Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
dit word geen topic van: '' welke koeler moet ik nemen '' :)

ik maak gebruik van een Q9650, de stockcooler is gewoon echt crappy spul, ik heb een freezer pro 7 aangeschaft maar dit leidt ook niet tot een succes.

Omdat ik geen thermalright ultra 120 kan aanschaffen omdat mijn kast daarvoor te klein is ( NZXT Apollo )
ben ik gaan zoeken naar een alternatief.

ik heb al contact opgenomen met alternate en zij bieden mij een Asus Axe Square Amazing.
Ik kan heel weinig tot geen testresultaten vinden wbt deze gele grote koeler :)

heeft iemand ervaring met deze cooler? hij is namelijk wel 75 euro..maar ik moet natuurlijk wel weten of hij het geld waard is..

over het algemeen zijn quad cores warmer dan duo cores, en met een stockcooler haal ik helemaal geen goede resultaten,

ik wil hem idle rond de 32 graden kunnen draaien en stressed onder de 60 graden.

is dit haalbaar? zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Xigmatek haalt dat wel op een beetje luchtkoeling en is ook erg stil. Ik heb een s1283 op een E8400@4.55Ghz op lucht en een Q9550 die door een s1284 gekoeld wordt.
Beide onder de 60 graden stressed en stil.
Om deze resultaten te behalen heb ik een 2e 120 mm fan op 800rpm ertegenaan geplakt.

Ze zijn ook goed geprijst, reviews alom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
ok ok..jammer dat ze die niet bij alternate verkopen..ik wil namelijk een cooler aanschaffen die alternate verkoopt, zodat ze hem gelijk kunnen inbouwen voor me, ik kan dit namelijk niet zelf, geen ervaring mee..

wat denken jullie van de Scythe Mugen? of de Thermaltake Blue Orb II ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vindt het vreemd dat de freezer pro niet werkt.
heb je wel koelpasta gebruikt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
de freezer pro is een beetje magertjes voor een Q9650 Quad.. idle was hij al gauw 45 graden!
koelpasta was idd nauwkeurig aangebracht, en ja het blijft een pushpin cooler die slechter presteren dan een cooler met backplate..vandaar dat ik wil overstappen naar een cooler met backplate..
Alternate adviseert mij de Asus Axe Square Amazing. Dit vind ik een ''onbekende'' cooler.
Thermalright/take en Scythe zijn naar mijn weten de bekende en wat betere coolers..( correct me if im wrong )

Ik wil mijn Q9650 idle 30 graden draaien, en stressed onder de 60 graden..

hoe ga ik dit fixen met welke cooler??? prijs maakt niet uit..

[ Voor 12% gewijzigd door SoundLab op 03-03-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel een topic van welke koeler moet ik kopen.
Dit is jouw NZXT Apollo: 218X438X536 mm
Dit is mijn CM 690 : W)213 X (H)482 x (D)524.5 mm
In mijne zit een Mugen 2, op mijn Q9550. In jouwe past deze dus ook en zowel qua pure performance als prijs/prestatie is het een topper.
Ik neem trouwens aan dat je wilt overclocken?
Anders is het niet nodig ( tenzij je hem stiller wilt koelen )

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2009 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
mwah overclocken is niet echt de intensie, ik gebruik over het algemeen zware applicaties voor audio&video design, ik vind het gewoon prettig werken als ik als ik er bewust van ben dat mijn pc in stress mode onder de 60 graden zit..hoe koeler het daar binnen is, hoelanger de pc mee kan.. toch?

en af en toe speel ik wel eens farcry2 of crysis warhead, als ik me pc dan onder de 60 graden kan houden ben ik tevrede :)

wat zijn jou prestaties in idle en stress mode met een mugen 2 ?

