Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-05 15:56
Ik wil via paypal gaan betalen, maar ik durf het niet want het is niet echt veilig.

Via: https://www.paypal.com/nl...549ba36ac06be0e39b44392c6

kan je een e-mail adres van een goede vriend invullen die ook paypal heeft en daarna krijg je nog een vraag: "wat is het telefoonnummer?" Toevallig weet je dat en voila je kan een nieuw wachtwoord instellen en je zit in zijn account.

Heb het bij een vriend geprobeerd waarvan ik zijn email adres en mobiele nummer weet en hem een screenshot gestuurd. Hij schrok zich dood :) In de praktijk zou je ook zulke informatie ook van andere personen kunnen vinden.

Kortom, is dit bekend?

p.s. heb dit natuurlijk wel eerst even netjes gevraagd aan de persoon :)

[ Voor 4% gewijzigd door isomis op 03-03-2009 14:18 ]

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268913

Het antwoord op de geheime vraag kun je zelf invullen, het is dus puur toeval dat hij zijn mobiele nummer als antwoord had ingevuld. Voor hetzelfde geld vult hij 582642964, dan had je het nooit geraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik vind dit soort "geheime" vragen altijd erg riskant inderdaad. Ik vul ze nooit in, of maak eventueel een nieuwe geheime vraag met als andwoord een heel lang wachtwoord. (Dit laatste is trouwens niet mogelijk in Paypal)

ps. Ik hab pad de Paypal Security Key proberen aan te vragen, maar ze geven aan dat deze nog niet beschikbaar is in Nederland.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
Anoniem: 268913 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:19:
Het antwoord op de geheime vraag kun je zelf invullen, het is dus puur toeval dat hij zijn mobiele nummer als antwoord had ingevuld. Voor hetzelfde geld vult hij 582642964, dan had je het nooit geraden.
uhm de geheime vraag is: wat is je telefoonnummer? Dit is al bij een paar vrienden zo. Kortom, als je geen geheime vraag hebt ingesteld gebruikt hij standaard als vraag "wat is je telefoonummer?"

edit: heb net mijn beveiligings vragen aangepast en krijg nog steeds de simpele vraag: wat is je telefoonummer?

[ Voor 10% gewijzigd door isomis op 03-03-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244101

Ik heb als antwoord wat is je telnr een compleet random zin als antwoord met cijfers :) Het is dus helemaal geen telnr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:18
Euh, denk je dat ze dom zijn of zo bij Paypal? :?

Wat jij probeert, lukt helemaal niet!

Je geeft het email-adres van je vriend in, je vult het telefoonnummer in, heel goed van je.
Maar denk je dan dat je gewoon een nieuw paswoord kan instellen?
Tuurlijk niet! Er wordt gewoon een nieuw paswoord gestuurd naar het email-adres dat je van je vriend hebt opgegeven. :P
Da's gewoon de standaard-procedure van elke site waar je je paswoord krijgt bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
Fire69 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:26:
Euh, denk je dat ze dom zijn of zo bij Paypal? :?

Wat jij probeert, lukt helemaal niet!

Je geeft het email-adres van je vriend in, je vult het telefoonnummer in, heel goed van je.
Maar denk je dan dat je gewoon een nieuw paswoord kan instellen?
Tuurlijk niet! Er wordt gewoon een nieuw paswoord gestuurd naar het email-adres dat je van je vriend hebt opgegeven. :P
Da's gewoon de standaard-procedure van elke site waar je je paswoord krijgt bent...
gast dat is niet het geval, heb het nu al bij 3 personen gedaan. Helemaal geen email, ik ben gelijk ingelogd.

De stappen zijn:

1. email opgeven
2. telefoonnummer opgeven
3. wachtwoord wijzigen
4. ingelogd onder account.
5. je krijgt wel een mail op desbetreffende email account met de melding dat er een wachtwoord is gewijzigd. Indien dat niet klopt moet ik direct contact opnemen.

Echter mensen kijken niet continu hun mail of hun paypal account is misbruikt.

screenshots nodig?

[ Voor 25% gewijzigd door isomis op 03-03-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Was ik eerder tegenkomen, op diverse websites heb je ook als geheime vraag wat je geboortedatum is. Beetje speurwerk heb je dat ook zo achterhaald. Het systeem an sich is wel veilig, maar de persoon die registreerd is niet zo veilig bezig :P

(ik moet elke 3 maanden mijn wachtwoord wijzigen, dacht elk jaar mijn geheime vraag).

Maar ik dacht dat nadat je geheime antwoord gaf, er een email wordt verstuurd naar zijn adres om dit te wijzigen.

edit @hieronder, ja zo dacht ik ook dat het ging.

