunnen merken alleen naar floppydrives.

Ik ga dat slipstreamen maar een kans geven. Lijkt me ook wel fijn om niet iedere keer alle updates te moeten installeren na Windows zelf.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Eventueel een computerwinkel lief aankijken voor een kopietje van een officiële Pro SP3 CD scheelt weer werk, al heb je dan geen geslipstreamde drivers en geen custom aanpassingen van je OS. Met behulp van nLite kun je namelijk de dingen die je niet gebruikt, services, Online Spellen, Windows Moviemaker, de oude MSN etc. er gewoon uit halen :D

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sorry, maar deze vraag is zelfs in de FAQ gezet zodat je daarmee al aan de slag kan en ook met de search is de slipstream aanpak prima terug te vinden.

In jouw geval: Je hebt een Intel ICH10 chipset, dus ga eens bij Intel shoppen voor de driverset en gebruik die :)

Uit je topicstart blijkt niet dat je daar voldoende tijd aan hebt besteed, dan ontgaat me ook de lust een beetje om dit topic open te laten.

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 03-03-2009 20:32 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.