Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-11 15:20

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
Beste Tweakers,

sinds afgelopen zaterdag heb ik een nieuwe bijbaan bij een bedrijf.
Afgelopen zaterdag heb ik daar al gewerkt, dat beviel allemaal boven verwachting!

Maar...

Nu heb ik me bij mijn oude bedrijf nog geen ontslag genomen. Ik wilde namelijk eerst weten of dit bedrijf wat voor mij was.
Nu heb ik donderdag een gesprek met mijn oude baas. En tijdens dat gesprek wil ik aangeven dat ik per direct wil stoppen met werken daar. Want mijn nieuwe baas wil graag dat ik aankomende zaterdag weer kom werken daar, omdat hij erg tevreden is over mijn inzet.

Ik ben bang dat mijn oude baas me tijdens dat gesprek erop gaat wijzen dat ik nog 4 weken uitlooptijd heb o.i.d.
Nou staat er niks in mijn contract daarover. Alleen dat ik 8 uur per week daar moet werken, en welk loon ik daarbij zal verdienen, maar niks over de uitlooptijd.
Mijn vader werkt fulltime bij datzelfde bedrijf. En bij hem staat er wel in zijn contract dat hij een uitlooptijd heeft.

Precies hetzelfde bij mij toen ik 3 jaar geleden bij de Albert Heijn werkte, toen stond er ook in dat contract dat ik een uitlooptijd had.

Nu dat dus niet in mijn huidige contract staat, kan mijn 'oude' baas mij uitlooptijd opleggen? Of kan hij dat niet omdat dat niet in het contract staat (in tegenstelling tegenover mijn vader, bij hem staat dat dus wel)?

Ik denk van niet, maar ik wil het zeker weten, aangezien ik mijn nieuwe baas dan erg ga teleurstellen.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:18
Sowieso gaat de wet er vanuit dat er per begin van de maand wordt opgezegd. Per direct weg is dus sowieso afhankelijk van overleg.

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Volgens mij heb je wel gewoon 1 maand opzegtermijn, hetgeen bij wet geregeld is.
De opzegtermijn voor de werknemer bedraagt 1 maand (dit is bepaald in artikel 7:672 lid 3 Burgerlijk Wetboek). Deze wettelijke opzegtermijn kan alleen schriftelijk worden gewijzigd.
Daarnaast kunnen er ook nog zaken zijn vastgelegd in een CAO, dus lees die even door als die aanwezig is. Daarnaast gaat je opzegtermijn vanaf de eerste dag van de nieuwe maand tellen, dus dat zou als je nu opzegt vanaf 1 april zijn (dus stoppen per 1 mei). Je kan natuurlijk wel overleggen met je baas of je eerder weg kan/mag.

Zie ook: Zie ook Opzegtermijn bij einde arbeidsovereenkomst.

[ Voor 45% gewijzigd door Cadezo op 02-03-2009 22:11 ]

Verwijderd

Bartaz schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:04:
Ik denk van niet, maar ik wil het zeker weten, aangezien ik mijn nieuwe baas dan erg ga teleurstellen.
Maar nu wil jij je oude baas gaan teleurstellen.. En gezien je vader er ook gewoon werkt zal dat indirect ook op hem en zijn positie invloed hebben. Houd je daar wel rekening mee?

Wat voor een soort contract heb je? Hoe lang werk je al voor het bedrijf? Wanneer verlopot je contract?

Maar je zult dus een maand moeten doorwerken, maar volgens mij kan je dan pas vanaf april opgeven dus zul je de maand april ook nog helemaal moeten werken. Of is het tegenwoordig een periode van 30 dagen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geen vakantie dagen anders die je op kunt nemen (zo ben ik netjes 4 weken eerder gestopt bij m'n laatste bijbaantje).

• Rukapul
En deze combinatie van regels brengt de wettelijke datum op 1 mei.

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Welke cao val je onder.

Ook de duur van je werkperiode is/was belangrijk.
En zoals hierboven je hebt ook nog wel vakantiedagen of verlofdagen.

