Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellachi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-04 21:44
Hoi

Het kan zijn dat deze in Netwerken thuis hoort. Ik werk met een netwerk omgeving met Windows 2003 servers en Windows XP Pro clients.

Wij draaien AD, DNS, DHCP en WINS op twee servers. Clients krijgen alles via DHCP met o.a. node type P (peer to peer).

Regelmatig komt het voor dat clients een share niet kunnen benaderen. Als ik dan in een adresbalk de computernaam van de server invul zonder dns suffix krijg ik niet de beschikbare shares te zien (ook niet netlogon), maar ik krijg ook geen foutmeldingen.. Doe ik hetzelfde met ip of incl dns suffix dan krijg ik wel alles te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
-

[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Mellachi schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:06:
Hoi

Het kan zijn dat deze in Netwerken thuis hoort. Ik werk met een netwerk omgeving met Windows 2003 servers en Windows XP Pro clients.

Wij draaien AD, DNS, DHCP en WINS op twee servers. Clients krijgen alles via DHCP met o.a. node type P (peer to peer).

Regelmatig komt het voor dat clients een share niet kunnen benaderen. Als ik dan in een adresbalk de computernaam van de server invul zonder dns suffix krijg ik niet de beschikbare shares te zien (ook niet netlogon), maar ik krijg ook geen foutmeldingen.. Doe ik hetzelfde met ip of incl dns suffix dan krijg ik wel alles te zien.
Als eens een
 netdiag /v /l
gedraaid? Deze tool is onderdeel van de Windows Server 2003 Support Tools (te downloaden en aanwezig op de Windows 2003 cd (\support\tools\supptools.msi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

De Netbios namen staan ook goed geregistreerd op beide Wins servers? Replicatie van records tussen de Wins Server werkt dus goed? Netbios over TCP/IP is wel enabled op de Nics van de clients en server?

Het lijkt er nl. gewoon op dat het record niet geregistreerd staat in de Wins Server die de client raadpleegt.

Wat zegt "Nbtstat -r"?

[ Voor 11% gewijzigd door Question Mark op 03-03-2009 19:35 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mellachi schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:06:

Waarom niet gekozen voor de standaard veel beter werkende Node Type 0x8 (Hybrid) en instellen dat de Domain Controller ook de LanManServer BrowseMaster is?

Dat is een veel effectievere manier om je Netbios name resolution zelfs zonder dedicated WINS server te optimaliseren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

alt-92 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 19:38:
[...]
Dat is een veel effectievere manier om je Netbios name resolution zelfs zonder dedicated WINS server te optimaliseren.
Jammer dat dit alleen niet werkt met meerdere site's. Broadcast verkeer routeert zo beroerd :+

Maar dan nog is via een name-server natuurlijk altijd netter. TS zal ergens een config fout hebben, en die kan gewoon opgelost worden.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Klopt, maar:
Sites?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellachi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-04 21:44
Bedankt voor de reacties! Ik ga hiermee morgen aan de slag. Ben op vakantie geweest. Reactie volgt.
Pagina: 1