PC hardware importeren uit USA

Pagina: 1
Acties:
  • 4.715 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-06 19:28
Beste luitjes,

Ik ben van plan om een nieuw computertje te kopen maar de absurde Nederlandse prijzen maken menig Nederlander behoorlijk droevig :'(. Nou schelen de prijzen met andere Europese landen vrij weinig maar ik denk dat wij nogsteeds in de top staan van het duurste EU hardware land.

Nu is het natuurlijk landelijk bekend dat Amerika een koopje is voor ons EU mensen, en vandaar dat ik ook overweeg om in Amerika mijn PC samen te stellen, dit scheelt mij al zo'n 200 euro op alleen me Moederboard, CPU en Geheugen. En daarnaast nog eens 120 euro op mijn Videokaart. 8)7 Te bizar voor woorden eigenlijk.

Nu heb ik ergens vernomen dat er geen invoerrechten betaald hoeven worden op computer hardware en dat er hooguit de belasting nog bovenop komt. Kan iemand dit voor mij bevestigen? Daarnaast wil ik weten of 1 van jullie ervaring heeft met het kopen in Amerika, zijn er dingen die ik moet weten om een goede overweging te maken? Bijvoorbeeld beperkte garanties, hoge verzendkosten, defecte producten of winkels die niet betrouwbaar zijn?

*knip* belastingontduiking wordt hier niet besproken. En heeft 1 van jullie misschien wel een winkel die je mij aan wilt raden, vooral dit laatste wil ik heel graag weten omdat ik geen succes hebt met het vinden van Amerikaanse winkels die mijn PC ook naar Nederland wil verschepen.

Alvast heel erg bedankt! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 03-03-2009 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-06 18:10
Je bent niet de eerste met het idee. Er zitten de nodige regels aan, zie Importeren uit Amerika & Internetaankopen buiten EU worden goedkoper! bijvoorbeeld :)

Verder even opletten met stroomaansluiting (voeding misschien wel in NL halen?) en garantie. Mocht je bijvoorbeeld een DOA hebben, wat gaat dat kosten aan tijd/geld?

[ Voor 29% gewijzigd door asfaloth_arwen op 03-03-2009 09:26 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik geloof niet dat je echt zoveel voordeel gaat halen uit het importeren van dat soort goederen. Volgens mij moet je wel invoerrechten betalen en moet je rekening houden met sales tax die niet meegenomen zijn in de prijzen die je online ziet. Per staat is dit een ander perecentage.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-06 17:49

-d-

Verzendkosten zullen zo rond de 100 Euro zijn, plus over de hele som inclusief verzendkosten 19% BTW, plus inklaringskosten van de verzender - het heeft naar mijn mening dus totaal geen zin om dit te overwegen voor je nieuwe PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Sowieso, aan je post history te zien wil je de pricewatch: EVGA X58 SLI kopen, deze kost in NL zo'n 280 euro. Jij zegt online 200 euro te kunnen besparen op moederbord, CPU en geheugen? Ik kom alleen voor je moederbord al prijzen tussen de 250 en 400 dollar tegen...

[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 03-03-2009 09:30 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gunner schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 09:26:
Ik geloof niet dat je echt zoveel voordeel gaat halen uit het importeren van dat soort goederen. Volgens mij moet je wel invoerrechten betalen en moet je rekening houden met sales tax die niet meegenomen zijn in de prijzen die je online ziet. Per staat is dit een ander perecentage.
Vaak is het zo dat de salestax niet eens betaald hoeft te worden wanneer de shipment naar het buitenland gaat. Je kan zelfs voor goederen gekocht in de US op vakantie (een fotocamera bijvoorbeeld) de tax terugvragen op een of andere manier (dont ask me how :)). Je betaald bij de douane dan alleen de invoerrechten en eventueel de bij ons geldende BTW.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-06 19:28
CodeCaster schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 09:29:
Sowieso, aan je post history te zien wil je de pricewatch: EVGA X58 SLI kopen, deze kost in NL zo'n 280 euro. Jij zegt online 200 euro te kunnen besparen op moederbord, CPU en geheugen? Ik kom alleen voor je moederbord al prijzen tussen de 250 en 400 dollar tegen...
Dat heb jij heel goed gezien, daarbij wil ik een Core i7 920 en een setje Corsair Dominator DDR1600 kopen, ik heb als uitgangspunt http://www.zipzoomfly.com/ gehouden voor prijs indicaties. Vergelijk deze producten maar eens met de Nederlandse prijzen en je zult zien dat je dan toch akelig dicht bij 200 euro verschil, zonder belasting en verzendkosten meegerekend, terecht komt.

Verder is 100 euro verzendkosten erg hoog en zou dit verschil zelfs al zou er geen belasting en invoerrechten bij gerekend worden al veel minder voordeel opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:38

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik heb de titel maar even aangepast, zodat de volgende die met een dergelijke vraag zit het antwoord gewoon via de search kan vinden :)

Verder is het hier natuurlijk niet de bedoeling om te gaan bespreken hoe je de belasting kan ontduiken. Dus die vraag heb ik maar even geschrapt uit je startpost.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 668692

*knip* dat doe je maar elders.

[ Voor 82% gewijzigd door gambieter op 02-12-2015 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:58
*knip* plaats gewoon een TR ipv de troll te voeren.

[ Voor 163% gewijzigd door gambieter op 02-12-2015 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 668692

knip*

[ Voor 88% gewijzigd door gambieter op 02-12-2015 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Goed, een oud topic kicken na 6 jaar om een beetje te trollen en wat te schreeuwen is dus niet de bedoeling. Dan maar een slotje om verdere forumvervuiling te voorkomen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.