Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Online] Instabiele verbinding / contract ontbinden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
Ik ben hier voor het eerst, heb sinds vrijdag een adsl aansluiting van Online, iedere dag zitten we wel 1 of meerdere keren zonder internet en de downloadsnelheid daalt zelfs tot 1,5 MB , we hebben een abonnement tot 20MB met gratis bellen naar vaste nummers in het binnenland, zoals je mischien wel kent van de tv-reclames. We hebben iedere dag naar de klantenservice gebeld en het modem keer op keer gereset, we gebruiken geen draadloze verbindingen, alles met kabels, die we eerder ook met alice hebben gebruikt en daar geen problemen mee hadden. Maar ik zit er officieel nog een jaar aan vast. Ik vind dat hun hun afspraken niet na komen en hoe kan ik onder dit abonnement uit komen???? kan iemand mij helpen of heeft iemand dit eerder ook meegemaakt en is van online afgekomen??? moet ik een onafhankelijk iemand laten komen om de snelheid te laten testen???

groetjes,
flosh.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2009 12:31 ]

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Heb je al eens met de klantenservice gebeld?

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-11 14:04
Ben je zeker dat je je niet vergist in de specificaties ?

20MegaBIT/s is wat anders als MegaBYTE/s. Downloadsnelheden bij ISPs worden opgegeven in BITS, downloads van het internet worden dan weer aangeduidt in BYTES.

Bits->Bytes is x8 dus 20 MegaBIT/s is 2,5MegaBYTE per seconde...

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je hebt 20Mbit internet, deel het door 8 vanwege het 8 bits = 1 byte en je komt op een theoretische snelheid van 2,5MB (Megabyte) per seconde.

Verder heb ik ook online, en viel m'n internet ook met grote regelmaat weg, gebeld met de klantenservice en een nieuw modem opgestuurd gekregen en daarna bijna nergens meer last van gehad.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 22:30

Zerora

Ik Henk 'm!

Is downloadsnelheid die je aangeeft niet gewoon 1,5 megabyte per seconde? Daar zit nogal een verschil in namelijk. Want met een snelheid van 20 megabit per seconde, wat je dus hebt van Online, kan het best mogelijk zijn dat je snelheid met 1 megabyte zakt op sommige momenten. Is volgens mij nog geen reden voor paniek.

Dat je zonder internet zit is wel een groter probleem. Heb je dan enkel geen internet of doet de telefoon het dan ook niet? In beide gevallen zou ik toch even contact opnemen met klantservice, daar zijn ze immers voor, voordat je overal brand gaat lopen schreeuwen. De klantenservice kan zien of de verbinding tussen jou en hun stabiel is en waar de oorzaak van je uitvallers zitten, mocht het probleem in de lijn zitten althans.

Heb je niet nog router staan die het internet verdeelt? Zo ja, dan zou ik daar eens naar kijken. En anders zie bovenstaande.

[ Voor 3% gewijzigd door Zerora op 02-03-2009 23:50 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11 19:07

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Kosty schreef op maandag 02 maart 2009 @ 23:46:
Ben je zeker dat je je niet vergist in de specificaties ?

20MegaBIT/s is wat anders als MegaBYTE/s. Downloadsnelheden bij ISPs worden opgegeven in BITS, downloads van het internet worden dan weer aangeduidt in BYTES.

Bits->Bytes is x8 dus 20 MegaBIT/s is 2,5MegaBYTE per seconde...
Met hem. ^
Die snelheden zijn in Mbit/sec niet MByte/sec.

Daarbij is 'minstens 1 keer per dag verbindingen verliezen' ook een non-argument wanneer er gebruikt gemaakt word van een draadloze verbinding of zeer veel downloadprogramma's / downloads tegelijkertijd.

Het zou ook fijner zijn wanneer je niet zo veel uitroep tekens zou gebruiken in je posts.
Dat komt erg gestressed/agressief over voor de lezers hier en die zijn er alleen maar om je te helpen. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Er is al een Online topic. Is daar iets mis mee?

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:24

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

En zou je Online niet eerst de kans geven om het op te lossen? Immers heb je pas 3 dagen ADSL via hen! Nou niet echt een redelijke termijn om hun de gelegenheid te geven om met een oplossing te komen.
Kent Online geen uitprobeerperiode? Was het een doe-het-zelf pakket of heeft een monteur het aangelegd?

En @hierbovenver hierboven: misschien handig om ook de afkortingen erbij te zetten: Megabyte wordt aangeduid in MB, Megabit in Mb. Dus je hebt waarschijnlijk een 20 Mb/s verbinding, waarmee je maximaal 20/8= 2,5 MB/s mee zou kunnen halen (in theorie). In de praktijk speelt de afstand tot de centrale en binnenshuis de afstand van je modem tot je ISRA-punt ook een grote rol.

sow seg! moet ff vaker refreshen!