Ps
Per direct weggaan vind ik ook wel een beetje een slecht punt.
Het moraal is dat je wel hebt kunnen werken daar.
En om het bedrijf te duperen door bewust direct weg te blijven, probeer het in overleg.
Dan is er vaak meer begrip.!!!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:50

Asteroid9

General Failure

Rukapul schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:10:
En deze combinatie van regels brengt de wettelijke datum op 1 mei.
Ik vraag me dat toch af.

Gevoelsmatig is 1 maand maximaal 31 dagen, en ik weet niet of dat begin van een kalendermaand ergens juridisch is vastgelegd?

Ik heb er met een werkgever nooit onenigheid over gehad, maar als ik op 2 maart opzeg blijf ik toch echt niet tot 1 mei.

* Asteroid9 werkt op een advocatenkantoor, kan eens een collega aanspreken! :P

Edit: Nevermind, dat begin van de kalendermaand is wel vastgelegd. In goed overleg met je werkgever is er echter meestal wel wat mogelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Asteroid9 op 02-03-2009 22:20 ]

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
bij 0 uren contract ben je een oproep kracht.
maar als er 8 uur per week in je contrect staat heb je hellaas aan kortste end getrokken :)

even overleggen met je nieuwe werkgever. hij kan best wel een paar weekjes wachten..

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
Dit kan trouwens verplaatst worden naar Werk en Inkomen, verkeerd geplaatst, sorry jongens.

Ehm ja, dat is dus knap lullig voor m'n nieuwe baas.

Op 31 Mei 2008 ging mijn jaarcontract in. Voor 8 uur in de week dus. Verlofdagen zijn helaas op.

En ik denk niet dat mijn vaders positie in een slecht daglicht zal worden gesteld. Hij is bedrijfsleider en dat issie al 10 jaar, lijkt mij niet dat ze hem dat snel zullen ontnemen. In ieder geval bedankt voor de antwoorden, ik ben benieuwd waar het gesprek op uit zal lopen.

EDIT: Zoals ik lees op die website, komt het neer op dit:

Bij een arbeidsovereenkomst die korter dan 5 jaar geduurd heeft, is de opzegtermijn voor de werkgever 1 maand.

[ Voor 14% gewijzigd door Bartaz op 02-03-2009 22:53 ]

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-11 22:54

DSK

boeiend...

Als je vader effectief de bedrijfsleider is, dan kan hij dat toch volledig regelen voor jou?

Blog (Linux-related)

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-11 18:04

Valkyre

Kitesurf FTW!

waarom eigenlijk tot donderdag wachten? gewoon even bij je chef binnenstappen, en zeggen dat je er mee stopt? als je toch maar 8 uur per week werkt, lijkt mij dat er wel iets te regelen valt?

iRacing Profiel

• Flotter
  • Laatst online: 08:24

Flotter

Pelipper!

Bartaz schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:50:
[...]

Bij een arbeidsovereenkomst die korter dan 5 jaar geduurd heeft, is de opzegtermijn voor de werkgever 1 maand.
Werkgever != werknemer ;)

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Dit kan trouwens verplaatst worden naar Werk en Inkomen, verkeerd geplaatst, sorry jongens.

Ehm ja, dat is dus knap lullig voor m'n nieuwe baas.

Op 31 Mei 2008 ging mijn jaarcontract in. Voor 8 uur in de week dus. Verlofdagen zijn helaas op.

En ik denk niet dat mijn vaders positie in een slecht daglicht zal worden gesteld. Hij is bedrijfsleider en dat issie al 10 jaar, lijkt mij niet dat ze hem dat snel zullen ontnemen. In ieder geval bedankt voor de antwoorden, ik ben benieuwd waar het gesprek op uit zal lopen.

Tenzij het contract een tussentijds opzegbeding inhoudt, moet je je nieuwe baas nog meer teleurstellen daar je je jaarcontract (dus tot 31 mei 2009) gewoon zal moeten uitzitten. Eerder weggaan heeft als resultaat dat jij schadeplichtig bent ten hoogte van het resterende loon.
"Voordeel" is dat je een contract voor bepaalde tijd in principe niet op hoeft te zeggen; het eindigt van rechtswege (behalve als je natuurlijk zelf verlengt of door blijft werken).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2009 09:05 ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 14:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Dan zou het niet eens verbazend zijn als je 1 Juni pas wat kan gaan doen bij je nieuwe baas.....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 14:46
Coach4All schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 09:07:
[...]