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 03-03-2009 14:34 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Gast.. (excuseer, enige beleefdheid is hier wel gewenst, dank je wel... :/ )

Ik heb het net gedaan:

Eigen e-mail ingegeven en als 'geheime vraag' (is helemaal geen geheime vraag), is gewoon een stuk info uit je profiel...) mijn telefoon-nr gegeven.

Dan krijg ik deze mail:
Dear Fire69,

You told us that you have forgotten your PayPal password.

Click the link below to verify this email address and create a new password:
https://www.paypal.com/blablablabla

If you didn’t request this email, please contact us at 070 359 905.

Thank you.

Sincerely,
PayPal
Link geopend, toen moest ik mijn geboorteplaats ingeven EN mijn moeders maidenname (tadaaa, daar heb je je geheime vraag ;) )

TOEN pas kon ik een nieuw paswoord ingeven.

Dus tenzij jij je vriend zijn email kan checken, klopt er geen zak van wat je verteld.... gast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
klopt exact wat ik zeg hierbij de screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://www.isomis.nl/foto1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.isomis.nl/foto2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.isomis.nl/foto3.JPG

Daarna krijg ik alleen een email dat het wachtwoord is gewijzigd en ben gelijk ingelogd:

De beveiligingsvragen en -antwoorden bij de PayPal-rekening van matthijs
neijenhuijs zijn gewijzigd op 3 mrt 2009.

Neem onmiddellijk contact met ons op indien u deze wijziging niet heeft
geautoriseerd. Ons telefoonnummer vindt u op de volgende pagina:

Kortom, die tussen stap die jij hebt krijg ik niet en dit heb ik net getest bij mijn broertje en collega en hetzelfde verhaal. Kan gewoon in hun account komen, hoef alleen maar email en telefoonnummer te weten. Zie dat jij tevens geen nl account hebt.

p.s. sorry dat ik gast zei, maar het is tevens niet echt netjes om er vanuit te gaan dat ik hier onzin loop uit te kramen.

[ Voor 24% gewijzigd door isomis op 03-03-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dan klopt er inderdaad iets niet aan het systeem van Paypal! Nog een geluk dat je die mail erna krijgt, anders komt je't pas te weten als je rekening al leeggeplunderd is! :/

Vreemd dat ik wel eerst die mail krijg... :?

[edit]
Mja, heb misschen ook eerst wat heftig gereageerd. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Fire69 op 03-03-2009 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
Fire69 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:42:
Dan klopt er inderdaad iets niet aan het systeem van Paypal! Nog een geluk dat je die mail erna krijgt, anders komt je't pas te weten als je rekening al leeggeplunderd is! :/

Vreemd dat ik wel eerst die mail krijg... :?
collega van mij krijgt net wel een mail dat hij zijn wachtwoord heeft gewijzigd, indien het niet zo is dan moet hij dat gelijk melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Da's een heel vreemde manier van werken.
Tegen dat je je mail checked, en meld dat je niet zelf je paswoord aangepast hebt EN dat Paypal aktie onderneemt, is het al lang te laat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
Fire69 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:45:
Da's een heel vreemde manier van werken.
Tegen dat je je mail checked, en meld dat je niet zelf je paswoord aangepast hebt EN dat Paypal aktie onderneemt, is het al lang te laat...
je krijgt zelf een hint in screenshot 2. De laatste 2 nummers van de telefoonummer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lijkt dat Fire en isomis verschillende 'methodes' gebruiken. Zover ik mijne nu heb getest kom ik echt niet in mijn account zonder ook via email te werken. In mijn geval heb ik namelijk geen bankrekening gekoppeld aan mijn paypal.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb ook geen bankrekening gekoppeld, enkel een MasterCard.
Maar dat zou helemaal geen verschil mogen maken toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
SinergyX schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:47:
Lijkt dat Fire en isomis verschillende 'methodes' gebruiken. Zover ik mijne nu heb getest kom ik echt niet in mijn account zonder ook via email te werken. In mijn geval heb ik namelijk geen bankrekening gekoppeld aan mijn paypal.
vreemd, maar waarom lukt het bij sommige wel? via pm kan ik mijn gegevens sturen, dan kan je hetzelf zien dat het lukt met mijn account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb het net bij mezelf geprobeerd en ik moet wel wat extra info geven, maar nog niet echt veel. Met alleen een telefoonnummer en bankrekening ben ik er al. Verder niet geprobeerd of ik dan een mail krijg of dat ik er werkelijk in zit, maar wel paypal even een mailtje gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
Fire69 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:49:
Ik heb ook geen bankrekening gekoppeld, enkel een MasterCard.
Maar dat zou helemaal geen verschil mogen maken toch!
je nummer eindigt op 41, wil wedden dat ik er inkom :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Probeer maar, ik zie de mail hier wel toekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ah die link uit de TS is verlopen, daar kan ik niet meer testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
SinergyX schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:57:
Ah die link uit de TS is verlopen, daar kan ik niet meer testen :P
je gaat naar paypal.nl en je doet wachtwoord vergeten. Ben ik nou de enige die het kan? Doe het wel via paypal.nl en niet via paypal.com

