Ik heb voor mijn website een 404 pagina gebouwd, waarbij ik graag de 'foutieve' URL wil laten zien. Echter (mogelijk door bepaalde server instellingen) bleek dit niet mogelijk met php server variabelen. Zowel 'REDIRECT_URL' , 'HTTP_REFERER' als 'REQUEST_URI' produceerden danwel niets, danwel de URI van de error pagina.
Via mod_rewrite bedacht ik daarom de volgende workaround:
Ik heb echter het gevoel dat mijn oplossing nogal ranzig is en eventueel tot problemen kan leiden vanwege het omzeilen van de 'standaard' error afhandeling (al geef ik de error pagina wel een 404-header mee).
Kortom, mijn vraag is of jullie inderdaad problemen zien met deze oplossing en of er eventueel suggesties zijn om dit anders aan te pakken.
Via mod_rewrite bedacht ik daarom de volgende workaround:
code:
1
2
3
4
| RewriteEngine On
rewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
rewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
rewriteRule (.*) /error/404.php?url=$1 |
Ik heb echter het gevoel dat mijn oplossing nogal ranzig is en eventueel tot problemen kan leiden vanwege het omzeilen van de 'standaard' error afhandeling (al geef ik de error pagina wel een 404-header mee).
Kortom, mijn vraag is of jullie inderdaad problemen zien met deze oplossing en of er eventueel suggesties zijn om dit anders aan te pakken.
offtopic:
EDIT: Naar aanleiding opmerking cheatah interne redirect van gemaakt
EDIT: Naar aanleiding opmerking cheatah interne redirect van gemaakt
[ Voor 5% gewijzigd door Da Weef op 02-03-2009 23:06 ]
.