Verwijderd

Topicstarter
Hai!

Ik ben een zojuist aangekocht huis compleet aan het renoveren. In elke kamer heb ik een netwerkaansluiting en een coaxaansluiting in de voorzetwanden ingebouwd, waarvan de kabels samenkomen in de meterkast. Aangezien er nog geen coaxaansluiting aanwezig was in dit huis heb ik gevraagd aan Ziggo om dit aan te leggen. Nu krijg ik een offerte van zo'n 1400 euro voorgelegd. Zo'n hoog bedrag had ik niet voorzien en ik ben dus nu ook op zoek naar alternatieven. Digitenne is natuurlijk een optie maar dan moet ik bij elke tv een decoder neerzetten. Nu heb ik een hekel aan extra kastjes bij de tv en al helemaal aan meerdere afstandbedieningen Heeft iemand een idee hoe ik een tv-signaal door het huis kan zenden via de coax- of netwerkaansluitingen, zonder gebuik te maken van coax van Ziggo?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Digitenne is -een goedkopere- oplossing, maar is zonder extra kastjes lastig te implementeren.
In geval van een centrale ontvanger zit je namelijk met het probleem dat iedereen naar dezelfde zender moet kijken...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:08:
Hai!

Ik ben een zojuist aangekocht huis compleet aan het renoveren. In elke kamer heb ik een netwerkaansluiting en een coaxaansluiting in de voorzetwanden ingebouwd, waarvan de kabels samenkomen in de meterkast. Aangezien er nog geen coaxaansluiting aanwezig was in dit huis heb ik gevraagd aan Ziggo om dit aan te leggen. Nu krijg ik een offerte van zo'n 1400 euro voorgelegd. Zo'n hoog bedrag had ik niet voorzien en ik ben dus nu ook op zoek naar alternatieven. Digitenne is natuurlijk een optie maar dan moet ik bij elke tv een decoder neerzetten. Nu heb ik een hekel aan extra kastjes bij de tv en al helemaal aan meerdere afstandbedieningen Heeft iemand een idee hoe ik een tv-signaal door het huis kan zenden via de coax- of netwerkaansluitingen, zonder gebuik te maken van coax van Ziggo?
Vrijwel onmogelijk. Digitenne kan wel via coax werken, alleen je zapt via het kastje. Dus dat betekent, zoals hierboven al aangegeven, dat iedereen naar hetzelfde kanaal moet kijken. Bovendien is Digitenne erbarmelijk slecht op (grotere) lcd schermen, in vergelijking met kabel/satelliet.

Misschien naar satelliet of IPTV kijken?

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-02 18:25

PoweRoy

funky!

is het trouwens niet verplicht dat elk huis een coax aansluiting heeft of is dit alleen bij de telefoon?
(hiermee doel ik op de gratis kosten omdat het verplicht is)

[ Voor 22% gewijzigd door PoweRoy op 03-03-2009 15:57 ]

[This space is for rent]

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02-2025
Het is sowiezo uitstel van executie want binnen 2-3 jaar gaat het analoge signaal op de kabel ook gewoon op zwart.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 12:47
gravitone schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 18:12:
Het is sowiezo uitstel van executie want binnen 2-3 jaar gaat het analoge signaal op de kabel ook gewoon op zwart.
En een onderbouwing?

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:20
Nou, da's vrij simpel. Op een VHF of UHF kanaal kunnen zo ongeveer 6 digitale zenders, waar er analoog maar 1 op kan. De kabel zit nu redelijk vol, en de 34 kanalen die nu voor analoog gebruikt worden leveren een hoop nieuwe bandbreedte op die weer voor meer (HD) kanalen en/of een betere kwaliteit (bitrate per kanaal verhogen) gebruikt kunnen worden.

V.w.b. het probleem van de TS, tenzij alle televisies een ingebouwde DVB-T decoder hebben en een mogelijkheid tot het plaatsen van een Conax CAM hebben zal je toch echt aan de losse kastjes moeten.

Ik heb laatst voor een goede vriend van mij (zelfde situatie alleen dan volledig nieuwbouw) ook een dergelijk systeem ontwikkeld. Dit heeft geleid tot een combinatie van digitenne (NL zenders) en satelliet (UK+Duitse zenders). Naar elke televisie loopt 1 coax kabel, en er wordt gebruik gemaakt van 1 afstandsbediening om te zappen/volume te regelen. De ontvangers die ik hiervoor heb gebruikt zijn van het type M-Vision ST5, dit is een ontvanger die zowel digitenne als satelliet kan ontvangen, en welke ook via een intern netwerk kan cardsharen. Dit heeft als voordeel dat je maar 1 abonnement nodig hebt voor digitenne.

Voor satelliet televisie alleen is er ook een dergelijke oplossing, maar ik raad dat je momenteel af als je per sé maar 1 abonnement wil betalen. Reden hiervoor is de overstap naar een nieuw coderingssysteem, waardoor cardsharing een stuk moeilijker wordt gemaakt.