Dan zou het niet eens verbazend zijn als je 1 Juni pas wat kan gaan doen bij je nieuwe baas.....
Hoezo? Hij kan nu toch ontslag nemen?

Hij zal dan nog wel heel de maand April moeten werken. Dan kan hij toch gewoon 1 Mei beginnen?

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 14:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

pc_wracker schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 10:00:
[...]

Hij zal dan nog wel heel de maand April moeten werken. Dan kan hij toch gewoon 1 Mei beginnen?
Contract bepaalde tijd + geen opzegtermijn afgesproken is werken tot laatste dag van de termijn in de bepaalde tijd.... :X

(Tenzij met wederzijds goedvinden, maar dan gaat dit hele topic mank....)

[ Voor 9% gewijzigd door Coach4All op 03-03-2009 10:06 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

pc_wracker schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 10:00:
[...]

Contracten voor bepaalde tijd hebben meestal geen opzegtermijn. Wil de werkgever niet meewerken aan een vroegtijdige opzegging van het contract zit hij er aan vast tot 31 mei.

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Dus als je geen zin hebt om je aan een gesprek te wagen, kun je gewoon even helemaal niks doen, en dan op 31 mei zeggen: doei! maar gezien je pa die er ook werkt mss niet het beste idee :)
Achjah afhankelijk van het bedrijf, en gezien de weinige uren, is er wellicht wat mogelijk.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 08:02
[...]

Heel scherp. Geen opzegtermijn betekend dat je hangt tot 1 juni.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
DSK schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 08:42:
Als je vader effectief de bedrijfsleider is, dan kan hij dat toch volledig regelen voor jou?
Nee, want hij heeft met alles behalve personeelszaken te maken.

Maar waarom zal ik moeten blijven tot 1 Juni? Ik werkte bij de Albert Heijn wat jaren geleden, daar nam ik ook vervroegd ontslag. Terwijl ik daar ook een jaarcontract had, was geen enkel probleem.

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Bartaz schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 11:42:
[...]

Nee, want hij heeft met alles behalve personeelszaken te maken.

Maar waarom zal ik moeten blijven tot 1 Juni? Ik werkte bij de Albert Heijn wat jaren geleden, daar nam ik ook vervroegd ontslag. Terwijl ik daar ook een jaarcontract had, was geen enkel probleem.
Dat hangt dus helemaal van je werkgever af. Als hij je laat gaan is er niets aan de hand. Maar als hij niet wil dat je gaat, dan zit je er officieel tot 1 Juni aan vast.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:47

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

[...]
Met wederzijds goedkeuren kan ook een contract voor bepaalde tijd eerder ontbonden worden. Kennelijk was dat het geval met je contract bij de Albert Heijn.

Gaat je werkgever er niet mee akkoord, dan zul je dit contract moeten uitdienen (aangezien er geen afspraken gemaakt zijn over tussentijds opzeggen). Dien je dit contract niet uit, dan ben je zoals al eerder gemeld is "schadeplichtig".

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 18:15

Sebazzz

3dp

[...]

Je kan veel zeggen over de Albert Heijn maar daar zijn ze wel wat flexibeler dan bij een normaal bedrijf. Van ex-collega's weet ik dat als je je ontslag aanbiedt ze vaak nog kijken of ze je vroeger kunnen missen ook ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

In de OP zeg je zelf dat je contract bij de AH wel een opzegtermijn had, dit contract niet. Bij contracten moet je altijd goed kijken wat je tekent.

Doe een compromis voorstel aan je oude baas, waarbij je meeneemt dat je zo te zien zwak staat :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:35
Even wat quotes:
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2755
Home > voor particulieren > Juridisch nieuws > Kan ik mijn tijdelijke baan tussentijds opzeggen?
Kan ik mijn tijdelijke baan tussentijds opzeggen?

