Toon posts:

Beeldscherm probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem met mijn beeldscherm Merk Neovo F417.

Voor een kennis zou ik op zijn computer opnieuw Windows XP installeren. Heb mijn monitor aan zijn computer gehangen. Tijdens de installatie kreeg ik de melding: Signal out of range. Daarna kon ik niks meer doen omdat de melding in beeld bleef. Dit een paar maal herhaald maar geen succes. Heb de monitor aan mijn desktop computer gehangen en tot miijn verbijstering kreeg ik helemaal geen beeld terwijl het allemaal goed had gewerkt voor mijn klusje op mijn kennis zijn computer.

Heb de monitor aan mijn laptop gehangen en daar werkt de monitor prima. Wat kan er fout gegaan zijn en wat is de oplossing?

Heb contact gehad met Neovo en gaven mij het volgende mee: Druk 2 specifieke toetsjes op je monitor haal de stroom eraf en er weer op dan moet jet LEDje op je monitor flikkeren en dan zou het mogelijk weer werken. Maar nee dat deed het niet.
Verdere hulp had hij niet voor mij. We zei hij dat je mogelijk met F8 en een hem niet bekende toetsenbord je monitor zou kunnen inschakelen. Hij wist die combinatie niet. Iemand hier wel?

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-05 15:57
Het signaal dat je videokaart uitpoept is onbekend bij je monitor, alleen is dit tijdens de installatie van XP zo basic als het maar kan (640x480 60Hz en zoveel kHz)
Riekt naar een rare, vreemde en kaduke ( :Y) ) monitor dan wel een erg vreemde XP installatie CD

Geeft de monitor ook het signaal weer welke deze binnen krijgt?

[ Voor 11% gewijzigd door Moning2 op 03-03-2009 15:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt(of ik heb het niet goed uitgelegd)

De monitor is prima werkt perfect met mijn laptop, maar niet (meer) met mijn desktop NA dat ik bezig ben geweest met de computer van mijn kennis met mijn monitor aan zijn computer. Sindsdien krijg ik geen 'contact' met mijn monitor.

Is het nu duidelijker? Alvast bedankt voor je hulp!
Moning2 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:55:
Het signaal dat je videokaart uitpoept is onbekend bij je monitor, alleen is dit tijdens de installatie van XP zo basic als het maar kan (640x480 60Hz en zoveel kHz)
Riekt naar een rare, vreemde en kaduke ( :Y) ) monitor dan wel een erg vreemde XP installatie CD

Geeft de monitor ook het signaal weer welke deze binnen krijgt?

• Moning2
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 16:04:
Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt(of ik heb het niet goed uitgelegd)

De monitor is prima werkt perfect met mijn laptop, maar niet (meer) met mijn desktop NA dat ik bezig ben geweest met de computer van mijn kennis met mijn monitor aan zijn computer. Sindsdien krijg ik geen 'contact' met mijn monitor.

Is het nu duidelijker? Alvast bedankt voor je hulp!

[...]
Precies, het werkte eerder wel en nu niet meer = kapot ;)

Ik snap het wel, probeer eens 640x480 met 60Hz op de laptop waarop deze wel werkt (oftewel, krijg je beeld als je de laptop net aan zet met al het BIOS en opstart gebeuren?)
Dit is namelijk de beeldmodus die wordt gebruikt bij de installatie van XP

Werkt safe mode wel op de desktop waar deze normaal niet meer werkt of krijg je daar helemaal geen beeld? (dus ook niet tijdens opstarten)

Gebruik je overal dezelfde kabel?

[ Voor 13% gewijzigd door Moning2 op 03-03-2009 16:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja kapot...

De monitor start pas als windows (XP) is opgestart op mijn laptop. Ik zal eens proberen of het lukt 640x480 met 60Hz

Op mijn desktop krijg ik helemaal geen beeld bij het opstarten.

Mijn monitor heeft een vaste kabel dus ja.

Tot later

• Moning2
Dan heeft blijkbaar je monitor opeens problemen met deze modus, geen idee waar dat aan kan liggen..
Ging de LED wel knipperen nadat je de knoppencombinatie had geprobeerd op je monitor?
Knopjes op je toetsenbord gaan niks veranderen omdat het volledig aan je monitor ligt

Dus het wordt even met een andere monitor de boel installeren, juiste resolutie instellen in windows en dan kan je met deze monitor aan de slag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een monitor geleend maar ook die geeft geen beeld... Heb je enig idee hoe lang ik die knopjes ingedrukt moet houden? Ze blijven ingedrukt 'flikkeren' maar geen beeld...
Moning2 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:33:
Dus het wordt even met een andere monitor de boel installeren, juiste resolutie instellen in windows en dan kan je met deze monitor aan de slag

• Moning2
Dus 2 monitoren werken niet op 640x480 op 2 verschillende computers? Heb je de stekker er wel in gedaan? :Y)
Hoe lang je ze ingedrukt moet houden moet je aan de fabrikant vragen.