[ Voor 8% gewijzigd door isomis op 03-03-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
Fire69 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:57:
Probeer maar, ik zie de mail hier wel toekomen ;)
kan je tel niet vinden op het inet

kijk zit gewoon in een account van een collega van mij (heb ze email en naam beetje geedit):
Afbeeldingslocatie: http://www.isomis.nl/Knipsel.JPG

[ Voor 28% gewijzigd door isomis op 03-03-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
isomis schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:59:
[...]

je gaat naar paypal.nl en je doet wachtwoord vergeten. Ben ik nou de enige die het kan? Doe het wel via paypal.nl en niet via paypal.com
Net geprobeerd via .nl, daar sturen ze me ook netjes een mailtje voor ik het paswoord kan veranderen :)
isomis schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:59:
[...]

kan je tel niet vinden op het inet
Jammer hè :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
Fire69 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:06:
[...]

Net geprobeerd via .nl, daar sturen ze me ook netjes een mailtje voor ik het paswoord kan veranderen :)

[...]

Jammer hè :P
dan zit er toch verschil in verschillende accounts. Misschien omdat er nog geen betalings manier is gekoppeld kan je er makkelijk in?

edit: heb een ander account en daar krijg ik ook eerst netjes een mailtje. Hieraan is wel een rekening gekoppeld. Kortom, verschilt per account

[ Voor 15% gewijzigd door isomis op 03-03-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-05 08:22
net geprobeerd op paypal.nl

ik krijg na het invullen van mijn telefoonnummer een email met daarin een:
"Klik op de onderstaande link om dit e-mailadres te verifiëren en een nieuw wachtwoord op te geven:
http://www.paypal.com/nl/blablabla"

Via die link kan ik alleen mijn wachtwoord opnieuw instellen..
Als ik aangeef dat ik geen toegang meer heb tot mijn email adres (vlak na het invullen van mijn telefoonnummer)
Dan moet ik geheime vraag beantwoorden of mijn rekeningnummer doorgeven om te verifiëren of ik de eigenaar ben of niet.
Dit is best wel slordig van Paypal. Als ze testbetalingen uitvoeren om te controleren dat jij echt de rekeninghouder bent, verwacht je dat ze de beveiliging beter op orde hebben..

edit:
ik word gebeld (automatisch gesprek) als ik zeg dat ik geen toegang meer heb tot mijn email, misschien omdat ik mijn telefoonnummer niet bevestig heb.
Daar moet ik ook een nieuw email adres invullen.

Ik heb overigens mijn giro rekening gekoppeld aan paypal

[ Voor 15% gewijzigd door Archiebald op 03-03-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Welke status hebben die accounts allemaal? Je hebt status 1 t/m 9 dacht ik, elke valt onder een andere 'groep'. wachtwoord vergeten krijg ik hier ook geheime vraag, email etc, kom er dus niet in zonder mijn email.

Ik zou zeggen, waag er eens een mailtje over naar paypal.nl, kijken hoe ze reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
SinergyX schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:31:
Welke status hebben die accounts allemaal? Je hebt status 1 t/m 9 dacht ik, elke valt onder een andere 'groep'. wachtwoord vergeten krijg ik hier ook geheime vraag, email etc, kom er dus niet in zonder mijn email.

Ik zou zeggen, waag er eens een mailtje over naar paypal.nl, kijken hoe ze reageren.
Ze hebben duidelijk 2 type accounts:

1. zonder betalinggegevens gekoppeld
2 met betalinggegevens gekoppeld

Echter het blijft een rare zaak dat je mensen zonder betalinggegevens minder serieus neemt qua beveiliging :?

[ Voor 18% gewijzigd door isomis op 03-03-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Snel antwoord:

Beste Stefan,

Bedankt dat u contact hebt opgenomen met PayPal betreffende uw probleem.