U bent als werknemer in dienst voor bepaalde tijd bij een werkgever maar u heeft het niet meer naar uw zin en u wilt een andere baan zoeken. Kunt u uw huidige baan zo maar opzeggen?

Veel werknemers met een tijdelijk contract hebben ten onrechte het idee dat ze op elk gewenst moment ontslag kunnen nemen. Opzegging van een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd is in beginsel alleen mogelijk als de werknemer en werkgever die mogelijkheid onderling zijn overeengekomen of wanneer de CAO een bepaling bevat die tussentijdse opzegging mogelijk maakt.
Als u werkt op basis van een arbeidscontract voor bepaalde tijd dan zijn er 3 mogelijkheden waarop u zelf het contract rechtsgeldig kan beëindigen:

* ontslag nemen tijdens de proeftijd
* ontslag nemen wegens een dringende reden (ontslag op staande voet)
* tussentijdse opzegging
Tussentijdse opzegging
Indien vooraf of tijdens het dienstverband schriftelijk is overeengekomen dat beide partijen de bevoegdheid hebben om tussentijds op te zeggen, dan kan een werknemer daarvan gebruik maken als hij de wettelijke of overeengekomen opzegtermijn in acht neemt. Dit houdt in dat er dus in uw tijdelijke arbeidsovereenkomst letterlijk moet staan dat beide partijen tussentijds mogen opzeggen.

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
Kijk, ik wil graag stoppen omdat ik een andere baan heb. Maar dat is niet voor niets.
Muin huidige baan wordt namelijk te zwaar voor mij (zwaar werk, tilwerk, alles wordt 10 keer op een dag verplaatst en eindigt aan het einde van de dag weer op de plaats waar het eerst stond).

Ik trek dit niet meer aangezien ik nog herstellende ben van Pfeiffer. Wat is mijn recht dan?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:47

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Als je nog last van Pfeiffer hebt, kan het een optie zijn om je ziek te melden. Overleg eens met je huisarts.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-11 18:04

Valkyre

Kitesurf FTW!

Ik weet het niet hoor, maar ga gewoon naar je baas, zeg dat je er graag zsm mee wilt stoppen.
A: je het werk niet interressant vind
B: je herstellende bent
C: ander werk hebt (hoef je niet te vermelden, ken je verstandhouding met je baas niet)

wettelijk gezien zul je je jaar contract moeten uitzitten, maar aangezien je maar 8 uur per week werkt, lijkt mij dit niet een grote impact in de bedrijfsproccesen te hebben.
mits je baas akkoord gaat zou je binnen afzienbare tijd uitdienst kunnen zijn.

tsja en speelt ie het hard dan ben je gewoon de lul en heb je pech.

iRacing Profiel

• Rukapul
offtopic:
SG->WI

Maargoed, het lijkt me goed om het gesprek aan te gaan. Vermeld ook de redenen om er mee te willen stoppen (al is dat geen argument om er per direct mee te stoppen, wat alleen de nieuwe job is). Wellicht dat men in deze tijden wel graag wat willen bezuinigen en dat het in 3 seconden en een handdruk geregeld is. Anders kun je altijd nog creatief meedenken zoals bijvoorbeeld het aandragen van een opvolger.

[ Voor 19% gewijzigd door Rukapul op 03-03-2009 15:06 ]

Verwijderd

Bartaz schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:40:
Kijk, ik wil graag stoppen omdat ik een andere baan heb. Maar dat is niet voor niets.
Muin huidige baan wordt namelijk te zwaar voor mij (zwaar werk, tilwerk, alles wordt 10 keer op een dag verplaatst en eindigt aan het einde van de dag weer op de plaats waar het eerst stond).

Ik trek dit niet meer aangezien ik nog herstellende ben van Pfeiffer. Wat is mijn recht dan?
Niets, als jij je ziek meldt wegens Pfeiffer en vrolijk zwaar(der) werk gaat doen voor een andere werkgever, ben je blijkbaar niet ziek, maar wil je niet naar je baan komen.