[ Voor 7% gewijzigd door SoundLab op 03-03-2009 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou als je in het mugen 2 topic kijkt dan zie je dat ik een maffe heb. Ik zit ( op 3,7 Ghz ) idle op 35 31 43 39
load op 65 60 65 60. Ik weet niet of dit ligt aan mijn CPU ( heatspreader die niet goed erop zit ) of aan een defecte heatpipe, dat moet ik nog uitzoeken. De koeler is volgens reviews vergelijkbaar met de Thermalright Ultra Extreme. Beter dan dat wordt het niet echt ( voor een normaal bedrag ).
He maar als je niet overclockt dan heb je echt geen high end koeler nodig hoor. Dat standaard intel ding is goed genoeg. Ze geven echt geen standaard koeler die hem zo heet laat worden dat je degradatie krijgt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
daar heb je opzich wel gelijk in.
Ik heb alleen gelezen dat mijn Q9650 max 71 graden mag worden. Als hij idle al 45 graden is, dan wil ik niet weten hoeveel hij is in stress mode!! en dat nog wel met een Freezer pro 7!

ik heb al een lijstje gemaakt met coolers die mij aanspreken:

- Zalman 9700 NT
- Thermaltake MaxOrb
- Cooler master V8
- Cooler master Hyper 212
- Asus Axe Square Amazing
- Scythe Mugen 2

ik heb over het algemeen hele goede testresultaten/reviews gelezen, daarom vind ik het moeilijk om een keuze te maken.
Ik weet dat ik het hier niet mag vragen welke aan te raden is daarom breng ik morgen mijn pc naar alternate om de keuze te maken en zij zorgen ervoor dat alles ingebouwd word ( CPU Cooler & extra case fans )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Houd er wel rekening mee dat ze je bij Alternate natuurlijk zo veel en duur mogelijk spul willen verpatsen :p Wil je Stilte? Ga dan voor een Mugen. De V8 geeft waarschijnlijk de beste performance. Die Asus "amazing" is geloof ik een special edition. Extra duur omdat hij in een beperkte oplage gemaakt is, maar hij koelt niet zo goed als de Mugen of V8 volgens mij. De Zalman ziet er cool uit maar is redelijk verouderd en heeft een luidruchtige fan.

[ Voor 10% gewijzigd door jdm8 op 03-03-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
zijn mijn eisen wel haalbaar? idle >30graden en stressed >60 graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupS
  • Laatst online: 14:56
ik denk dat je pijltjes verkeerd zijn ;) tenzij je warmer dan 30 idle en warmer dan 60 load wil. Maar jouw eisen zijn haalbaar, tenminste, ik weet niet tot hoe ver je wil gaan overklokken, maar die load-temperatuur is met de mugen 2 zeker te halen, en met de V8 ook wel denk ik. Met de andere koelers heb ik geen ervaring dus weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik interpreteer >30 als tot 30, en 30> als vanaf 30.. ieder z'n ging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aem kei
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 12:05
Zelf heb ik een Q9650.
Stock coolers zijn inderdaad crap en maken een hells lawaai!

ikzelf wou eerst een Scyte 2. Maar wegens plaatsgebrek in mijn case (standaard Antec case) kon ik deze niet nemen.
Zeer teleurgesteld en eigenlijk met een groot stuk onzekerheid heb ik uiteindelijk gekozen voor de Zalman CNPS9500A.

Dit omdat het dringend was en dat mijn vrouw aan het zagen was over de herrie van haar renderbak.
(de 4870x2 zit daar natuurlijk ook voor iets tussen :) )

Heb voor de zekerheid antec silver compound aangeschaft.

Installatie was zo gemakkelijk dat zelfs elke retard dit kan.
Goede handleiding (wat ook uniek is).

Na reiniging van de standaard koelprut van de boxed koeler een erwt silver aan gesmeerd. Koeler derop en klaar.

Ben zeer te spreken van de prestaties!

57° stressed
36° idle

(heb wel 2x 120mm fans zitten)
Alles draait op MINIMUM rpms!!! (Dit voor het lawaai)
Dus je kan zelfs betere prestaties verwachten als je tegen een beetje lawaai kan. Maar dit lawaai ligt nog altijd ver onder die van de stock cooler.

Prachtige cooler!
Een verrassing eigenlijk...

Dit is de volgende stap:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwaresecrets.com/imageview.php?image=14861

Dan mag het vrouwtje wel content zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Arctic-Cooling Freezer Xtreme...
Deze houd mijn op 3.8 Ghz geklokte Q9550 lekker fris!
Pagina: 1