Heb ff gauw hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-08 12:43
Ik ben nu mn Asus A7V133 in mn Aopen Hq08 aan het zetten, en heb de afstandsbusjes al geplaatst (9 stuks), maar als ik nu het moederbord erop wil leggen, zitten de gaatjes net naast de busjes, en krijg ik het bord dus niet vastgeschroefd. Het bord zit niet ver genoeg naar links, maar doorduwen lukt ook niet, want dan zit ik tegen het i/o paneel aan (daar zitten van de metalen uitsteeksels aan, die als "veer" ofzo dienen). Bij de PS2 aansluiting zit ook een uitstekend "plaatje" met een gat erin, zie foto, helemaal rechtsboven. Deze lijkt niet ver genoeg mee te veren.
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/Motherboard/socketa/a7v133/a7v133.jpg
Hoe moet ik het moederbord er dan inzetten?

Verwijderd

Ja moeilijk om zo op afstand wat te zeggen. Maar komen de poortjes wel goed door de gaatjes? Moet je niet gewoon wat harder het bord naar link drukken??

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
Ik had er inderdaad ook wat moeite mee, maar hij moet passen. Je kan best een beetje kracht zetten...je kan het beste beginnen met het eerste schroefje dat niet echt wil. Klein beetje erin draaien en dan een andere doen. Zo is het mij ook gelukt.

"Choose life"

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Zit dat paneeltje niet verkeerd in je kast zodat je de connectoren er niet goed doorheen kan drukken? Als het echt meer dan 5mm scheelt dan moet je toch 's kijken of je de busjes niet in de verkeerde gaatjes heb gedraaid ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Dr_Frickin_Evil
de poortjes komen voor zover ik kan zien wel goed door de gaatjes, maar hoe hard kan ik doordrukken zonder het moederbord te verneuken?

• Dr_Frickin_Evil
De busjes zitten volgens mij wel op de goeie plaats, maar ik denk dat het dan toch een kwestie zal zijn van kracht zetten. Gewoon een schroefje indraaien en dan het moederbord draaien/aanduwen kan geen kwaad?

Verwijderd

Ik had het ook, maar gewoon een BEETJE doordrukken zonder dat het gaat kraken.. Zorg er wel voor dat de poorten (2x com, 1x lpt) precies goed zitten (qua hoogte), en dan eerst een beetje schuin erop. Dan draai je dat verste schroefje aan (waar de kabeltjes van alle knopjes op aangesloten moeten worden), en een beetje doordrukken.

Andere optie: Haal het plaatje weg, zodat je echt niet meer hoeft te drukken :)

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem. Vergeten de gaatjes van de soundcard door te prikken. Daarna zaten ze er een mm naast maar de schroefjes gingen er prima in.
Zolang ze allemaal verplaatst zijn is het geen probleem. Op het moment dat ze bv. in het midden precies passen en aan de zijkant niet, kan je bord bol gaan staan. Het is trouwens helemaal niet nodig om alle schroefjes erin te draaien. Gebruik alleen de holes die wel op de juiste plaats zitten.

• Dr_Frickin_Evil
Gvd het wil niet echt lukken, ik kan een schroefje vastdraaien (op de foto helemaal rechtsboven), maar dan krijg ik de andere niet vast. Ik weet zeker dat de busjes goed zitten (ze kunnen nergens anders). Wat nu?

Verwijderd

Je hoeft niet in elk gaatje een schroefje te draaien!!!!!

Als er maar 2 onder 2 in het midden en 2 boven zitten. Is meer dan voldoende...

Te veel is ook niet goed >:)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 26 februari 2001 18:51 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Gvd het wil niet echt lukken, ik kan een schroefje vastdraaien (op de foto helemaal rechtsboven), maar dan krijg ik de andere niet vast. Ik weet zeker dat de busjes goed zitten (ze kunnen nergens anders). Wat nu?
Wat ik deed met m'n KT7, is eerst een schroefje linksonder vastdraaien (werkt dus als draaipunt), daarna de ATX connectoren goed tegen het paneeltje aan drukken, en dan linksboven vlak bij het paneeltje een schroef erin draaien. Dan kun je de rest van de schroefjes zonder problemen vastdraaien.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Zijn die afstandsbusjes nog wel nodig tegenwoordig ? Ik heb ze namelijk niet gebruikt met mijn A7V en alles past perfect in mijn mycom midi-tower. Ja ik weet het.. best wel slechte kast..

• Dr_Frickin_Evil
Nou ik heb m toch vastgekregen. Nu maar ff verder.
Bedankt iig!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 14:46

riffey#4

aka Beever#4

Ho! Wacht! Pas op!
Als jouw combinatie een beetje lijkt op mijn A7V (niet 133, maar 100) met mijn Aopen bodemplaat:
er zit 1 stud teveel op de bodemplaat!
check of er alleen maar afstandhoudertjes (studs) zitten op plaatsen waar ook daadwerkelijk gaten in je mobo zitten.
Had bijna mijn mobo gekost omdat ik kortsluiting kreeg.
Ik kreeg mijn mobo ook niet recht op de bodemplaat. Iedereen ook maar zeggen: beetje duwen dan past het wel. Dus niet!

Ik dacht ook dat het aan die I/O aan de achterkant lag. Dat was het dus NIET!
Ik zat ook maar te duwen om m passend te krijgen.

• Dr_Frickin_Evil
Ik heb 9 busjes op de bodemplaat gezet, en in elke zit een schroef om het bord vast te zetten, dus dat zal wel goed zitten.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

9? Zo hee.. 6 moet genoeg zijn :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 26 februari 2001 19:14 schreef _jero_ het volgende:
Zijn die afstandsbusjes nog wel nodig tegenwoordig ? Ik heb ze namelijk niet gebruikt met mijn A7V en alles past perfect in mijn mycom midi-tower. Ja ik weet het.. best wel slechte kast..
Nou, ik hoop voor je dat je niet je mainboard met de achterkant van de print tegen de bevestigingsplaat van je kast hebt geschroefd, want dan verwacht ik binnenkort een topic van je : 'hellup, hij doet ut niet meer' >:)

Pagina: 1