Philips Receiver zoemt op alle Cinch-ingangen.

Pagina: 1
Acties:

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-02 08:18

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Ik heb een Philips LX600 receiver incl. 5 sattelietjes (speakers) en subwoofer.

Deze heeft o.a. digitale coax en toslink, en flink wat cinch-ingangen (TV, AUX, 6CH (dus front l/r rear l/r, center)

Echter als ik een PC of Laptop aansluit op één van deze cinch-ingangen met zo'n kabel:
Afbeeldingslocatie: http://www.djresource.eu/images/topics/tricks/cable_cinch.jpg
dan krijg ik continu een zoem/brom-toon door mn speakers zodra ik deze ingang via de receiver selecteer.

Dit heeft hij zowel bij de Aux, TV (die zijn in feite hetzelfde qua, TV is eigenlijk AUX 2) maar ook via de 6CH cinch-ingangen (zowel via front en rear)

De laptop/PC zit in een geaardstopcontact, de receiver heeft gewoon een euro stekker.

De receiver heeft ook een ingang voor kabel (radio) deze heb ik al eens verwijderd, maar hij blijft zoemen.

Ik krijg echter wel gewoon geluid er over heen, bij een goede actiefilm is het niet echt storend, maar bij een film met weinig hard geluid, is het erg storend.

Waar kan dit aan liggen?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-01 08:49
Zit je versterker aan een TV vast? Zo ja, verwijder eens de coax kabel uit de TV en kijk of de brom dan weg is.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:29

FeaR

In GoT we trust

Bij mij was het de netwerkkabel van de pc én de coax-kabel van de analoge tv die ook voor ruis zorgen in mijn subwoofer. Mijn subwoofer was met zo'n zelfde kabel als jij daar laat zien aangesloten (alleen dan met een tulp in plaats van een mini-jack 3,5mm).

Maar het verleggen van de kabels (dus verder uit elkaar) en een iets dikkere/kwalitatief betere kabel zorgden er bij mij voor dat het gebrom nu weg is...

In het kort gezegd heb je dus waarschijnlijk last van ruis door één van je andere apparaten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.