Toon posts:

Abit BX6 afgefikt!

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Aaargh... de Abit BX6 plank van mijn ma is bij het linksonder bevestigings schroefje en het 1e ISA slot helemaal afgefikt. Ja, dood dus. Ik heb het een en ander met die PC geklooid, en nu wil ik weten of ik misschien iets fout heb gedaan, of dat ik me niet bewust was van een bestaande imcompatibiliteit, die dit soort FX veroorzaakt.
Gatver wat meurt fikkend mobo zeg. BAH!

Setup:
Abit BX6 met Pentium 2 350 (niet overclocked)
Creative AWE-32 ISA soundcard
NE2k ISA NIC van Kingston (sinds kort)
Diamond Viper 330 AGP
Quantum Fireball HD

Verwijderd

over aandacht trekken gesproken

zielig hoor....

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Klinkt als kortsluiting, misschien is je plank tegen je kast gekomen of een schroefje of iets dergelijks op een l*llig plekje gevallen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
interceptor2000:
ik ben me van geen kwaad bewust. :o Maar het zal wel een typisch geval zijn van "Waar je mee in aanraking komt wordt je mee besmet." ;)

Maar goed, weer ff ontopic. Ik heb dus als laatste een Kingston netwerk kaart ge-installeerd, maar die heeft zeker twee weken goed gedraait voor dit akkefietje. Schroefjes heb ik uiteraard op gecontrolleerd, maar niet gevonden. Moederbord ben ik verder niet aan geweest, dit is door een erkend bedrijf geinstalleerd, en heeft een ruim een jaar zonder problemen gedraaid.

Verwijderd

Zaten die isa kaartjes wel recht in hun slot?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niets uitsluiten, maar het lijkt me heeel sterk als een mobo gedeeltelijk verkoolt (!! ja echt!) door een foutief geplaatste ISA kaart. Sowieso, die zaten wel goed.
Installatie technisch denk ik dat ik alles wel goed heb gedaan, ik zoek eigenlijk vooral in de richting van een combinatie waarvan bekend is dat die dit soort barbeque effecten kan veroorzaken.
Het moederbord is inmiddels vervangen overigens, een mooie AOpen prijkt nu in m'n moeder d'r systeem kast.

• Wimpy006
  • Laatst online: 00:46
Bliksem? Stopcontact wel geaard? of een vorm van kortsluiting.. kapotte voeding die 220 doorstuurt.. 220 op kast....
Wat wil je horen.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Zaten er wel afstandshouders tussen het bord en de kast? :)

of heb je lopen prutsen en de systeemspeaker op het verkeerde pinnetje gezet?

------------------
<marquee behavior = "alternate" direction="right">Where did i leave my brain?</marquee>

• Muggie
  • Laatst online: 23-08 09:22

Muggie

8 pm

Als er afstandhouders zaten, zaten deze dan wel op de goede plek (precies onder het gaatje dan he) en zat er niet toevallig nog een op een plek waar geen gaatje in het moederbord zit ?

PSN: mug_8pm

Verwijderd

Topicstarter
Nee, zoals ik al zei: het moederbord ben ik niet aan geweest, dat zat goed ge-installeerd.
Aarding zou een punt kunnen zijn, kheb net even gekeken, en alles is wel met geaarde snoeren en stekkerdozen gedaan, maar het uitendelijke stopcontact is niet geaard... Handig... heeeel erg handig... (NOT).
Pagina: 1