Eversion

Ik kwam laatst dit gratis spelletje tegen, en ik vond het echt geweldig vandaar dat ik het graag met jullie wil delen.
Uit de readme.txt:
princess is kidnapped
you must save princess
Het komt er dus op neer dat je een bloemetje met beentjes bent en in een Mario-achtige wereld de gekidnapte princes moet redden! Klinkt als een standaard Mario kloon? Daar lijkt het in het begin wel op, maar dit spel heeft nog wat verrassingen in petto, die ik hier niet ga verklappen.
Ik kan je wel zeggen dat de uitvoering ronduit fantastich is, van de graphics, muziek, gameplay en sfeer tot in details zoals de ready! teksten tegen het einde van het spel.
Hoe werkt het?
Lopen en springen met de pijltjestoetsen (links, rechts en omhoog) en everten met de spatiebalk; dat laatste is natuurlijk dé gimmick van het spel, en kan alleen op bepaalde plekken in een level (let op de achtergrondkleur).In tegenstelling tot normale Mario-achtige spellen wordt hier niet moeilijk gedaan en wordt je voortgang (gehaalde levels, verzamelde diamanten) vanzelf opgeslagen, dus je kunt rustig experimenteren met de levels zonder dat je ooit opnieuw hoeft te beginnen (ook als je het spel afsluit en weer opstart).