• Lenneej
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08-2024
Beste mensen,

Is het mogelijk, om een exchange versie X zonder OS te installeren als dedicated server?

alvast bedankt

gegroet

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:09
Wat bedoel je met exchange versie X ?

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

Verwijderd

Hoe wil je een programma uberhaubt installeren zonder OS? ;)

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:10
Nee, alle exchange versies hebben een operating system nodig om op te draaien.

• Lenneej
Dat het niet uit maakt welke versie het is. Het schijnt bekend te zijn dat het met Exchange 2003 mogelijk is. Maar is het ook mogelijk met bijv. 2007?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Lenneej schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:29:
Beste mensen,

Is het mogelijk, om een exchange versie X zonder OS te installeren als dedicated server?

alvast bedankt

gegroet
Nee, je hebt daarnaast ook een Active Directory nodig.

Misschien is het goed om eerst eens te kijken op de site van Microsoft wat de eisen zijn :).

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:09
Zonder OS geen Exchange,

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Lenneej schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:32:
Het schijnt bekend te zijn dat het met Exchange 2003 mogelijk is.
Ik ben dan erg nieuwsgierig naar de bron van het zonder OS kunnen draaien van E2K3 :?

@Fwnk: dan heb je nog steeds een OS nodig

[ Voor 59% gewijzigd door TheRookie op 03-03-2009 14:35 . Reden: +quote ]

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je bedoelt wellicht om Exchange te virtualiseren?

Heeft ook een computer!

• Lenneej
Maarten schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:33:
[...]

Nee, je hebt daarnaast ook een Active Directory nodig.

Misschien is het goed om eerst eens te kijken op de site van Microsoft wat de eisen zijn :).
Ja dat snap ik, maar is het niet mogelijk om het te lijken 'kijken' naar de AD op een andere server..

• Lenneej
TheRookie schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:33:
quote]Lenneej schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:32:
Het schijnt bekend te zijn dat het met Exchange 2003 mogelijk is.
[/quote]

Ik ben dan erg nieuwsgierig naar de bron van het zonder OS kunnen draaien van E2K3 :?
Mijn bron is de leraar die het heeft verzonnen om het op die manier te installeren...

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Dan stel je de vraag misschien verkeerd, of ontbreekt er informatie.

Wat heeft die leraar dan exact verzonnen ?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Lenneej schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:34:
[...]

Mijn bron is de leraar die het heeft verzonnen om het op die manier te installeren...
Neem me niet kwalijk dat ik hier even smakelijk om moet lachen. Of de vraagstelling is totaal verkeerd of je docent weet er niet heel veel van :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Robbels
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 10:19
ik ben ook benieuwd, om maar even zoals iedereen altijd een auto vergelijking erbij te halen:
een auto zal ook niet rijden zonder wielen.... OS is in dit geval de wielen...

• Lenneej
Misschien ligt het inderdaad aan mijn vraagstelling. Het is de bedoeling dat we een serveromgeving maken met daar een dedicated exchange installatie. Volgens mijn leraar is het mogelijk om Exchange, op een of andere manier, te installeren, al dan niet via Vmware/VirtualPC, zonder dat er besturingssysteem geinstalleerd is.

Exchange installaties heb ik al eerder uitgevoerd op mijn werk, maar hier had ik ook nog nooit van gehoord.

Jullie blijkbaar ook nog niet......

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-02 15:33

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Lenneej schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:39:
Misschien ligt het inderdaad aan mijn vraagstelling. Het is de bedoeling dat we een serveromgeving maken met daar een dedicated exchange installatie. Volgens mijn leraar is het mogelijk om Exchange, op een of andere manier, te installeren, al dan niet via Vmware/VirtualPC, zonder dat er besturingssysteem geinstalleerd is.

Exchange installaties heb ik al eerder uitgevoerd op mijn werk, maar hier had ik ook nog nooit van gehoord.

Het is dan ook BS. Een applicatie op een pc zonder OS is als een auto zonder motor en zonder wielen. Het concept is dan anders, de app heeft zijn eigen OS of de hardware is geen pc.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01 23:39
Het KAN ook niet. Ook niet in VMware of VirtualPC, ook dan moet er nog een Windows Server OS onder geinstalleerd worden.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Het is best mogelijk een server apart te laten waar alleen exchange op staat alleen moet deze wel een DC zijn.