Werkt die 2e monitor wel op de andere computer waar je eerste monitor ook niet op werkte?

Dit begint allemaal erg frappant te worden.. }:|

Verwijderd

Topicstarter
Ik word er ook moe van... en mijn kennis voelt zich ook rot dat, dat door zijn computer is gekomen. Ik zal straks met frisse moed eens gaan kijken en eventueel bellen met Neovo hoe nu verder. Overigens heb ik nog een oude desktop. En daar doet het beeld het wel. Denk je dat ik via de oude computer iets kan wijzigen in de monitor? Of kan dat alleen via de computer waar de monitor niet bij werkt?

• Moning2
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 12:26:
Ik word er ook moe van... en mijn kennis voelt zich ook rot dat, dat door zijn computer is gekomen. Ik zal straks met frisse moed eens gaan kijken en eventueel bellen met Neovo hoe nu verder. Overigens heb ik nog een oude desktop. En daar doet het beeld het wel. Denk je dat ik via de oude computer iets kan wijzigen in de monitor? Of kan dat alleen via de computer waar de monitor niet bij werkt?
Zo ver ik weet kan je computer niks wijzigen in je monitor, dat kan alleen met de knopjes op de monitor zelf.
Welk type monitor heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Neovo F417.

Daar ik geen beeld heb op mijn computer kan ik daar dus de instellingen niet wijzigen. Ik kan ook niet in de bios komen daar ik ook bij het opstarten geen beeld heb. Ook via de originele Windows XP CDrom lukt het niet. En ook Linux zet het beeld niet aan. Heb een uitgebreide mail naar Neovo gestuurd maar nog geen antwoord.

• Moning2
Er is iets niet goed in je monitor en wat het is kan waarschijnlijk alleen de fabrikant achter komen en oplossen.. Ik kan je helaas niet verder helpen.
Je kan zelf verder gaan experimenteren met knopjes en kabels en alles meer, het is nog te proberen ;)

Of misschien weet iemand anders hier op GoT de oplossing?

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:17
Ik kan erover heen gelezen hebben... maar heb je er al eens over nagedacht dat jouw graka heel goed het probleem kan zijn? Misschien is hij gewoon gestorven of is 1 uitgang ervan dood. Dit kun je het beste testen met een andere monitor eraan.

Pas als die wel naar behoren werkt, kun je zeggen dat het aan je monitor ligt.

één is geen, twee is één

Verwijderd

Topicstarter
Kan de monitor niet zijn werkt op mijn laptop en op een andere computer. Vraag me af hoe toevallig het moet zijn dat mijn grafische kaart 'sterft' als ik met mijn monitor bezig ben op een andere computer om bij een kennis XP te herinstalleren. Die andere computer geeft een 'signal out of range error' (zichtbaar op mijn monitor) en vervolgens hang ik mijn monitor weer aan mijn eigen computer en krijg ik absoluut geen beeld meer.

Stel ik koop een andere grafische kaart kan ik die erbij zetten? Huidige kaart is on-board bij moederbord. Kan dat zonder beeld niet uitzetten in de bios....

• jos1142
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-01-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:54:
Kan de monitor niet zijn werkt op mijn laptop en op een andere computer. Vraag me af hoe toevallig het moet zijn dat mijn grafische kaart 'sterft' als ik met mijn monitor bezig ben op een andere computer om bij een kennis XP te herinstalleren. Die andere computer geeft een 'signal out of range error' (zichtbaar op mijn monitor) en vervolgens hang ik mijn monitor weer aan mijn eigen computer en krijg ik absoluut geen beeld meer.

Stel ik koop een andere grafische kaart kan ik die erbij zetten? Huidige kaart is on-board bij moederbord. Kan dat zonder beeld niet uitzetten in de bios....
Ik denk ook dat de videokaart kapot is, de monitor is niet kapot want hij doet het wel op de laptop? En toeval of niet ik denk het echt :(

• Moning2
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:54:

Die kun je er gewoon bij plakken ja, kijk wel even of de kaart past en geschikt is (AGP of PCI-e 1.0 of 2.0)

Het is inderdaad toeval dat beide grafische kaarten het begeven.. Gaat de LED wel groen branden als je em op je eigen computer aansluit? (of wat ie ook doet als ie een goed signaal krijgt)
Pagina: 1