Jezelf dubbel boeken is gewoon onverstandig; je zal het op een akkoord moeten gooien met je nieuwe en/of oude werkgever, om te zorgen dat er geen overlap bestaat.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bartaz schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:40:

Ehm, komt dit op jezelf ook niet over als een beetje zoeken naar excuses? Wees een man en ga het openlijk bespreken met je huidige baas, en probeer het netjes af te ronden. In het leven komt het wel vaker voor dat je even door een zure appel heen moet bijten :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
[...]

Kom op het is een bijbaantje...
Werkgever kan veel verwachten, maar bij een bijbaantje niet in mijn mening. (even vanuit gaande dat het om een student gaat)
Gewoon aanwezig zijn, maar niet zoveel doen... Alleen wel jammer dat je vader er dan werkt.

In het verleden heb ik wel eens een heel vervelende baas gehad. Schreeuwen tegen zijn personeel etc. Tis dat ik het geld nodig had, maar mooi dat zo'n opzeg termijn mij niets kon schelen. Ging om productie werk. En vaak dat ik dacht hmmm, ik heb hier geen zin meer in. Dan gaat hij me aan een opzegtermijn houden?
Dan pak je hem heel makkelijk terug. Je gaat op route met 4 klanten en werkt tot 17:30 en daarna kom je gewoon terug, terwijl je voor de laatste klant geen tijd meer had. Dan was het heel snel over geweest. Had ik direct niet meer terug hoeven komen.

Maar ja als je je oude baas wel aardig vind, kun je er gewoon uitkomen. Mijn geval was misschien wel een uitzondering. Uiteindelijk bij faillissement heb ik graag meegewerkt aan het politieonderzoek (fraude).

Ik was jong en had eigenlijk al de eerste keer dat hij uit zijn dak ging weg moeten lopen. Maar ja je bent jong, je wil geld verdienen, en je trekt je er niet zo veel van aan.

Youtube: DashcamNL

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

dfrenner schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:44:
[...]

Werkgever kan veel verwachten, maar bij een bijbaantje niet in mijn mening. (even vanuit gaande dat het om een student gaat)
Bliep dus omdat het part time is moet werkgever zich maar hard van achter laten nemen omdat jij een boerenlul bent die z'n contracten niet goed leest of niet wenst te respecteren? Ook part time studenten worden ingepland op projecten en meegenomen in capaciteitscalculaties hoor.

Als werkgever het hard wil spelen eist ie inderdaad uitwerken tot 1 juni. En als TS dan niet afdoende kwaliteit levert of de kantjes ervan af loopt gaat ie als het tegen zit een officiele waarschuwing krijgen, gevolgd door ontslag op staande voet. Heb je wel bereikt wat je wil, en een levenslange zwarte vlek op je CV plus een kuthistorie voor bij het UWV als je ooit nog eens een uitkering nodig hebt

Professionele website nodig?

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:39:
[...]

Ehm, komt dit op jezelf ook niet over als een beetje zoeken naar excuses? Wees een man en ga het openlijk bespreken met je huidige baas, en probeer het netjes af te ronden. In het leven komt het wel vaker voor dat je even door een zure appel heen moet bijten :)
Ik snap je reactie, maar het is overduidelijk dat ik niet meteen in de TS m'n hele privé leven, ziektes en naam van bedrijf ga neerzetten.
Tuurlijk wil ik meteen naar m'n nieuwe baan. Maar dat is omdat dat veel lichter werk is. Ik weet niet of je ooit pfeiffer hebt gehad? Maar het sloopt je letterlijk. Niet netjes om te zeggen dat ik me min of meer aanstel.
dfrenner schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:44:
[...]

Kom op het is een bijbaantje...
Gewoon aanwezig zijn, maar niet zoveel doen... Alleen wel jammer dat je vader er dan werkt.

