Melding naar active desktop gebruiker vanuit geplande taak.

Pagina: 1
Acties:

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 23:08
Wij hebben als een geplande taak bij het inloggen een admin proces draaien die wat software controleert en zo nodig herstelt of update. nu willen we graag een melding verzenden naar de active user wanneer we een update hebben verzonden. echter het probleem is dat de taak vanuit een admin user draait en daarom niet zichtbaar is voor de actieve ingelogde user.
vanuit onze tool kunnen we eigenlijk allerhande scripts en dingen starten, dus het gaat puur alleen om een simpel venstertje (bv een vbs scriptje) wat een custom melding.

Wat hadden we al als opties:

Net sends, an sich werkt het goed, alleen willen we de messenger service liever niet draaien waardoor een net send dus niet aankomt.

Psexec uit te voeren naar de lokale machine, echter draait deze weer vanuit de admin user waardoor de melding terecht komt op zijn 'desktop' er zit een switch in om het naar een session te pushen maar kom er niet uit hoe die sessie uit te lezen is om zo de melding te pushen (een vbs script bijvoorbeeld)

Join the club

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

OS?

En als je de admin-job een trigger laat zetten waar het User logonscript aan kan zien of ie wel of geen Message script moet aftrappen?

[ Voor 95% gewijzigd door alt-92 op 03-03-2009 17:36 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 15:10

CoolGamer

What is it? Dragons?

Werkt
psexec -i ...

niet gewoon? Dan wordt hij naar de console-sessie gestuurd (de sessie waar de gebruiker op actief is).

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Powermage
Sorry, OS is Windows XP.

Klinkt makkelijk het gebruiker script een trigger laten zetten in het login script van de gebruikers maar de task die draait pas bij logon van een user.

als ik psexec -i laat uitvoeren komt ie pas in beeld wanneer je je sessie lockt of afmeld, dan zie je de meldingen staan ? (vond t wel al wat vreemd)

Edit:
Net nog even op mn eigen laptop geprobeerd, maar een psexec \\computernaam -i cmd uitgevoerd door een geplande taak geeft me geen CMD op mn eigen desktop, draai ik hem zelf zie ik hem wel.

[ Voor 23% gewijzigd door Powermage op 03-03-2009 22:12 ]

Join the club

• Powermage
Ik krijg het met psexec niet voor mekaar, hoe ik de switch -i ook gebruik hij interact niet met de actieve desktop wanneer ik hem run vanaf een taak die draait vanuit een andere user? doe ik nu gewoon iets lomp fout of werkt het idd niet?

Join the club

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:16
Is Kixstart niet een mogelijkheid hier? Je kan hier gemakkelijk verschillende controles mee uitvoeren en bestanden ophalen c.q. starten. Hierna kan je dan een goede melding geven aan de gebruiker.

• Powermage
An sich het bestanden ophalen, installeren, controleren enz draait al perfect als een taak onder een admin user. vanuit die taak willen we aan het einde een soort completed melding geven / starten, echter dat onder de juiste user zichtbaar krijgen wil niet echt.

Join the club

• Powermage
ik heb na wat geklier een oplossing gevonden.

we hebben een bat file gemaakt die een klein vbs scriptje met een msgbox naar de machine kopieert, vervolgens geen geplande taak aanmaakt met at.exe en het enige wat we hoeven doen is de geplande taak aanroepen met schtasks op dat moment word de msgbox interactief gestart en kan de gebruiker mooi op ok klikken.

Join the club

Pagina: 1