Toon posts:

[OC]E6300 + Asus P5Q Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben momenteel bezig met mijn processor te overclocken. Na elke overclock test ik altijd met Orthos om te kijken of ik geen errors krijg.

Hardware :
Intel Core 2 Duo E6300
Asus P5Q Pro moederbord
4 x 1GB Kingston Hyper X 800Mhz

Mijn settings momenteel zijn :

FSB : 320Mhz
Cpu VCore: 1.3250 V
Multiplier : 7x
Ratio : 1:1
Geheugen : 4-4-4-12, 2.0V
Alle overige settings staan op auto

Temperatuur gemiddeld : 40 C°

Als ik met deze settings Orthos laat lopen, krijg ik na ongeveer een uurtje een error. Heb al een paar keer VCore omhoog gekrikt maar ik blijf steeds een error krijgen. Raar genoeg kan ik wel alles met mijn pc doen (Photoshop, zware games spelen) zonder vast te lopen (heeft er wss niets mee te maken, maar ik vermeld het toch maar).

Misschien moet ik de NB voltage wat omhoog krikken, maar hoe hoog? Momenteel staat dit op auto, dus ik weet niet met welk NB voltage ik moet beginnen.

Of zijn er nog andere mogelijkheden die ik kan uitproberen?

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-11-2025
In combinatie met een p35-ds3 deed ik deze processor op stock voltage zonder problemen 400 MHz.

Ik had wel mijn geheugen minder strak getimed... (55515)

dit heb ik trouwens ook gedraaid in een eerdere setup die ik had met een p35c-ds3r en een E6300 (andere). Ik heb thuis nog een P5KC waarvoor ik nog een voeding nodig heb, daarop zal ik het ook nog proberen...

[ Voor 42% gewijzigd door lredev op 03-03-2009 15:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren 10 x een test gedaan met Intel Burn test en deze geeft geen errors of wat dan ook. Dus ik mag er zeker van zijn dat mijn overclock geslaagd is?

Verwijderd

Als jij blij bent met je overclock is hij toch altijd geslaagd??

Er is gewoon een bepaalde instructie in Orthos die niet goed wordt verwerkt. Wat de kans is dat je dit gaat merken in je 'normale' computergebruik? Wie zal 't zeggen...

Een computer is 100% stabiel als hij alle stress programma's kan voltooien, een overclock is 100% geslaagd als jij er gelukkig mee bent.

Edit:

Ow ja, koop/download Everest en dan kun je zien op welk voltage je NB nu draait (indicatie, je Asus zal hem wel iets overvolten). Volgens mij heeft je moederbord in de bios ook een hardware monitor? Kun je het ook zien.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2009 09:24 ]

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 08:52:
Heb gisteren 10 x een test gedaan met Intel Burn test en deze geeft geen errors of wat dan ook. Dus ik mag er zeker van zijn dat mijn overclock geslaagd is?
En als je het geheugen losser zet, doet orthos dan nog steeds moeilijk?
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:23:
Als jij blij bent met je overclock is hij toch altijd geslaagd??
Ha, mee eens :D

@TS: Maar sta er wel bij stil dat het heel vervelend kan zijn als je een videootje laat renderen of je net dikke highscore aan het neerzetten bent, het erg vervelend is als je PC er mee uit schijt. Het zal niet snel gebeuren als met je werkstuk voor school in Word bezig bent, maar kan natuurlijk wel.

Is het ook niet zo dat IBT alleen de processor opstookt om maximale warmte afgifte te genereren en Orthos ook daadwerkelijk de stabiliteit van de berekeningen test? Gewoon maar even een aanname...

Verwijderd

Topicstarter
Heb de settings voor geheugen nagekeken op de website van Kingston. Daar vermelden ze deze te zetten op 4-4-4-12 en 2.0V. Eventueel deze plaatsen op 5-5-5-15 ? Met welk voltage dan? ook 2.0V?

Had gisteren 2 uur Dawn Of War 2 gespeeld op hoogste settings zonder problemen dus ik veronderstel dat die error in Orthos te negeren valt?
Pagina: 1