In het verleden heb ik wel eens een heel vervelende baas gehad. Schreeuwen tegen zijn personeel etc. Tis dat ik het geld nodig had, maar mooi dat zo'n opzeg termijn mij niets kon schelen. Ging om productie werk. En vaak dat ik dacht hmmm, ik heb hier geen zin meer in. Dan gaat hij me aan een opzegtermijn houden?
Dan pak je hem heel makkelijk terug. Je gaat op route met 4 klanten en werkt tot 17:30 en daarna kom je gewoon terug, terwijl je voor de laatste klant geen tijd meer had. Dan was het heel snel over geweest. Had ik direct niet meer terug hoeven komen.

Maar ja als je je oude baas wel aardig vind, kun je er gewoon uitkomen. Mijn geval was misschien wel een uitzondering. Uiteindelijk bij faillissement heb ik graag meegewerkt aan het politieonderzoek (fraude).

Ik was jong en had eigenlijk al de eerste keer dat hij uit zijn dak ging weg moeten lopen. Maar ja je bent jong, je wil geld verdienen, en je trekt je er niet zo veel van aan.
Ja zo zou het eventueel kunnen. Maar mijn vader werkt daar ook en de baas is nooit een beul geweest. Dus ik wil wel met respect weglopen daar ;)

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 20:22
ik neem aan dat je maar je 3 laatste banen op je CV zet en ik neem aan dat als je echt carrière gaat maken dat dan een bijbaantje als scholier/student uiteindelijk niet meer toedoen.
en uit ervaring zijn meestal de kut baantjes waar de baas niet leuk is de plek waar ze moeilijk gaan doen als ontslag neemt, als je goed op kan schieten met je baas kan opschieten en je bent een goed werker word er meestal niet moeilijk gedaan, ook vanuit het oogpunt dat liever iemand minder hebben dan dat die de kantjes er van afloopt slecht werk levert waardoor weer vertragingen komen.

https://bettyskitchen.nl

• Rukapul
curry684 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:26:
[...]

Bliep dus omdat het part time is moet werkgever zich maar hard van achter laten nemen omdat jij een boerenlul bent die z'n contracten niet goed leest of niet wenst te respecteren? Ook part time studenten worden ingepland op projecten en meegenomen in capaciteitscalculaties hoor.
Tot hier kon ik er goed in meegaan ;)
Als werkgever het hard wil spelen eist ie inderdaad uitwerken tot 1 juni. En als TS dan niet afdoende kwaliteit levert of de kantjes ervan af loopt gaat ie als het tegen zit een officiele waarschuwing krijgen, gevolgd door ontslag op staande voet. Heb je wel bereikt wat je wil, en een levenslange zwarte vlek op je CV plus een kuthistorie voor bij het UWV als je ooit nog eens een uitkering nodig hebt
Bijbaantjes op CV? Die laat je gewoon weg tenzij je er verder helemaal niets op kunt zetten. Hell, zelfs hele banen zijn nog wel te maskeren.

De link naar UWV ontstaat alleen wanneer er binnen het jaar een beroep op WW wordt gedaan (onwaarschijnlijk) en de laatste werkgever(s) om een toelichting wordt verzocht. Veel werkgevers zitten daar uberhaupt niet op te wachten en retourneren de boel 1) te laat, en 2) met zo min mogelijk op en aanmerkingen om maar geen gezeik te hebben. (Eigen waarneming: een praktisch eenzijdige opzegging door werknemer in de proeftijd werd neutraal en op zich feitelijk correct geformuleerd als dat de verwachtingen van werknemer en werkgever niet bij elkaar aansloten. Toegegeven, de verstandhouding was verder niet verstoord, alleen geen basis voor voortzetting van de arbeidsrelatie. Ook in een ander geval is me opgevallen dat de werkgever zo marginaal en neutraal mogelijk de reden van beeindiging of niet-verlenging vermeldde, wederom in een geval waar op zich het UWV wellicht het grotere verhaal had willen weten.) Sowieso, is de werking van historie bij het UWV wettelijk zeer beperkt.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 00:49
Als jij gewoon een normale relatie met je baas hebt moet je dit gewoon met hem bespreken. Zeg gewoon dat je ermee wilt stoppen en als het kan liefst zo snel mogelijk. Gewoon vragen om een redelijke oplossing, je bent van hem afhankelijk ;).

