Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

callerid gebruiken om te schakelen

Pagina: 1
Acties:

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
code:
1
2
3
4
5
                              ______ telcentrele ____
buitenlijn ----[kastje] ---- / lijn 1                 \ --- toestel 1
                  |         |                          |
                  \---------| lijn 2 (inkies systeem)  |--- toestel 2
                             \________________________/

Bestaat er een apparaat / schema wat ik kan gebruiken. Dat er voor zorgt dat op basis van nummerherkenning het telefoontje word door geschakeld naar lijn 1 of 2

Het doel is nl dat personen met nummeronbekend op de 2 lijn van mijn telefooncentrale binnen komen waar ze vervolgens door een computer menu worden geholpen. (leuk voor telemarketing :) ) Beantwoord een "legitime" beller deze vragen correct dan mag/word hij/zij door verbonden met de telefoon toestelen.

Overige telefoontjes komen op de 1 lijn binnen waar na deze direct door gaan naar de telefoon toestellen.

Nu is mijn vraag bestaat er een apparaat dat op basis van nummerherkenning de telefoon lijn kan schakelen en deze schakeling actief houd tot de verbinding word verbroken. Of is zo iets makelijk te maken.
Mijn speur tocht bij google heeft mij nl niets opgeleverd :(

Grutte Pier fansels

Verwijderd

Zoiets kan een telefoon centrale toch ? of anders met Asterisk / Trixbox, zo doe ik dat hier in ieder geval.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2009 22:25 ]

Verwijderd

Je zou idd iets kunnen doen met Asterisk, dit lijkt me persoonlijk wel het makkelijkste.

Ik heb zelf een nummer via BudgetPhone, bel grotendeels uit via VoIPBuster/SMSDiscount (BetaMAX dus). Het voordeel van een Asterisk bak, icm een native VoIP lijn, is dat je geen aparte hardware nodig hebt voor de inkomende gesprekken/etc. Ik heb een Linksys PAP2T, deze zijn verbonden met mijn netwerk, en mijn server speelt verder PBX (met Asterisk).

Als je alleen de mogelijkheid hebt voor PSTN (of ander non-voip) netwerk in verband met bijvoorbeeld bandwidth issues, dan kan je altijd hardware nemen om de inkomende lijn te koppelen aan je Asterisk bak. Dit kan in de vorm van pci FXS/FXO kaarten, of bijvoorbeeld de Linksys SPA3102 (deze gebruik ik als testdevice ivm zowel FXO als FXS).

Hierdoor krijg je (b.v.) de volgende setup:
code:
1
user -> provider -> asterisk -> (1 of meerdere) Linksys PAP2T -> telefoon

In het geval van 2 toestellen, zou je voldoende hebben aan 1x PAP2T.
offtopic:
oh, niet echt op datum gelet, excuses

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2009 21:01 . Reden: dit was bijna een bejaarde koe ]