Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik zit al een tijdje met het volgende probleem en was benieuwd of het een van jullie bekend voorkwam.
November vorig jaar heb ik een Italiaanse Iphone 3G gekocht en daarbij een super sim-only abonnement van Telfort genomen. Het gaat hier om een abonnement met onbeperkt gebruik van internet en email, 500 belminuten en 300 smsjes per maand. Maar sinds ik deze iPhone in gebruik heb, worden door mij verstuurde lange smsjes (d.w.z. langer dan 1 sms) meestal niet ontvangen. Nou heb ik het idee dat dit aan de iPhone ligt aangezien ik er geen last van heb als ik een ander toestel gebruik.
Het probleem is dus dat als ik een sms verstuur die in feite bestaat uit meerdere smsjes achter elkaar (dus meer dan 166 tekens) dan wordt die meestal niet ontvangen. Hij komt gewoon nooit aan. Dit terwijl hij bij mij, op de Iphone, wel gewoon als verzonden wordt weergegeven.

Mijn vraag is of iemand dit probleem herkent en weet wat te doen, want het is nogal irritant. Ik hoop dat jullie iets weten.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
Niemand die dit probleem herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik denk dat je dit beter in het iphone 3g topic kunt proberen, aangezien wij apple boys n girls over het algemeen niet dat hok komen ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Heel vreemd probleem..

Heb je het al eens geprobeerd met een andere SIM in de iPhone?

[ Voor 15% gewijzigd door MrAcid op 04-03-2009 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
TP → AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
MrAcid schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:34:
Heel vreemd probleem..

Heb je het al eens geprobeerd met een andere SIM in de iPhone?
Nee niet geprobeerd, heb niet echt een andere SIM ter beschikking. Maar zal eens kijken of dat gaat lukken.
Iemand een idee of het wellicht aan Telfort kan liggen? Zou het zin hebben hen eens te bellen?
Lijkt me niet he, anders zou het ook niet in het andere toestel werken toch?
Niemand die dit probleem herkent? Op google kan ik er ook niet echt iets over vinden namelijk..
Iemand andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Misschien een schot voor open doel, maar heb je de laatste firmware geinstalleerd? Wie weet heb je gewoon met een (sporadisch voorkomende) bug te maken. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
--MeAngry-- schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 00:27:
Misschien een schot voor open doel, maar heb je de laatste firmware geinstalleerd? Wie weet heb je gewoon met een (sporadisch voorkomende) bug te maken. :)
Ja ik ben helemaal up to date, ook geen jailbreak ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:22

yok

Andere sim proberen lijkt mij de oplossing (gewoon ff vriend/familie) en kijken. Als die het wel doet: telfort bellen / Zo nee: Apple/iPhone bellen. Ik heb dit probleem in ieder geval nog niet op fora voorbij zien komen.

[ Voor 5% gewijzigd door yok op 05-03-2009 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 21:16

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Wat je misschien ook kunt proberen, is een sms met de iphone naar jezelf sturen, en dan kijken hoe lang hij is? Het gaat dan wel een om een langeeeeeeeeeeeeee sms...

Als hij dan afbreekt, zie je het misschien bij wat je ontvangt, en dan zou ik bij provider vragen gaan stellen....

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 07:11
kreeg gisteren ook van iemand te horen dat er een onbegrijpelijk smsje binnen is gekomen, dat was ook een 'lange' sms, heb je gekeken welke provider de ontvangers hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Gek, ik heb wel eens 3 stuks gestuurd die komen gewoon aan, ik neem niet aan dat er een limiet op zit, maar hoelang is "lang" ? 3 stuks of 20 ?

Kijk ook eens of Telfort het wel afboekt wanneer ie toch niet aankomt.

[ Voor 20% gewijzigd door Dutch_Razor op 11-03-2009 20:49 ]

Pagina: 1