Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geluidskaart, ja/nee

Pagina: 1
Acties:
  • 478 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of het het waard is om mn geld te besteden aan een geluidskaart, want ik heb eigenlijk geen idee waarom zoveel mensen een geluidskaart kopen als het geluid uit een chip op mn moederbord niet van zon slechte kwaliteit is.

Als ik mensen vraag of het een goed idee is om er een te kopen zeggen ze dat het een waste of money is, maar daar geloof ik helemaal niets van want anders zou er geen markt zijn voor die dingen.

(mn vraag is dus, zal ik een geluidskaart kopen en waarom?)

Alvast bedankt,

Colditz

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat is iets wat je zelf moet beslissen. Heb je standaard computerspeakers? Dan maakt het niets uit en is he tgeldverspilling. Geluidskwaliteit wordt bepaald door het zwakste element in de keten.

Maar wat denk je zelf, en waarom? Heb je je er al in verdiept, zoals de bedoeling is? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 11:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ben je audiofiel? -> ja
Ben een fps-moet-zo-hoog-mogelijk-ongeacht-de-kosten mens? -> ja
Doe je veel met geluid(sbewerking)? -> ja

Heb je een net systeem dat op de door jou gewenste instellingen de meeste spellen goed trekt? -> nee

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-11 18:13
Ligt er ook aan wat je er mee doet. Al heb je nog zo'n goede onboard chip, EAX3/4/5 heb je gewoon niet... Daarvoor heb je echt een X-Fi nodig.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb me nog niet verdiept maar ik heb wel een niewe pc van zon 1500 eurie,
en ik doe niet iets met geluid, ik heb wel een headset XD

Verwijderd

Topicstarter
Geluidskwaliteit wordt bepaald door het zwakste element in de keten.
errr wat bedoel je daar mee?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2009 17:20 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-11 18:13
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:20:
[...]

errr wat bedoel je daar mee?
Lijkt me niet zo moeilijk toch? Als jij goede speakers hebt maar een gare geluidskaart dan heb je ook gaar geluid. En andersom.

Ik denk dat je zelf nog geen moeite heb gedaan en niets opgezocht hmm? Hier is namelijk erg veel over te vinden.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:46

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Een andere reden kan zijn dat je meer audiokanalen dan alleen stereo wilt hebben, voor bijvoorbeeld surround geluid of een apart kanaal voor je hoofdtelefoon, of met een digitale (optische) aansluiting zodat je hem direct op je andere apparatuur kan aansluiten.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:51
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:14:
Ben je audiofiel? -> ja
Ben een fps-moet-zo-hoog-mogelijk-ongeacht-de-kosten mens? -> ja
Doe je veel met geluid(sbewerking)? -> ja

Heb je een net systeem dat op de door jou gewenste instellingen de meeste spellen goed trekt? -> nee
Met hierboven. Een uitzondering toevoegend. Mocht je onboard geluidskaart niet de juiste uitgangen bevatten, dan kan een extra geluidskaart wenselijk zijn.

Voor de meeste mensen is de onboard geluidskaart echter prima.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:19:
nou ik heb me nog niet verdiept maar ik heb wel een niewe pc van zon 1500 eurie,
en ik doe niet iets met geluid, ik heb wel een headset XD
Dan zal een geluidskaart erg weinig meerwaarde leveren dunkt mij.

De chip die op je moederbord zit is al 'goed genoeg' om te gamen of liedjes af te spelen. Dit is wel alleen mijn mening: er zijn ongetwijfelt mensen die een verschil horen tussen wel/geen aparte geluidskaart.

Maargoed, ik ben ook iemand die het geluid uit zijn wekkerradio goed genoeg vindt om radio te luisteren :P

Overigens: je kan altijd nog een geluidskaart bijkopen en bijplaatsen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2009 17:28 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Lag er toch ook aan wat voor aansluiting je wilt gaan gebruiken?

Dacht als je analoog gebruikt een goede geluidskaart wel nuttig zou kunnen zijn.
Maar als je de audio digitaal (optisch of coax) naar een receiver stuurt dat het dan niets uit moet maken. Dit omdat de receiver dan het decodeerwerk doet...

Alleen heb je met een onboard geluidskaart wellicht geen DD 5.1 of DTS (en al helemaal geen DD Live). Daar zal je dan toch weer een apparte geluidskaart voor aan moeten schaffen.

Zo kan ik goed leven met de standaard optische uitgang op mijn Asus Rampage Formula. De Denon 2809 geeft alles gewoon goed weer. Maar zoals gezegd geen DD Live (dus 5.1 geluid on the fly gecodeerd). Maar om daar nu een Asus Xonar voor te gaan kopen van €150,-. Dat zou zonde zijn omdat 80% van die prijs van een Xonar komt door de hoge kwaliteit van het analoge gedeelte (wat je dus niet gebruikt als je digitaal uit stuurt).

Dus zoals al gezegd:
Het is jouw keuze en hangt ook van je apparatuur af.

[ Voor 34% gewijzigd door FeaR op 03-03-2009 18:54 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

nou ik heb me nog niet verdiept
Dan is het voortijdig om een topic op GoT te openen :o

We verwachten hier namelijk dat je eerst doet wat je zelf kunt om je vraag te beantwoorden en dan pas hier een topic opent. Begin daar eens alsnog mee...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.