Streaming video van Webcam naar Windows Media Services

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• project2401
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-08 15:44
Ik zoek een liefst freeware oplossing voor het volgede:

Ik wil van af een Webcam USB die aan een windows client hangt streamen naar de "Windows Media Services", zodat deze te bekijken is via internet.
Ook moet het mogelijk zijn om op de client de stream te archiveren. Liefst in stukken van een uur of van een vast voormaat en dit moet dan 3 weken blijven staan.

Hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

project2401 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:34:
Hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.
Die zijn er (als je de licentiekosten voor een windows machine niet meerekent).

Maar voordat we hier allerlei opties gaan lopen spuien: Waar heb je zelf naar gekeken, en welke alternatieven zijn voor jou niet geschikt om welke redenen?

Lijkt me nogal belangrijke informatie die nog mist op het moment ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• project2401
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-08 15:44
VLC
Hierbij heb ik het nog niet goed voor elkaar gekregen een stream te puchen naar een windows media server. Ook zit ik met het opslaan, ik kan het hier niet voor elkaar krijgen om de file-output zodanig in te stellen dat de stream in stukken van een uur worden opgeslagen i.p.v. 1 massive file.

Windows Media Encoder
Het streamen naar windows media gaat hiermee perfect, alleen kan ik niet de file in stukken op laten slaan. Er zijn wel trucs om dit via de commandline te laten doen, alleen moet je hiervoor de stream afbreken en opnieuw opstarten. Dit is niet iets wat ik wil.