Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Printer wilt niet printen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel het al zegt.

Ik heb dus een HP PSC 1110 all-in-one
Ik heb de inktpatronen laten bijvullen, en sinds dan zijn de problemen begonnen.
De printer geeft altijd de melding dat de inktpatronen "leeg" zijn, terwijl ze net hervult zijn.

Ik heb ondertussen al een ander kleurenpatroon gekocht, en zwart patroon, maar dat blijkt ook niet te helpen.

Wat heb ik al gedaan:
- Met plakband de contacten afgeplakt zoals te vinden op het internet, zonder effect.
- Patronen al enkele malen verstoken

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem, bedankt

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:44
De printer geeft altijd de melding dat de inktpatronen "leeg" zijn, terwijl ze net hervult zijn.
Maak je gebruik van originele cartridges? Vaak zitten er chips in de cartridges die hervullen tegen moeten gaan.
Ik heb ondertussen al een ander kleurenpatroon gekocht, en zwart patroon, maar dat blijkt ook niet te helpen.
Indien dit originele cartridges zijn, contact opnemen met de helpdesk van HP. De printer ook al eens volledig van de stroom af gehad?

Specs

Verwijderd

Topicstarter
asfaloth_arwen schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 10:59:
[...]

Maak je gebruik van originele cartridges? Vaak zitten er chips in de cartridges die hervullen tegen moeten gaan.

[...]

Indien dit originele cartridges zijn, contact opnemen met de helpdesk van HP. De printer ook al eens volledig van de stroom af gehad?
Ik gebruik de originele cartridges jup.
Volledige van de stroom afgehaald, gewoon eens kabel eruit en erin gestoken terug.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 09:00

Sebazzz

3dp

Ik heb wel eens een Apollo gehad, dit was een soort b-merk van HP, en deze printer is kapot gegaan door het hervullen van een cartridge. Misschien dat het in dit geval ook zo is.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Ben niet zo thuis in dit type, tijdje bij HP gewerkt op afdeling Laserprinters maar ze zijn toch allemaal hetzelfde :)

Er worden ooit slechte batches uitgebracht, dan heb je gewoon pech en moet je andere cartridges halen.
Zit er op dit type een uitschakel functie van detecteren van cartridges? Indien ja, dit ff aanzetten en zien of je wel kan printen. Dan zijn het waarschijnlijk de sensoren.
Als je kan opgeven dat ie niet moet controleren welke cartridges erin zitten, kan je eventueel kleuren eruit halen en enkel zwart proberen te plaatsen en zo het rijtje afwerken, op die manier kan je eventueel een faulty cartridge herkennen.
Heb je al eens gezocht voor laatste nieuwe drivers, firmware, eventueel een cold reset waardoor hij naar factory settings teruggaat?
Deze dingen lijken allemaal niet relevant maar je kan er van verschieten wat dit allemaal oplost.
Heb je misschien 'gesmost' tijdens het verwijderen/plaatsen van de cartridges dat er ergens inkt is uitgelopen bv, gewoon ff alle losse onderdelen verwijderen en zien of je iets vindt, eventueel schoonmaken.

Zijn nog een hoop dingen die je kan doen maar deze zijn voorlopig genoeg :)

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Contacten schoon maken van zowel de cartrigde en de printer werkt ook niet? (het tegenovergestelde van afplakken eigenlijk)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• asfaloth_arwen
Ik heb de inktpatronen laten bijvullen, en sinds dan zijn de problemen begonnen.
Je printer is wel helemaal zuiver van binnen, geen inkt wat over contacten gemorst is of iets dergelijks?

Als het niet werkt met originele, niet hervulde, cartridges zou ik toch even kijken of je nog garantie hebt of iig contact opnemen met de HP helpdesk.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
ocf81 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 11:05:
Contacten schoon maken van zowel de cartrigde en de printer werkt ook niet? (het tegenovergestelde van afplakken eigenlijk)
Met wat maak ik da schoon?

• asfaloth_arwen
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 11:19:
[...]

Met wat maak ik da schoon?
Wattenstaafje + alcohol of contactreiniger :)

[ Voor 4% gewijzigd door asfaloth_arwen op 03-03-2009 11:20 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
asfaloth_arwen schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 11:19:
[...]

Wattenstaafje + alcohol of contactreiniger :)
Hm.. net gedaan, geen effect

• Graviton12
Als je je oude cartridges toevallig nog hebt, kan je eventueel die eens terugzetten 1 per 1 in combinatie met je nieuwe, of ben je er zeker van dat ze allemaal volledig leeg zijn?
Meestal kan je ze nog tijdje verdergebruiken door er eens mee te schudden, uitleggen waarom dit zo is gaat te ver maar meestal werkt het dan nog X aantal paginas dus daarmee zou je kunnen testen.

Verwijderd

Topicstarter
Graviton12 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 11:53:
Als je je oude cartridges toevallig nog hebt, kan je eventueel die eens terugzetten 1 per 1 in combinatie met je nieuwe, of ben je er zeker van dat ze allemaal volledig leeg zijn?
Meestal kan je ze nog tijdje verdergebruiken door er eens mee te schudden, uitleggen waarom dit zo is gaat te ver maar meestal werkt het dan nog X aantal paginas dus daarmee zou je kunnen testen.
Ik dus 2x kleur patroon
en 2x zwart patroon

schudden heb ik ook al geprobeerd :P
Nog verdere suggesties?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
HP bellen :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 09:00

Sebazzz

3dp

Of de HP helpdesk. Ik heb zeer goede ervaringen met de persoonlijke HP helpdesk chat.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Sebazzz schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:05:
[...]

Of de HP helpdesk. Ik heb zeer goede ervaringen met de persoonlijke HP helpdesk chat.
Eens gekeken, alles geprobeerd, ook reset enzo.
Hielp niks.

• Graviton12
Als je geluk hebt krijg je een competent iemand aan de lijn, heb je pech dan krijg je iemand die er de ballen vanaf kent, het verloop intern is to say the least groot wat ervoor zorgt dat je geregeld iemand aan de lijn krijgt die er net een paar dagen of weken werkt :)

Heb je de firmware al eens ge-update? Als je de helpdesk belt gaan ze dat toch allemaal vragen van uit te voeren dus kan je beter van te voren doen, dan kost het je geen arm en een been :)

Er zijn ook altijd bepaalde series waarvan de formatter spontaan de geest geeft of na het vervangen van onderdelen.

Ouch, ik zie net dat het een all in one is ... good luck 8)7 O-) :+

[ Voor 5% gewijzigd door Graviton12 op 04-03-2009 10:28 ]

Pagina: 1