Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldorf
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-08 12:13
Ik heb sinds enige weken een Asus P6T moederbord en een ASUS EAH3650 videokaart aangeschaft waar ik helemaal gek van wordt. Op deze combinatie wil ik (HD) video bewerken met studio12 van Pinnacle en de beelden terugzien op mijn Full HD Samsung TV via HDMI.

mijn probleem is echter dat als ik gebruik maak van de beeldscherm drivers welke meegeleverd zijn door ASUS op de CD, ik wel gewoon beeld en geluid heb op de HDMI aansluiting, maar dan werkt de helft van de Studio12 transities niet, als ik de laatste ATI drivers (CSS 9.2 of 9.1 voor de 3600 serie installeer werkt alles perfect in Studio12 maar krijg ik met geen mogelijkheid geluid via de HDMI aansluiting van de beeldkaart. Ik heb al van alles geprobeerd volledige nieuwe installatie, ook nieuwe soundriver van realtec (217) geinstaleerd maar ik krijg gewoon geen geluid via hdmi, als ik de drivers verwijder en de door Asus meegeleverde drivers terugzet heb ik wel weer geluid, maar werkt Studio12 weer niet goed.

Ik ben er nu al twee weken mee bezig, en lees me suf in de diverse forums, maar ik kom er niet uit.
mijn laatste hoop is nu op jullie gevestigd. heeft iemand een idee ?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:19
Hoi Geldorf,

Op welke manier doen je transities niet? Ik werk voor pinnacle, maar dit probleem heb ik nog nooit gezien. Welke instellingen gebruik je? En wat zijn de specs van je pc en wat voor HD materiaal gebruik je? AVCHD of HDV? Hier zit ook een verschil tussen.

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldorf
Ik maak gebruik van Studio 12.1 en de transities (overgangen) die o.a. niet werken met de standaard driver van Asus (VGA Driver V651) zijn alle Alpha Magic overgangen, als ik deze niet plaats maar gewoon bekijk in het menu, springt het beeld gewoon van A naar B zonder dat een voorbeeld van die overgang zichtbaar is. Met de nieuwere drivers van ATI zijn deze wel gewoon zichtbaar.Het maakt hierbij niet uit of ik hardware acceleratie toepas of niet.
Mijn Pc is net nieue en bestaat uit een ASUS P6T moederbord, een Pentium I7 920 processor met 6 Gb geheugen op 1600 MHz en dus voornoemde ASUS AEH 3650 vidiokaart (ATI).
Ik maak gebruik van SD materiaal en AVCHD (Sony HRS11) als basismateriaal, maar zoals ik al zij zelfs het voorbeeld van de overgang (blauw naar oranje A naar B) laat de overgang niet zien.

een probleem vind ik dat niet echt omdat met gebruik van de laatste ATI driver Studio12 wel perfect de overgangen laat zien en goed werkt, maar mijn probleem is dat ik met gebruik van die driver geen geluid uit mijn HDMI videokaart krijg. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 11:10
- Nvm, niet goed gelezen. ;)

[ Voor 85% gewijzigd door Fiber- op 04-03-2009 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:19
Wat dat geluid, beetje vreemd. Maar die grafische problemen zijn terug te wijzen op de driver van Asus.... Ik denk dat die de data op een andere manier verwerkt. Wat gebeurd er als je met de asus driver de check 3d doet? Kijk ook ff op volgende link;

https://pinnacle.custhelp...WdpYw**&p_li=&p_topview=1

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldorf
als ik met de asus driver de 3d check doet lijkt alles te werken, de oplossing op de link werkt helaas ook niet, het probleem echter voor studio 12 is eenvoudig te verhelpen door de latere ATI drivers te gebruiken, maar dan heb ik geen geluid meer via hdmi, is er niemand die dit probleem kent of een oplossing hiervoor weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
ik denk dat ik het wel weet,

in het begin zat de high definition driver voor geluid bij het ati pakket, later is deze eruit gehaald, installeer ccc 9.2 en daar achteraan de realtek hd audio driver (deze vind je op de frontpage in de meuktracker, zoek maar op realtek) daarna weer even je hdmi als primary zetten en je probleem is denk opgelost..

succes

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldorf
hoi nedernakker,
heb nogmaals de door jou aangedragen oplossing getest, maar helaas het werkt gewoon niet. geen geluid via hdmi met de nieuwe beeldscherm driver. ik word er helemaal radeloos van. heb een dualboot gemaakt met windows7 en ook hier hetzelfde probleem, enkel met de "oude"drivers van asus beeld en geluid via hdmi, zodra de CCC 9.2 erop gaat is het afgelopen. wie heeft nog een idee voor me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
maar ik lees nergens dat je de realtek hd audio driver hebt geinstalleerd. installeer eens ccc9.2 en dan deze er achteraan:

Windows 2000/XP/2003:
http://www.webrail.eu/drivers/WDM_R218.exe

Windows Vista/7:
http://www.webrail.eu/drivers/Vista_R218.exe

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldorf
sorry, ben ik niet duidelijk geweest, heb inderdaad bovenstaande drivers na ccc9.2 geinstaleerd, zowel in windows7 als in XP. in XP zie ik dan geen ATI audio uitvoer als keuze voor het geluid meer, en in Windows7 zie ik wel een HDMI ATI aansluiting, maar deze kan ik niet selecteren, ook is er in W7 een tweede HDMI aansluiting met de naam Realtek HDMI, die ik wel kan aanvinken, maar die geeft geen geluid via de video kaart.
Ik snap er echt helemaal niks van, het lijkt wel of de ccc drivers de ASUS EAH 3650 niet herkennen als een HDMI aansluiting MET geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
dat laatste is het in ieder geval niet, want ik heb hier de kaart ook gebruikt, met geluid via hdmi zowel in windows xp als vista.

hij moet heten, apparaat voor digitale uitvoer - HDMI, als die er tussen staat moet dat hem zijn.

gebruik je een onboard geluidskaart? misschien deze anders even disablen in je bios

wat ik hier icm met mijn sony bravia lcd tv wel eens heb gehad, was dat ik eerst de tv op het goede kanaal moest zetten, en vervolgens dus de pc aan te zetten, anders kreeg ik geen geluid, schijnt iets te maken te hebben met de onderlinge herkenning die via HDMI plaatsvind.

misschien kun je daar iets mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldorf
ik heb bovenstaande nog eens getest en heb ook een andere tv met hdmi aangesloten, probleem lost gewoon niet op, op beide ktv's enkel geluid met de origineel meegeleverde asus drivers op CD. zodra ik ccc9.2 instaleer (heb ook 9.1 al geprobeerd) is het klaar met het geluid hierna de realtek driver instaleren help niet, enkel geluid via de pc speakers, in Windows7 geeft de output device de ati hdmi aan als niet aangesloten en kan ik dus niet aanvinken, en onder XP is de ATI audio HD uitvoer verdwenen. Ik heb nu deze kaart 4 weken maar weet me geen raad meer. help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
ik heb helaas niet meer ideeen. vervelend voor je dat het nog niet werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldorf
in elk geval heel erg bedankt voor jou hulp.
Pagina: 1