Wat vinden jullie van de uitslag van deze wedstijd?

Pagina: 1
Acties:

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-11 19:07
Hier de uitslag van de foto-wedstrijd Foto-Online 2008 van de Bond van Nederlandse Amateur Fotografen Verenigingen: http://foto-online.fotobond.nl/foto-online/index.cfm?

Wat vinden jullie van de uitslag van deze wedstrijd en van de foto's?
Bij mij ontgaat het bij de top3 nogal.
Ben benieuwd naar de discussies. Daar is een forum tenslotte voor.

p.s.
Ik overweeg om zelf lid te worden van een van de fotoclubs van de bond.

Algemene info over de wedstijd: http://www.fotobond.nl/activiteiten_wedstrijden_fo2008.htm
Homepage van de bond: http://www.fotobond.nl/fotobond_home.htm

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-11 12:49

Spikey

Making the web accessible!

ik geef je gelijk. de top 3 ontgaat mij ook helemaal.

nr1. het bewogen ventje zal iets weer moeten geven vermoed ik, maar ik heb geen flauw idee wat. overigens vind ik de setting ook niet bijzonder daar ofzo.
nr2. snap ik ook niet. de foto zelf is op zich wel aardig. beetje zoekende blik in haar gezicht. de nabewerking ook geheel niet mijn smaak en verpest het eigenlijk een beetje voor mij.
nr3. ik zou deze foto niet eens op mijn camera hebben laten staan. (kunst, i'm doing it wrong?!)

nr4. spreekt me meer aan dan de top 3 tezamen

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Je moet het als kunst bekijken en niet nadenken over de techniek.
Ik heb de foto's net door zitten bladeren en tot het ventje in het superhelden pak vond ik het stuk voor stuk fantastische platen.

Who is John Galt?

Verwijderd

1: Vind ik dus echt super mooi! Bij mij komt het over alsof het jongetje overleden is en zn laatste tekst heeft achtergelaten op het bord. Heerlijke sfeer, schaduwen en uitwerking. Toch 1 van de mooieren die ik de laatste tijd heb gezien.

2. Doet me compleet niets. Komt bij mij over als een fotoshop met een paar brusches eroverheen..
3. Doet me ook weinig. Lijkt schilderachter wat wel mooi is maar ik zie het verhaal niet.

4. Erg mooi! Fotoshop gehalte vliegt er voor mij toch wel af maar heerlijke toning,sfeer.
5. Ook een mooie foto maar meer eigenlijk ook niet..

Zitten verder op de 9e plaats ook een aantal strakke platen! Nog nooit van de website-bond gehoord maar ik ga eens verder kijken :)

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12 08:28
Tja, de top 3 is het voor mij ook niet helemaal, terwijl de rest eigenlijk wel stuk voor stuk indrukwekkend is. De eerste foto zet je nog wel aan het denken over het feit dat er iets uitgebeeld wordt, maar je niet direct kan zien wát. De tweede en derde had ik ook gewoon van me camera verwijderd..

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-12 20:36
die top3 is zeker apart. Al fotografeer ik zelf niet, ik zie wel duidelijk verschil tussen 1 tm 3 en die daarna komen. die daarna hebben echt aandacht besteed aan de belichting en compositie. Al zijn sommige daarvan ook wel een beetje cliche.
nummer 9 lijkt overigens meer een computer render.

[ Voor 21% gewijzigd door Menesis op 03-03-2009 15:55 ]

Mixed Reality dev

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-11 19:07
justmental schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:47:
Je moet het als kunst bekijken en niet nadenken over de techniek.
Ik heb de foto's net door zitten bladeren en tot het ventje in het superhelden pak vond ik het stuk voor stuk fantastische platen.
Ik vind photoshoppen en beeldende kunst niets met de kern van pure fotografie te maken hebben.
Dan denk ik: ga dan schilderen ofzo.

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Gelukkig zijn een hoop mensen het daar niet mee eens.
Omschrijf pure fotografie dan eens?

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
#1 vind ik wel wat hebben. Vooral omdat alleen dat jongetje helemaal geblurred is en het lijkt, zoals hierboven gepost, dat het jongetje overleden is of iets dergelijks. Beetje horror sfeer :)

#2 en #3 vind ik helemaal niks en daar zou ik eerder #4 zien.

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

MadButcher schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:03:
Ik vind photoshoppen en beeldende kunst niets met de kern van pure fotografie te maken hebben.
Dan denk ik: ga dan schilderen ofzo.
In dat geval zou fotografie beperkter zijn dan andere kunsten.

Typisch zie je 3 stadia van ontwikkeling bij een fotograaf. Eerst is hij voornamelijk bezig met sluitertijden, diafragma's en andere technische instellingen als hij een foto maakt.
Daarna zie je de aandacht verschuiven naar compositie, licht en kleur.
De echt goede fotograaf probeert een boodschap over te brengen met zijn werk of een emotie op te roepen.

Of hij photoshop gebruikt of lampen bijplaatst of een hele situatie in scene zet is niet relevant voor de impact van het eindresultaat.

Who is John Galt?

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12 08:28
justmental schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:38:
[...]

In dat geval zou fotografie beperkter zijn dan andere kunsten.

Typisch zie je 3 stadia van ontwikkeling bij een fotograaf. Eerst is hij voornamelijk bezig met sluitertijden, diafragma's en andere technische instellingen als hij een foto maakt.
Daarna zie je de aandacht verschuiven naar compositie, licht en kleur.
De echt goede fotograaf probeert een boodschap over te brengen met zijn werk of een emotie op te roepen.

Of hij photoshop gebruikt of lampen bijplaatst of een hele situatie in scene zet is niet relevant voor de impact van het eindresultaat.
Stadia 1 en 2 hoeven toch niet vergeten te worden als je eenmaal in stadium 3 bent?

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12 11:12
Wat was het thema van de wedstrijd? Vanaf #4 tot en met die leguaan spreekt me ook een stuk meer aan

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Pagina: 1