Ik heb hier een linux servertje staan dat als internet-gateway dient, met een private netwerkje erachter dat via ip-masquerading ook het internet op kan. In mijn 'normale' pc op dit private netwerkje zit een 3Com Etherlink XL PCI Combo (wat een naam
) en wanneer ik hiermee (via ipmasq) iets van internet download haal ik snelheden van zo'n 150KB/s. Wanneer ik echter iets download van mijn linux servertje (puur over private 10Mbit netwerkje dus), haal ik maar 7KB/s!?!
Stop ik een oud 3Com isa kaartje in m'n pc, haal ik wel 'gewoon' 1MB/s over mijn private netwerkje en ook 150KB/s van internet. Eerste gedachte: die 3Com PCI kaart is harstikke gaar, maar hoe kan het dan dat ik met internet downloads wel normale speeds haal? Iemand enig idee, want ik ben het spoor behoorlijk bijster
Stop ik een oud 3Com isa kaartje in m'n pc, haal ik wel 'gewoon' 1MB/s over mijn private netwerkje en ook 150KB/s van internet. Eerste gedachte: die 3Com PCI kaart is harstikke gaar, maar hoe kan het dan dat ik met internet downloads wel normale speeds haal? Iemand enig idee, want ik ben het spoor behoorlijk bijster