[ Voor 5% gewijzigd door Icephase op 02-03-2009 23:54 ]

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Eerst eens leren lezen lijkt me en iets verder kijken dan je neus lang is.

[ Voor 179% gewijzigd door REDFISH op 03-03-2009 00:03 ]

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Ik denk dat hij gewoon 1,5Mbit/sec bedoeld, maar de eenheid verkeerd schrijft. Over 1,5MByte/sec zal nooit iemand gaan klagen lijkt me.
(Ik in ieder geval niet, ik haal maar 900Kbyte/sec met 20Mbit ADSL, dus 1,5Mbyte kan ik alleen maar van dromen. )

TS moet Online op zijn minst laten weten dat er problemen zijn en ze de kans geven hier iets aan te laten doen.
Dan pas is het fair om verder te gaan kijken. Misschien liggen de problemen zelfs ergens anders dan bij Online. Kan aan de router liggen, de bekabeling enz enz.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik gok zo met de wet koop op afstand, mits deze via internet besteld is

Iperf

• a3aanm
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
Inderdaad wat kort om de bocht, en een gestressed bericht.
Ik heb ook online 8Mbit:$ en haal 800KB/s. Ik heb in het begin ook wat problemen ondervonden met Online maar met een paar telefoontjes naar de klantenservice die bij mij overigens erg behulpzaam en vriendelijk waren, was het probleem na wat instellingen in de modem en een firmware update uit de wereld. Ik zou dus ook zeggen
- neem even de tijd
- ga niet door het lint
- denk aan je hart
- bel de klantenservice, deze helpen je stap voor stap de problemen opsporen
- verleng je lontje
- je downloadsnelheid is lijkt mij lang niet slecht als hij op zijn slechtst 1,5 MB trekt!

succes

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Heerlijk zinvol topic.
Totaal geen eigen inzet, TS heeft duidelijk nog geen enkele actie ondernomen om het probleem:
-fatsoenlijk te omschrijven
-zelf proberen op te lossen
-met de KS op te lossen

Advies: Bel met Online voordat je iets post, en wees uitgebreid als je er echt niet uitkomt.

Heropend in afwachting van aanpassing TS & Titelfix.

[ Voor 9% gewijzigd door IEF op 03-03-2009 23:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja zeker iedere dag zelfs.
JBS schreef op maandag 02 maart 2009 @ 23:40:
Heb je al eens met de klantenservice gebeld?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hebben ze je ook aangeboden een nieuw modem op te sturen?

• a3aanm
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
Iedere dag zelfs....
Vrijdag gekregen. Maandag eerste bericht gepost.
Vrijdag niet gebeld neem ik aan dus dat is 2 keer bellen.
Vreemd dat ze mij toch zelfs terug gebeld hebben met mijn problemen en ik een klein uur met een prettig en geduldig persoon heb getroubleshoot en daarna het probleem opgelost was.
:X Ik denk inderdaad toch dat er wat inzet mist...:X
Ik zou zeggen: neem zelf ook even geduld en moeite en begin eens van voor af aan met opnieuw bellen en leg het probleem nog eens uit. Nogmaals een dal in je snelheid naar 1,5 MB is nogsteeds niet gek...
scheelt niet gek veel met de gestelde 20Mb/s

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

flosh, graag wat meer moeite om te omschrijven wat je probleem is. Begin eens met je topicstart aan te passen middels de EDIT knop, en zet daar stapsgewijs in wat nu precies het probleem is, en wat je er al aan gedaan hebt.

Dat je 'vaak' gebeld hebt met de Klantenservice, daar hebben wij niets aan. Feiten hebben we helaas nodig van je. Verder, post eens wat modemstatistieken. Dat doe je door in te loggen op je modem, dit wordt in de handleiding beschreven (als ik me niet vergis: http://192.168.1.1 )
Het gaat hierbij om de statistieken van je ADSL lijn uiteraard.

Ook informatie over hoe je e.e.a. hebt aangesloten aan je telefoonlijn zou niet misstaan.

[ Voor 6% gewijzigd door IEF op 04-03-2009 20:42 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Die van de speedtouch van Online is http://192.168.1.254.

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

192.168.1.254 werkt eigelijk op alle routers die ik in m'n handen heb gehad. Ook m'n Zyxel modem van Telfort werkt met dat IP adres.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Verwijderd

Topicstarter
we hebben gevraagd waar het aan kan liggen en gevraagd om een monteur, zelfs aangeboden de kosten van de monteur te betalen, maar daar beginnen ze niet aan, kregen wij als antwoord, vond ik best een vreemde reactie, en we waren erg rustig en beleeft, ik denk dat ik zelf maar een monteur ga zoeken die alles door komt meten dan.
Pagina: 1