Probleempje met 2 gekoppelde routers

Pagina: 1
Acties:

• sentinall
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-08-2023
Medetweakers,

Ik zit met het volgende probleem.

In mijn meterkast heb ik een ADSL modem / router van Tele2, deze heeft als intern IP adres 192.168.1.1

Omdat deze een te zwak signaal geeft heb ik deze gekoppeld aan een router (linksys wrt600n) met ip adres 192.168.1.2

Wanneer ik met mijn pc's aanlog op het netwerk begrijpt windows XP dat 192.168.1.1 mijn DHCP server is.
Windows Vista begrijpt dit niet en selecteert 192.168.1.2 als mijn standaard gateway, waardoor ik dus geen internet krijg.
Windows vista snapt dit pas als ik handmatig het IP adres, DHCP server en DNS servers opgeef, maar dat wil ik niet, omdat ik dan op het werk altijd weer handmatig alles moet uizetten.

Heeft iemand van jullie enig idee hoe ik Vista of mijn router zo krijg ingesteld dat dit allemaal automatisch gebeurd?

Ik hoor graag een reactie.

Vast bedankt!

mvg,
Ruud

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:58
DHCP server in de tweede router uitzetten, en deze router met een LAN poort aan de eerste router koppelen (dus NIET met de WAN poort)

Als ik het me goed herinner is dit wel eens vaker besproken hier.... :)

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Inderdaad, gewoon de tweede router met een van zijn LAN-poorten verbinden met een van de LAN-poorten van de eerste router. Tevens op de tweede router de DHCP-uitzetten.
hesselbeertje schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:25:
Als ik het me goed herinner is dit wel eens vaker besproken hier.... :)
Gemiddeld vijf keer per week.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-03 11:54

bonzz.netninja

Niente baffi

misschien ten overvloede, maar feitelijk maak je dan van de 2e router een switch...tenminste..als ik het goed begrijp?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Ja, klopt.

• sentinall
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-08-2023
kijk, hier kan ik iets mee!

ga ik gelijk proberen als ik thuis ben. thanks!

Verwijderd

Ik heb een vergelijkbaar probleem; ik heb een sitecom DC202 als modem/router waar 2 pc's beneden via kabel verbonden zijn aan het internet. Het IPadres hiervan is 10.0.0.1 en fungeert ook als DNS en DHCP. Ik heb aan de sitecom een ASUS WL500W (10.0.0.2) verbonden van LAN naar LANpoort. Op de asus heb ik ingesteld dat hij NIET als DHCP fungeert. Op 1 pc boven (windows 7 beta) heb ik nu prima draadloos internet maar een laptop met windows vista krijgt steeds slechts lokaal toegang en vind als DHCP 10.0.0.2.
Hoe los ik dit op??

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:35

allure

Titaan fase 2/3

je moet van de ASUS de DHCP uitschakelen.

Verwijderd

De DHCP van de asus is al disabled, stond in mijn vorige post.

Inmiddels heeft de asus 'bedacht' dat het leuk is om 192.168.x.x adressen te verlenen terwijl de modem/router werkt met 10.0.0.x Resetten helpt niet, stroom eraf helpt niet, ik heb alles inmiddels 3x opnieuw ingesteld en nog werkt het internet niet. Nu hebben we alles losgekoppeld, een nieuw adsl modem/router gekocht en gaan we weer met een schone lei beginnen (maar dus tijdelijk thuis geen internet).
Pagina: 1