Buiten deze verificatiemethoden zijn er nog meerdere factoren waarop gelet
wordt als een klant inlogt. Vanuit veiligheidsredenen kan ik u deze niet
vrijgeven. Het enige waar u als PayPal-gebruiker op moet letten, is dat u
ervoor zorgt dat het wachtwoord niet toegankelijk is voor derden.

Mocht u verdere hulp nodig hebben, laat het dan alstublieft weten.

Met vriendelijke groet,
Jolanda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWM
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-03 20:02

KWM

Iemand heeft gereageerd op een advertentie van mij op marktplaats.nl
Ik heb net een mailtje gekregen:

"Thanks so much for the quick response,Firstly i want you to understand that i'm from Paris in France and I'm buying this item for my grandson who is on vacation with his mum who works for the France embassy in west africa as a birthday gift and paying you the exact price you want for it because its needed as a matter of urgency by my grandson who i'm buying it for and also I have searched on the internet myself to know the shipping cost and its around 50.00Euro through (TNT PRIORITY MAIL) ,so i'm offering you a sum of 450.00 Euro including shipping cost for this item and will be sending you the money in a very fast and secured way which I've been using for the past 2 years, which is either via bank transfer for auction payment or paypal.So if this is okay by you,get back to me with either your paypal account details such as :

Name :
Paypal account email address:
Address and phone number :

Or your bank account details such as :

Name :
Bank name :
Bank account number:
Bic code :
Iban:

Once i have either your paypal account details or bank account details payment will be made ASAP
Thanks and God bless."

Wat kan hier fout gaan? Als het geld op mijn paypal account staat, kan hij het dan alsnog teruglaten storten? Hoelang zou het op mijn paypal account moeten staan, zodat ik zeker weet dat het ook op mijn account BLIJFT staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het kan fout gaan dat ie de vragen kan beantwoorden en in je account kan komen zoals je eerder hebt gelezen in dit topic. Verder is dit gewoon een scam dus gewoon lekker negeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-05 16:01
De link uit de startpost werkt trouwens niet meer. Ik heb 't net met mijn eigen paypal account geprobeerd, ik krijg mailtje, of moet specifieke beveiligingsvragen invullen. Meisjesnaam moeder/geboorteplaats vader, CC nr, bankreknr...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWM
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-03 20:02

KWM

Cartman! schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 19:30:
Het kan fout gaan dat ie de vragen kan beantwoorden en in je account kan komen zoals je eerder hebt gelezen in dit topic. Verder is dit gewoon een scam dus gewoon lekker negeren :)
Dat begrijp ik, maar als ik ALLEEN mijn emailadres geef dan kan er niks fouts gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

KWM schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 19:22:
i'm from Paris in France....for my grandson who.....the France embassy in west africa.......
Zo, keywords.. scam/spam/nep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 07:24
Hmm, net ook even geprobeerd, heb een paypal account met credit card en status gecontroleerd. Ik kan zonder tussenkomst van een e-mail met de volgende gegevens:
- e-mail adres
- huisnummer waar ik woon
- credit card nummer
mijn wachtwoord aanpassen en ben dan direct ingelogd... Dit is echt slechte beveiliging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294614

Het is dus niet echt veilig...

Beetje nadeel want het is echt heerlijk om te gebruiken. Zeker als je geen creditcard hebt..

Waar ik me ook een beetje druk over maak is het feit dat je wanneer je iets wil kopen via inet alleen je email adres en wachtwoord moet opgeven. Als iemand je wachtwoord weet (wat in de gevallen van simpele gebruikers vaak hetzelfde wachtwoord is dat voor ALLES gebruikt wordt) dan kan diegene allerlei artikelen naar je huis laten bezorgen.. Niet echt fijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micha_no
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-05-2021
Er vreemd. Bij mij is het anders:
  1. www.paypal.nl
  2. wachtwoord vergeten
  3. mail adres invullen en 'security code' (random letters over tikken)
  4. 3 opties:
    • telefoon numer: twee laatste cijfers worden gegeven
    • adres: huisnummer moet je opgeven
    • mail: je krijgt een mail met daarin een link
  5. de eerste twee opties gaan naar een volgende stap:
    • keuze uit 2 geheime vragen beantwoorden. (huisdier, naam eerste school)
    • of creditcardnummer invullen
niet helemaal veilig, zeker niet als je bij het maken van je account de geheime vragen eerlijk hebt beantwoord (dan zijn ze altijd wel te herleiden/social engineren). Het is volgens mij veel veiliger om een "fout" antwoord te geven: i.p.v. eerste huisdier, de naam opgeven van je huidige of je 2e huisdier o.i.d.
Pagina: 1