Lenneej schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:39:
Misschien ligt het inderdaad aan mijn vraagstelling. Het is de bedoeling dat we een serveromgeving maken met daar een dedicated exchange installatie. Volgens mijn leraar is het mogelijk om Exchange, op een of andere manier, te installeren, al dan niet via Vmware/VirtualPC, zonder dat er besturingssysteem geinstalleerd is.
Exchange installaties heb ik al eerder uitgevoerd op mijn werk, maar hier had ik ook nog nooit van gehoord.
Jullie blijkbaar ook nog niet......
Een dedicated Exchange server is een server waar enkel en alleen exchange op draait, maar dat houd niet in dat er geen OS(besturingssysteem) op draait.
Geen enkele applicatie draait zonder een besturingssysteem, zo ook Exchange niet. Nu probeer ik even na te gaan hoe je leraar dit kan hebben bedoeld en denk ik dat hij zit te denken in de richting van bijvoorbeeld een VMWare ESX oplossing. Maar dan vergeet hij volgens mij dat VMWare ESX ook een OS is, zij het enkel toepasbaar voor virtualisatie.
Ik zou de even gaan doorvragen van de docent, hoe hij het een en ander dan precies bedoeld, want hoewel ik me er wat bij kan voorstellen zijn dit aannames en aannames zijn het begin van de fouten.
Succes ermee(ik bookmark dit draadje wel even)