Heeft ook een computer!

• Lenneej
Ik ben blij met jullie reacties, ik had er ook nog nooit van gehoord dat het mogelijk zou zijn. Zal aan de leraar vragen of die het even voor wil doen ..:P..

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nee exchange installeren zonder OS is onmogelijk.

Denk dat men met "dedicated exchange server" bedoelt dat je op een bepaalde server bijvoorbeeld w2k3 of w2k8 als OS zet met daarop alleen exchange. Dus dat die server geen andere rollen krijgt.

• Lenneej
ik222 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:45:
Nee exchange installeren zonder OS is onmogelijk.

Denk dat men met "dedicated exchange server" bedoelt dat je op een bepaalde server bijvoorbeeld w2k3 of w2k8 als OS zet met daarop alleen exchange. Dus dat die server geen andere rollen krijgt.
Dat is ook mogelijk dat die dat bedoelt...hmm...dat is wel mogelijk.

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-01 14:52
Misschien als je het vanuit een functioneel beheer standpunt benaderd en IAAS (Infrastructure as a Service) ergens in the cloud afneemt. Dan heb je alleen je Exchange te installeren/onderhouden... maar beetje ver gezocht.

Red een boom, eet een bever

• Robbels
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 10:19
Kortom je hebt 2 servers draaien de 1e is je AD en de 2e is je Exchange. Allebij netjes geinstalleerd met server 2003 (of iets dergelijks).

op die manier werkt het wel ja en heb je een Dedicated Exchange bak gecreëerd die nog werkt ook.

Succes ;) en inderdaad als de leraar dat niet bedoeld laat het hem voordoen en deel hier het resultaat kunnen wij misschien ook lachen :)

• liledevil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

liledevil

DELL EVIL I

Een dedicated Exchange server is een server waar enkel en alleen exchange op draait, maar dat houd niet in dat er geen OS(besturingssysteem) op draait.
Geen enkele applicatie draait zonder een besturingssysteem, zo ook Exchange niet. Nu probeer ik even na te gaan hoe je leraar dit kan hebben bedoeld en denk ik dat hij zit te denken in de richting van bijvoorbeeld een VMWare ESX oplossing. Maar dan vergeet hij volgens mij dat VMWare ESX ook een OS is, zij het enkel toepasbaar voor virtualisatie.
Ik zou de even gaan doorvragen van de docent, hoe hij het een en ander dan precies bedoeld, want hoewel ik me er wat bij kan voorstellen zijn dit aannames en aannames zijn het begin van de fouten.

Succes ermee(ik bookmark dit draadje wel even)

if you pay peanuts, you get monkeys

• Lenneej
Mensen, hartelijk bedankt voor het snelle antwoord, ik ben pas volgende week maandag in de mogelijkheid om het een en ander door te vragen aan de mijn leraar. Dan zal ik jullie berichten wat nu precies de bedoeling is.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:46

Qwerty-273

Meukposter

liledevil schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:52:
Geen enkele applicatie draait zonder een besturingssysteem.....
En een bootloader/manager?
Maar dan kom je weer terecht bij de definitie wat een besturingssysteem eigenlijk is.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Om een Exchange Server te bouwen heb je op z'n minst 1 fysieke server nodig, 1 Operating System, en 1 Exchange Server 200x licentie. Je kunt in een mini-omgeving zoals thuis of een ultra-klein bedrijfje de domain controller en Exchange Server dus op dezelfde machine draaien, zonder al te veel ellende.

Maar dat is toch echt het minimale wat nodig is om Exchange werkend te krijgen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-02 11:05
dit klinkt naar mijn oren naar een ooijevaarskuitenvet of compressiepoeier verhaal.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• liledevil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

liledevil

DELL EVIL I

Qwerty-273 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:43:
[...]

En een bootloader/manager?
Maar dan kom je weer terecht bij de definitie wat een besturingssysteem eigenlijk is.
Uitzonderingen bevestigen de regel :p
maar je geeft een goed voorbeeld van iets dat nog zonder OS draait, maar zelf geen OS is.

if you pay peanuts, you get monkeys

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien in de toekomst? Exchange 2031?

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 21:49
Bedoelt de docent niet een Hosted Exchange omgeving?
Pagina: 1