Het is mogelijk om Digitenne en Satelliet te combineren over 1 coax kabel, wanneer gewenst wil ik hier best wat tekeningetjes voor maken en hier neerzetten :)

Verwijderd

Ik zou eens aan bureau van rechtshullp vragen of ze jou deze kosten we voor mogen schotelen, meestal moet de gemeente dit regelen, dacht ik.
Maar zelf ben ik van de kabel af gestapt en heb nu wel digitenne, bevalt me goed!! alleen als er een scooter voorbij rijdt kan ie wel eens haperen, 2 seconden of zo. maar om dat op te lossen kan je (ik) een buiten antenne aanvragen, geen probleem!! ook hebben wij digitenne op een HD ready flatscreen aangesloten en het beeld is goed, maar dat kan je ook zelf instellen. Ik ben er tevreden over!! scheelt je wel een hoop onkosten om even de tijd te overbruggen tot je iets passends hebt gevonden. ken je mischien iemand met Itv?? die krijgt gratis 3 digitenne abonnementen erbij en kan je van hun 2 smartcarts lenen, zo hebben wij het ook gedaan, we hebben nu gratis tv, ik heb wel op goed geluk de decoders van marktplaats afgehaald, maar als er iets het niet deed stuurde KPN een nieuwe op, antenne en 1 decoder heb ik dus van KPN nieuw en de kapotte terug gestuurd. geen probleem!!

groetjes flosh

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de feedback!

@flosh; PoweRow: Het huis wat wij hebben gekocht stond op een perceel met twee huizen, wat vlak voor onze aankoop is gesplitsts in twee percelen met elk één huis. Hierdoor hebben wij niet alle voorziening (bv. geen gas, water, coax, maar wel electra). Ik had er zelf niet eens aan gedacht om eens na te gaan of deze ksoten wel voor mijn rekening zijn of niet. Ik verwacht dat het gewoon voor mijn rekening is, maar ik ga toch eens even rondneuzen :)

@bram1984: Ik neem aan dat ik voor satelliet en IPTV ook decoders naast de tv's moet gaan neerzetten? Of zijn er ook al tv's waar dit wordt ingebouwd? Voor mij is de mooiste oplossing IPTV op termijn, vandaar de netwerkaansluitingen.

@tha_bulldog: Klinkt zeer interessant. Erg mooi oplossing die je daar hebt neergezet met slechts een enkele afstandsbediening per tv. Nadeel blijft natuurlijk de kastje, maar ik heb inmiddels door dat ik daar op korte termijn niet vanaf kom, zonder Ziggo-aansluiting. De reden dat ik Digitenne wilde verspreiden door het huis was niet om geen 2 abonnementen te betalen, maar om geen extra kastje bij elke tv neer te zetten.

Als ik het goed begrijp is er op de kortere termijn geen oplossing om zonder Ziggo analoog geen extra kastje per tv te installeren? Het zou toch mooi zijn als er onder producenten van tv's en externe apparatuur een common interface werd gedefineerd, zodat een decoder, apple-tv, media center extender, etc. er makkelijk ingeklikt kan worden. Tot die tijd word het denk ik een digitenne kastje per tv.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:47:
Bedankt voor de feedback!

@flosh; PoweRow: Het huis wat wij hebben gekocht stond op een perceel met twee huizen, wat vlak voor onze aankoop is gesplitsts in twee percelen met elk één huis. Hierdoor hebben wij niet alle voorziening (bv. geen gas, water, coax, maar wel electra). Ik had er zelf niet eens aan gedacht om eens na te gaan of deze ksoten wel voor mijn rekening zijn of niet. Ik verwacht dat het gewoon voor mijn rekening is, maar ik ga toch eens even rondneuzen :)

@bram1984: Ik neem aan dat ik voor satelliet en IPTV ook decoders naast de tv's moet gaan neerzetten? Of zijn er ook al tv's waar dit wordt ingebouwd? Voor mij is de mooiste oplossing IPTV op termijn, vandaar de netwerkaansluitingen.

@tha_bulldog: Klinkt zeer interessant. Erg mooi oplossing die je daar hebt neergezet met slechts een enkele afstandsbediening per tv. Nadeel blijft natuurlijk de kastje, maar ik heb inmiddels door dat ik daar op korte termijn niet vanaf kom, zonder Ziggo-aansluiting. De reden dat ik Digitenne wilde verspreiden door het huis was niet om geen 2 abonnementen te betalen, maar om geen extra kastje bij elke tv neer te zetten.

Als ik het goed begrijp is er op de kortere termijn geen oplossing om zonder Ziggo analoog geen extra kastje per tv te installeren? Het zou toch mooi zijn als er onder producenten van tv's en externe apparatuur een common interface werd gedefineerd, zodat een decoder, apple-tv, media center extender, etc. er makkelijk ingeklikt kan worden. Tot die tijd word het denk ik een digitenne kastje per tv.
Is het misschien niet mogelijk om met je buurman (de andere helft van je huis) de kabel aansluiting te delen?
Pagina: 1