[PC] Eversion (gratis mini-platformer)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:15

Eversion

Afbeeldingslocatie: http://www.firehosegames.com/wp-content/uploads/2009/01/eversion_screenshot-300x225.png
Ik kwam laatst dit gratis spelletje tegen, en ik vond het echt geweldig vandaar dat ik het graag met jullie wil delen.

Uit de readme.txt:
princess is kidnapped
you must save princess

Het komt er dus op neer dat je een bloemetje met beentjes bent en in een Mario-achtige wereld de gekidnapte princes moet redden! Klinkt als een standaard Mario kloon? Daar lijkt het in het begin wel op, maar dit spel heeft nog wat verrassingen in petto, die ik hier niet ga verklappen. ;)

Ik kan je wel zeggen dat de uitvoering ronduit fantastich is, van de graphics, muziek, gameplay en sfeer tot in details zoals de ready! teksten tegen het einde van het spel.

Hoe werkt het?
Lopen en springen met de pijltjestoetsen (links, rechts en omhoog) en everten met de spatiebalk; dat laatste is natuurlijk dé gimmick van het spel, en kan alleen op bepaalde plekken in een level (let op de achtergrondkleur).

In tegenstelling tot normale Mario-achtige spellen wordt hier niet moeilijk gedaan en wordt je voortgang (gehaalde levels, verzamelde diamanten) vanzelf opgeslagen, dus je kunt rustig experimenteren met de levels zonder dat je ooit opnieuw hoeft te beginnen (ook als je het spel afsluit en weer opstart).

Wat is het doel?
De levels uitspelen, natuurlijk, en verder zeg ik er niet teveel over. Maar let op: als je de eerste zeven levels gehad hebt, ben je nog niet klaar. Je moet alle diamantjes pakken om toegang tot het laatste level te krijgen! (Overigens is dat niet belachelijk moeilijk; het is zelfs mij gelukt terwijl ik bepaald geen Mario-held ben.)

Hoe kom ik er aan?
Zoals gezegd is het gratis te downloaden, en wel hier:Het is een Windows executable, maar ik speel met Wine en dat werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik heb het een paar levels gespeeld, maar ik vind er dus echt niets aan :?. Vage platformers zoals bijvoorbeeld Braid vind ik fantastisch, maar dit deed me gewoon gapen :|

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:15
Hmz, lijkt er dus op dat ik de enige ben die dit een cool spelletje vond? De tweakers van tegenwoordig, ik begrijp ze niet meer. 8)7 (Of misschien had ik dit beter in de HK kunnen posten, omdat het meer een klein spelletje is voor tussendoor dan een grote game?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem wel leuk:) lijkt erg op mario maar speelt wel lekker;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Als je niet compleet uitlegt wat de Eversion is (want dat is het interessante deel van het spel) dan zullen weinig mensen hier aandacht aan besteden denk ik.

En dat zou zonde zijn want het is best wel iets bijzonders.

Alsnog even spoilers dan maar:
spoiler:
In principe is de spelwereld opgebouwd uit meerdere dimensies/lagen. Het lijkt aanvankelijk allemaal heel happy maar het spel word al snel vrij duister en raar.

Als je de achtergrond van kleur ziet veranderen (en de muziek anders is) druk dan op de Eversion knop om naar een andere dimensie te gaan. Je moet op exact het goede blokje staan dus als je de plek niet kan vinden ff voorzichtig het level aflopen.

Great minds think in parallel gutters.