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bartaz schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:51:
Ik snap je reactie, maar het is overduidelijk dat ik niet meteen in de TS m'n hele privé leven, ziektes en naam van bedrijf ga neerzetten.
Tuurlijk wil ik meteen naar m'n nieuwe baan. Maar dat is omdat dat veel lichter werk is. Ik weet niet of je ooit pfeiffer hebt gehad? Maar het sloopt je letterlijk. Niet netjes om te zeggen dat ik me min of meer aanstel.
Ik zeg niet dat je je aanstelt. Ik zeg alleen dat het overkomt als het zoeken van een reden om op een makkelijke manier toch direct weg te kunnen, ipv te proberen er op een nette manier uit te komen met je huidige werkgever :) .

Je zult je ook in de situatie van de werkgever moeten verplaatsen. Wat je nu hebt gedaan is geen risico willen nemen door vast bij de nieuwe werkgever te gaan kijken zonder de oude baan op te zeggen; als het te zwaar was, had je dat toch al eerder gedaan? :)

Wat blijft staan is dat je dit aan de huidige werkgever kunt voorleggen, en een compromis voor kunt stellen.
Dus ik wil wel met respect weglopen daar ;)
Ga dan praten en stel een compromis voor welke de huidige baas de kans geeft een nieuwe kracht te vinden, en jou de kans om eerder weg te kunnen :)

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
curry684 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:26:
[...]

Bekijk het eens van de andere kant, de werkgever wil jou omdat je goedkoop bent en buit je ook uit.
Je MOET overwerken, verdient 4 euro per uur, en je kan niet meer dan 10 uur per week werken...
Ja, daar ben je scholier voor, maar dan hoeft zo'n werkgever in deze situatie ook niets te verwachten van mij. En ik ga mijn baantje bij de mcdonalds natuurlijk niet op mijn CV zetten na het afronden van een HBO studie, of mijn baantje als productiemedewerker.

Dat bedoel ik. Je kan dat niet eerlijk vinden, maar ja, dan had die baas jouw ook maar met respect moeten behandelen. Dan heb ik het over simpele zaken als "verplicht" overwerk (waar iedere scholier wel in meer of mindere mate mee te maken krijgt). Kijk mijn voorbeeld van schreeuwen tegen het personeel komt hoop ik niet zo veel voor.

Goed bij de TS komt dit gelukkig niet voor en dan zou ik natuurlijk nooit op deze wijze te werk gaan. Sowieso vind ik een fulltimebaan anders dan een scholieren-bijbaantje.
Maar de bedrijven waar ik voorheen als scholier heb gewerkt, verwachten alles van jou, maar zodra je iets van hen vraagt, is het meteen "nee". Zo werkt dat niet. Het zet denk ik ook wel genoeg dat de politie nu 3 jaar later nog steeds met onderzoek bezig is en dat de beste man intussen al 3 maanden heeft gezeten...

Aardig zijn voor klanten, maar zodra het geld binnen was...

Youtube: DashcamNL

• curry684

curry684

Rukapul schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 18:11:
[...]

Tot hier kon ik er goed in meegaan ;)
Ik overdreef in de rest tot op zekere hoogte met opzet, met name om het punt te maken dat TS een paar duizend fatsoensnormen overtreedt die 'm in ernstiger situaties met ernstiger problemen kunnen opzadelen ;)

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
Gisteren een gesprek gehad en alles ging prima. Per direct stoppen was geen enkel probleem, maar dat kan zijn omdat ik nogal goed contact met de baas had/heb. Of omdat het maar een bijbaantje is.
Nogmaals bedankt voor alle reacties.

• curry684

curry684

En zo zie je maar weer dat een goed gesprek het meestal beter doet dan juridisch geneuzel en wettelijke onzin :)

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
gefeliciteerd je zult wel opgelucht zijn :)

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:38
Leuk om te horen, zo zie je idd maar weer wat je met een goed gesprek kan regelen. In ieder geval veel plezier met je nieuwe job.
Pagina: 1