Lacie Network Space en FTp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorak
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-11-2023
Pas een Lacie Network space (NAS) aangeschaft en er best happy mee, echter de FTP functie krijg ik niet aan de praat.

Iemand hier ervaring mee?

In de Network Assistant kan ik enkel kiezen voor SMB( WIN) of AFP (Apple)
De FTP functie staat wel aan op de Lacie zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door zorak op 03-03-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-07 15:31
Al poortforwarding gedaan in je modem?Als die aanstaat,moet ie gewoon van buiten te benaderen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

ftp://ip-adres/

Dat al geprobeerd?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorak
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-11-2023
Portforwarding op het Modem? Op mij Router staat het aan, port 21,

Ftp://.../... werkt niet, ik kan in de Netwerk assistent de optie om mijn schijven via FTP te delen niet activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Passive mode problemen? Probeer het eens in active mode....dan weet je in elk geval waar je de problemen moet zoeken.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandervos
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-08-2024
Je moet de FTP op de Lacie activeren. Het werkt alleen als je het user account aanzet. Voor FTP moet je namelijk een gebruikersnaam en wachtwoord hebben.
Dit kan je doen via je web interface.

Succes,

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joldemans
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-07 07:35
Ik heb sinds vandaag ook een Lacie Internet Space 500GB. Nu ben ik er wat mee aan t spelen, maar krijg ook de ftp niet aan de gang. Het probleem onstaat wanneer ik bestanden wil overzetten. De connectie (via filezilla) werkt prima en ik krijg ook een overzicht van de mappen die op de netwerkschijf staan. Zodra ik bestanden wil overzetten krijg ik een 550 permission denied melding - Ontvangen van mappenlijst is mislukt.
Ik merk ook dat als ik vervolgens naar een andere map wil bladeren dat ie de melding "Ontvangen van mappenlijst is mislukt" geeft.

Ik heb ook nog een Popcorn Hour A110 in m'n netwerk en daar werkt de ftp gewoon naar behoren. Porten enzo lijken me dus goed geforward.

Iemand enig idee?

edit: Ik heb hem aan de gang. Wanneer ik een statisch ip instelde moest ik daarbij verplicht een dns ip invullen. Ik heb hem nu een dynamisch ip laten toekennen, dns leeggelaten en vervolgens geen 550 error meer :)

[ Voor 23% gewijzigd door joldemans op 16-10-2009 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joldemans
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-07 07:35
Toch nog ff vraag. Omdat ik dit apparaat eigenlijk puur voor de casing heb gekocht heb ik na flink wat klooien de HD eruit gekregen. Nu zit er een kleinere schijf in die ik nog op de plank had liggen, maar ik heb geen idee hoe ik deze hetzelfde kan configureren als de originele schijf.

ps. uitleg voor het demonteren van de hd kun je hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Het operating systeem staat bij die LaCie's op de schijf, verdeeld over een aantal partities. Je moet dus de oorspronkelijke schijf klonen, waarbij je de datapartitie verkleind, en de indeling verder identiek houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324335

FTP instellen is even puzzelen inderdaad. Ik heb het volgende gedaan en het werkt (uiteindelijk) prima:

Router:
- poort 21 doorgestuurd naar het interne IP van mijn schijf.
- poortrange 5500-5700 doorgestuurd naar het interne IP van mijn schijf.
(vaak te vinden onder NAT of Gaming gedeeltes van de router)
- DDNS ingesteld op mijn dyndns-account (deze functie hebben niet alle routers. Waarom dit account vertel ik later)

Netwerkschijf:
- natuurlijk even de ftpserver starten
- useraccount aanmaken eventueel

en verder:
- omdat je van je provider meestal een dynamisch IP krijgt is het slim om via dyndns.org een account te maken. Iets van. "jouwschijf.ftpacces.cc". Genoeg keuzemogelijkheden iig .
-Dan deze hostnaam doorverwijzen naar je extern ipnummer wat je van je provider krijgt. (www.whatsmyip.org)

- Als het goed is kun je via je browser nu naar je schijf. Bij een vast ip: ftp://<jouw-externe-ip> of via DynDNS (vb): ftp://<hostnaam>.ftpaccess.cc
- Het fijne is dat je nu wel iets ziet, maar nog niets kunt. Hiervoor moet je het account en ww van je adminaccount toevoegen. Dan krijg je zoiets als: ftp://admin:<wachtwoord>@ftpaccess.cc
Oftewel. gebruiker:wachtwoord@...
- je kunt ook via een ftpclient bij je schijf. Bij host tik je dan je externe IP in of de DynDNS hostnaam. Je user en ww weet je.
- Zodra je provider je IP weer eens aanpast, werkt de DynDNS niet meer. Omdat ik in mijn router dit account heb opgevoerd, zorgt mijn router automatisch dat zodra het IP veranderd is, dit doorgestuurd wordt naar DynDNS. Er is ook een stukje software te downloaden die dit doet, maar dit zou je volgens mij op je schijf moeten zetten zodat hij dit doet. Maarja, dat kan niet. Misschien dat je via de DNS serverinstelling op je Lacie iets kunt wijzigen. Maargoed, hier heb ik nog niet mee gespeeld omdat ik het nu werkend heb.

- Owja, ik kan via FTP alleen de bestanden aan via het admin-account. Zodra ik via de user inlog, zie ik wel de shares, maar geen bestanden. Hier ben ik nog mee aan het klooien dus. Zodra ik er uit ben post ik het hier weer.

- hoop dat het een beetje duidelijk ik en succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-07 13:15
Ik heb dezelfde schijf (1TB) en kreeg de FTP vrij makkelijk aan de praat. Het probleem bij mij is echter dat ik in de configuratie alleen een admin wachtwoord en gebruikersnaam en wachtwoord in kan stellen. Ik kan verder niet beslissen wat deze gebruiker daadwerkelijk kan en ik wil deze graag op alleen lezen hebben. Nu kunnen gebruikers ook toevoegen en verwijderen wat ik dus alleen als admin zijnde wil kunnen. Iemand hier een oplossing voor?

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Pagina: 1